Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Lugnet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lugnet »

Kentta skrev:
Lugnet skrev:Vad kan man tro om backen Stefan Warg som bryter sitt kontrakt med Örebro? Inget upphetsande namn. Men med tanke på att Warg bara lämnar hipp som happ så bör han ha fått anbud eller intresse från annat håll. Varför inte DIF? Har ingen som helst koll på hans spel, mer än det som står på internet.
FAN! Man skulle ha köpt alla jävla Viasatsportkanaler och kritat ner alla namn som Challe talade gott om så hade man sluppit alla sena nätter. För visst var det givet att han skulle ta vid denna säsong…
Sägs att Warg är klar för Västerås. Synd, hade gärna sett honom i DIF!
OK. Gjorde han bra insatser mot oss? Tycker det är helt rätt att ta in spelare som har spelat i Allsvenskan, de vet vad det handlar om. Sedan badar man inte pengar så blir ju tvungen till det.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

"Marie Hallman
Linkan och Fernholm är INTE klara för DIF. Bara rykten än så länge."
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:PErsonligen tycker jag det här med att Tellqvist redan var klar innan KS känns väldigt märkligt, borde inte DIF gjort allt i sin makt för att försöka behålla Wesslau om vi fortfarande spelade i ES? Förstår inte riktigt det. Eller hade Wesslau helt enkelt gjort klart att han tänkte lämna efter säsongen alldeles oavsett..? Tycker det låter lite som påhitt faktiskt.
Tellan och DIF pratar. Så mycket VET jag. Om det blir eller inte får väl dagarna/veckorna framöver utvisa, men det finns en dialog parterna emellan.
Ja det tvivlar jag inte alls på men det var inte det jag menade.
Känner mig väldigt säker på att Tellan är klar.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Vad som talar FÖR att DIF kan få ganska tunga namn att spela i klubben kommande säsong är ju just den situation som klubben nu befinner sig i. Det är Code Red, DefCon 5, Shit Has Hit the Fan, etc etc. Nu vill man kanske ställa upp och hjälpa om man har möjlighet.

Vägrar att vara cynisk just nu. Det orkar jag inte vara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:Vad som talar FÖR att DIF kan få ganska tunga namn att spela i klubben kommande säsong är ju just den situation som klubben nu befinner sig i. Det är Code Red, DefCon 5, Shit Has Hit the Fan, etc etc. Nu vill man kanske ställa upp och hjälpa om man har möjlighet.

Vägrar att vara cynisk just nu. Det orkar jag inte vara.
Ja, men då gäller det att spela sig tillbaks till ES fort som fan för jag tror inte några större namn rear ut sig mer än en säsong, tror även att det kan finnas en "jag var med och satte oss i skiten och ska hjälpa oss upp igen " attityd hos nuvarande trupp.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Silly season, jag älskar det.
Hoppas vi får in mycket nytt och fräscht blod i laget och att vi gör oss av med gammalt och trist. Som några har nämnt verkar Conolly fruktansvärt intressant, jag hoppas verkligen vi försöker locka hit honom, även om det är på Klubertanz bekostnad.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Reideborn är en bra värvning. Med rätt träning kan han bli galet bra. En målvakt som kan göra idiot matcher och ta allt. Men behöver hitta en högre lägsta nivå
clowns to the left of me, jokers to the right
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det känns väldigt intressant med Reideborn. Frågade en vän som spelar hockey i division 1 som berättar att "Det är fan närapå omöjligt att göra mål på killen". Sen om det säger mer om min vän eller Reideborn låter jag vara osagt. :)
Bild
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

fillefilander skrev:
Äppelmos skrev:
sthlm19 skrev: Läste på twitter att Linkan och Dicken skulle mötas och diskutera framtid. Hoppas att dom har samma planer och drar till DIF. Undrar f.ö vilket ES-lag som vill ha Dicken.
På vems twitter?
Såg inget på Dickens eller Linkans?
Nån av dem skrev att som skulle ses i Sthlm. Det var en tredje person också, minns ej vem, men jag läste det när det skrevs för typ 5 dagar sen...
det var linkan som skrev till Dicken. Han verkar ha tagit bort det, men det löd typ :" ses i stockholm så kan vi diskutera vår framtid."
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Lugnet skrev:Vad kan man tro om backen Stefan Warg som bryter sitt kontrakt med Örebro? Inget upphetsande namn. Men med tanke på att Warg bara lämnar hipp som happ så bör han ha fått anbud eller intresse från annat håll. Varför inte DIF? Har ingen som helst koll på hans spel, mer än det som står på internet.
FAN! Man skulle ha köpt alla jävla Viasatsportkanaler och kritat ner alla namn som Challe talade gott om så hade man sluppit alla sena nätter. För visst var det givet att han skulle ta vid denna säsong…
Jag har koll på Warg...NEJ!!! Sarg ut är det enda han kan...och knappt det!
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Jag har fått tillbaka gnistan med efter ett halvårs misär. Härligt med silly. Kanonförvärv med Johner, skön attityd, bra ledare och verkar kunna prestera kontinuerligt trots motgång. Dessutom PP-kompetent.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Tellan är endast en underskrift från DIF.
#23 Kör löneförhandling med DIF.
Bara så ni vet.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Bjurre skrev:Tellan är endast en underskrift från DIF.
Bara så ni vet.
Trevligt.
Hur vet du detta?: )
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Bara så ni vet.
Hur säker är din källa?
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Sjöwall skrev:
Bara så ni vet.
Hur säker är din källa?
Jag ringde Challe. 8)
Nej då men se det som 90-95% klart.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst