Men ryktas tillbaka till Växjö.mawa skrev:Heikinnen sitter väl på ett kontrakt som sträcker sig över 15/16?mb81 skrev:Misstänker att Heikkinen återvänder till Växjö och de inte vill betala det han tycker han är värd då.Mattebo skrev:Undra varför han drar? Har inte han varit riktigt bra denna säsong?mb81 skrev:Modo värvar Welch. Kan det betyda att Ahnelöv kan lämna?
Låter lite som en ersättare åt Ahne.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu var det ju i och för sig mer tänkt som ett skämt än något annat, men tackar för infonpulverapa skrev:Han sitter inte på någon jättelön, inte heller alla andra runt föreningen. Bara förmånen att få jobba i Djurgården Hockey gör att det är värt att jobba för "låg lön". KG ligger nog på 30 000-35 000 kr/mån. Blir han sportchef så går han nog upp till 50 000 kr/mån kanske. De flesta som jobbar i föreningen är supportrar, de tänker inte löner lika mycket som en annan knegare...MadDIF skrev:Tror ni KG själv går ner i lön för att finansiera dessa värvningar?![]()
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Nja... Ahnelöv vettifan alltså. (<---Läs med ironi)
Enligt en skribent på khk's (CoCo) forum skulle han inte ens bli 1:a eller 2:a back hos dem...
Hahahaha... Undra vad de har för målsättningar egentligen.
De ska visst spela som Skellefteå också och skita i att spela tråkigt "SHL spel".

Enligt en skribent på khk's (CoCo) forum skulle han inte ens bli 1:a eller 2:a back hos dem...

Hahahaha... Undra vad de har för målsättningar egentligen.
De ska visst spela som Skellefteå också och skita i att spela tråkigt "SHL spel".

- Jim Morrison
@MikaelOlja: @tomashaanpaa ett rykte som börjar florera nu är att djurgården tackat nej till thoresen och att han är klar för Brynäs
Haha!
Haha!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är det för tönt som twittrar?Jim Morrison skrev:@MikaelOlja: @tomashaanpaa ett rykte som börjar florera nu är att djurgården tackat nej till thoresen och att han är klar för Brynäs
Haha!
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Ja, se efter självDIF_Soldier skrev:Vad är det för tönt som twittrar?Jim Morrison skrev:@MikaelOlja: @tomashaanpaa ett rykte som börjar florera nu är att djurgården tackat nej till thoresen och att han är klar för Brynäs
Haha!

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Sjukt svårt att tolka resten av lagbygget. Dom skulle lika gärna kunna vara klara nu. Med tanke på hur många dom har under kontrakt.
Men är väl naiv och hoppas på Cehlin och en LW till. Men samtidigt vet man ju att Heinerö och Alvarez blir kvar så.. Blir väl förmodligen inte så.
Men är väl naiv och hoppas på Cehlin och en LW till. Men samtidigt vet man ju att Heinerö och Alvarez blir kvar så.. Blir väl förmodligen inte så.
Expert.
- Think if...
- Kontakt:
Cehlin ser jag nästan som självklart att han ska hem...
Using Tapatalk
- SirDIFalot
Jag med... Men jag har väl förståelse för att det är svårt att göra plats. Vi har ju för många spelare signade.Think if... skrev:Cehlin ser jag nästan som självklart att han ska hem...
Expert.
Är det givet att Alvarez blir kvar? Får vi in Sallinen och Thoresen så bry jag mig knappt vilka det blir mer eller om det ens blir några mer.SirDIFalot skrev:Sjukt svårt att tolka resten av lagbygget. Dom skulle lika gärna kunna vara klara nu. Med tanke på hur många dom har under kontrakt.
Om det är de sista forwardsvärvningarna som görs kan vi ändå ställa upp typ såhär:
Thoresen-Ljungh-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Alvarez
Lundberg-Hage-Heinerö
Vejdemo och Bernhardt kan lättare ta plats i tredje eller fjärde än om det blir fler värvningar.
- Think if...
- Kontakt:
Ja, jo det börjar se trångt ut. Men frågan är om det inte är billigare att ha en hyfsad spelare extra från start än att behöva handla i jan/feb för ohemula summor?
Using Tapatalk
- SirDIFalot
KG verkar gilla Alvarez tyvärr.mb81 skrev:Är det givet att Alvarez blir kvar? Får vi in Sallinen och Thoresen så bry jag mig knappt vilka det blir mer eller om det ens blir några mer.SirDIFalot skrev:Sjukt svårt att tolka resten av lagbygget. Dom skulle lika gärna kunna vara klara nu. Med tanke på hur många dom har under kontrakt.
Om det är de sista forwardsvärvningarna som görs kan vi ändå ställa upp typ såhär:
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Alvarez
Lundberg-Hage-Heinerö
Vejdemo och Bernhardt kan lättare ta plats i tredje eller fjärde än om det blir fler värvningar.
Expert.
Vad tror ni Thoresen kommer användas som? LW elr center?
Kan leva med det om vi gör de värvningar vi gör. Ska vi dumpa honom för att värva en ny tredjekedjespelare som är marginellt bättre. Kanske det blir en dålig affär ekonomiskt med tanke på att vi kanske måste betala en del av Alvarez lön.SirDIFalot skrev:KG verkar gilla Alvarez tyvärr.mb81 skrev:Är det givet att Alvarez blir kvar? Får vi in Sallinen och Thoresen så bry jag mig knappt vilka det blir mer eller om det ens blir några mer.SirDIFalot skrev:Sjukt svårt att tolka resten av lagbygget. Dom skulle lika gärna kunna vara klara nu. Med tanke på hur många dom har under kontrakt.
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Alvarez
Lundberg-Hage-Heinerö
Men kanske ser laget ut såhär istället. Om juniorerna visar framfötterna!
Sörensen-Sallinen-Brodin
Hank-Runken-Bernhardt
Lundberg-Vejdemo-Hage