minalman skrev:Så här med litet distans så var resultatet mot örebro ganska väntat. Alla i DIF visste redan att leksand skulle låta vik vinna dagen därpå och hade svårt att motivera sig att kämpa för något som ändå inte skulle kunna hända. I morgon mot tingsryd får vi se balanserade och motiverade Djurgårdare på isen igen, hoppas jag
Känns stabilt att man inte kämpar när man verkligen har chansen in i det sista.
I och för sig. Men det står också mycket på spel mentalt sett, när man misslyckas på mållinjen och direkt skall ladda om.
Jag tror, om nu vi grejar de sista matcherna i grundserien, att detta var det bästa för laget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
crike skrev:Vad får er att tro att Malmö skulle ta sig till kvalet?
Oskarshamn har 6p tillgodo och några brögäng att möta. Malmö har Ssk hemma, Troja borta och Leksand borta. Näe jag ser inte att dom tar in 6p där.
Hade faktiskt ingen aning om det där, trodde Malmö var i princip klara eftersom de låg med i måsens tabell. Men byter ut Malmö mot Oskarshamn i min tabell då.
All press är på DIF. DIF har ett antal spelare som är klenare psykiskt än en finnig smågosse som ska på uppkörning. Ingen bra kombination och är hela anledningen till varför det var så viktigt att ta en direktplats till KS.
Nu kan detta lag bara göra mig positivt överraskad då jag i nuläget ser säsongen som slut!
Manijock skrev:All press är på DIF. DIF har ett antal spelare som är klenare psykiskt än en finnig smågosse som ska på uppkörning. Ingen bra kombination och är hela anledningen till varför det var så viktigt att ta en direktplats till KS.
Nu kan detta lag bara göra mig positivt överraskad då jag i nuläget ser säsongen som slut!
Det värsta är att de kommer att göra det så jävla spännande. Som vanligt...
joakime70 skrev:Så här ser den spännande avslutningen ut och vilka kanaler
matcherna går på så ni kan heja fram våra fienders motståndare
Nu blir SirDIFalot glad när han får slippa Viasat och titta på HAs egna HD sändning.
Haha va? Jag har väl aldrig uttalat något ogillande mot Viasat överhuvudtaget? Jag är väl dock en av få som verkligen gillar S24 av den enda anledningen att man slipper HA's egna sändningar.
joakime70 skrev:Så här ser den spännande avslutningen ut och vilka kanaler
matcherna går på så ni kan heja fram våra fienders motståndare
Nu blir SirDIFalot glad när han får slippa Viasat och titta på HAs egna HD sändning.
Haha va? Jag har väl aldrig uttalat något ogillande mot Viasat överhuvudtaget? Jag är väl dock en av få som verkligen gillar S24 av den enda anledningen att man slipper HA's egna sändningar.
Gillar S24 undantaget Ros. Ersätt den där invalida tönten med någon som faktiskt kan någonting om hockey och inte bara lirat tv-spelet, sen kan vi faktiskt tala om en riktigt högkvalitativ sändning. Holmgren är ett fullblodsproffs!
Viasat utklassar Cmore med råge. Bättre experter och mycket närmre spelet även om jag har lite svårt över att se en ecstasy-energisk Jihde hatta runt på isen slickandes spelarnas arslen. I övrigt, 5+! Slippa Boorken är det absolut skönaste med degraderingen....