"- Kyle trivdes väldigt bra i Djurgården och skulle gärna åka tillbaka till klubben efter att ha avslutat säsongen och fått veta var han står hos Montreal Canadiens, säger Klubertanz agent Dan Plante till HockeyExpressen.se."
Hm, Bartley och Kyle? Nåja, spelskicklighet och speed får vi, vilket vi saknade i år, men defensiven verkar slopas?
Printz och Claesson är ju 2 väldigt skickliga backar i defensiven, även kronwall har stora kvalitéer där. Men om det räcker vet jag inte
Som sagt - med Kronwall, Kyle och Bartley blir det 11 backar totalt. Minst en ska bort skulle jag tro.
Har DIF stake att bryta kontraktet med Lassen, Deilert, Lennhammer?
Spontant håller jag med angående Bartley & Klubertanz. Sen har vi dessutom Holmqvist som knappast kan anses vara en klippa i egen zon. Tanken med olika speltyper och balans i backparen är väl annars tämligen god.
Undra vad som händer med D.Tjärnqvist, säsongen i KHL är väl över så blir det något där borde det kunna ske rätt snart antar jag. Kronwall & Boumedienne tror jag försvinner i vilket fall.
Av backarna under kontrakt räknar jag kallt med att Lennhammer, Lassen och Deilert knappast är tänkta att få speltid. Låna ut Lennhammer/deilert och bryt med Lassen. Allt annat vore fel i mina ögon. Inte heller Philip Holm lär vara aktuell för topp6.
Claesson är nog mogen för en ordinarie tröja och bör spelas ihop med en stabil rutinerad back.
I nuläget har vi Holmqvist, Printz och Claesson som ordinarie backar. Tre till ska in där. Bom-Bom kan vara en. Bartley är ju tydligen klar. Isf återstår bara en enda ordinarie backplats och det MÅSTE vara en toppback.
Helst hade jag velat se Claesson som sjundeback och att vi då isf tar in ytterligare en back av bra kvalitet. Men nu drömmer jag nog mig iväg en smula...
-daniel- skrev:Spontant håller jag med angående Bartley & Klubertanz. Sen har vi dessutom Holmqvist som knappast kan anses vara en klippa i egen zon. Tanken med olika speltyper och balans i backparen är väl annars tämligen god.
Undra vad som händer med D.Tjärnqvist, säsongen i KHL är väl över så blir det något där borde det kunna ske rätt snart antar jag. Kronwall & Boumedienne tror jag försvinner i vilket fall.
Ja om vi ens har hört av oss till honom, man börjar ju fan undra.
Jag ser gärna att Kyle kommer tillbaka, han är bättre än de flesta backar vi har så gör plats åt honom tack.
Vad det gäller målvaktssituationen så hoppas jag att det löser sig självt. Typ att Owuya vill ut på nya äventyr och att vi tar hem Tellan. Om det nu inte blir så så får man hoppas att Järlan & co fixar en bra lösning sett ur både sportsliga och ekonomiska vinklar.
Jag har ju försvarat Mark med näbbar och klor under säsongen och gör det fortfarande men samtidigt så har jag följt Tellan under hela hans karriär och han är såklart en stor målvaktshjälte för oss som såg honom konkurrera ut Tommy Söderström och dessutom ta två guld av två möjliga under hans tid i DIF.
Tyvärr har jag inte lika bra koll på hans tid i KHL som den i Nordamerika. Duger han än? Jo det gör han nog!
Sedan så kvarstår ju fortfarande centerproblemet. Lös det och framtidstron ökar ordentligt. Finns det några bra rykten här? Tycker mest det svamlas om alla andra positioner i laget...
-daniel->> Jag har inte hängt med riktigt men om Anderberg är Mäklaren så förklarar det en hel del, lol...
Många olika åsikter här inne minsann. Själv väljer jag att ligga lågt tills man fått lite mer kött på benen. I nuläget spelar det ingen större roll för mig vem av Wesslau, Tellan eller Owuya som står i mål. Den enda som man vet någorlunda hur han kommer spela i nästa säsong är Owuya eftersom han är närmast på näthinnan.
Wesslau kanske inte har gjort en bra säsong borta över pölen men vi vet att han kan spela bra, det kanske har mer med atmosfären kring en klubb än vad gemene man/kvinna tror. Kanske kände han mer press på sig i AHL än i elitserien, vem vet?
Tellan har jag ingen koll på alls men av det man sett tidigare så känns han ganska stabil. Även här blir det dock ett miljöbyte för honom så det är grymt svårt att sia om hur han skulle anpassa sig.
Det jag vill komma fram till är att det är grymt svårt att säga hur en spelare kommer spela innan man ser honom på isen i laget. Det är så mycket som spelar in. En ny backuppsättning ger förmodligen nya förutsättningar också. Ta Mackan som ett exempel. Han gjorde mycket bra ifrån sig säsongen 09/10 och alla vet ju hur glad man blev när han skrev på inför den gångna säsongen.
Ha lite tålamod och döm inte ut någon i förväg. 10-4!
Enbom skrev:Om Kyle är påväg tillbaks så är det bara ytterligare en indikation på att Bombom ska bort. Och nu måste vi verkligen få Kronwall att stanna.
Ser inte alltför dåligt ut. Men lite oroad är man alltid. Ser ju helst att D. Tjärnqvist kommer... då kan det bli farligt värre.
Enligt min mening en mycket duglig backuppsättning (och en ganska trolig i dagsläget). Kronwall, Printz och Claesson får sköta defensiven och offensiven får de andra ta hand om. Gillar faktiskt den backuppställningen starkt!
Kyle verkar ju rätt sugen själv på att komma tillbaka till oss, vore jävligt kul enligt mig.
Den som tackar nej till en spelare av Kyles kaliber kan - på allvar - inte vara riktigt frisk. Jag skulle till och med gå så långt som att påstå att han var den enskilt största orsaken till att vi överhuvudtaget tog oss så långt som vi gjorde förra året.
Vill han hit så ska han hit. Så är det bara.
Punkt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Enbom skrev:Om Kyle är påväg tillbaks så är det bara ytterligare en indikation på att Bombom ska bort. Och nu måste vi verkligen få Kronwall att stanna.
Ser inte alltför dåligt ut. Men lite oroad är man alltid. Ser ju helst att D. Tjärnqvist kommer... då kan det bli farligt värre.
Enligt min mening en mycket duglig backuppsättning (och en ganska trolig i dagsläget). Kronwall, Printz och Claesson får sköta defensiven och offensiven får de andra ta hand om. Gillar faktiskt den backuppställningen starkt!
Kyle verkar ju rätt sugen själv på att komma tillbaka till oss, vore jävligt kul enligt mig.
Tycker också den ser bra ut. Att krydda med Tjärnqvist vore ju inte fel dock.
Det som är så bra med både Kyle och Bartley är att Bartley är ny i klubben, så ibland tar de tid att komma in i gruppen, speciellt om man är från ett annat land, så med kyle som känner 90& av klubben kan bartley också komma bättre in men hjälp av kyle. Vart ju så lite med Zigomanis förra året tillsammans med kyle och tjärnan. Varför inte säger jag, skulle bara vara riktigt kul!
"Förra året hade Leksand Stefan Lassen i laget. Hans belöning blev ett elitseriekontrakt med Djurgården.
Nu är hans bror på väg till Sverige.
Lasse Lassen."
Källa: Mrmadhawk
Tyvärr är väl risken stor att vi får nöja oss med en "inte alltför dålig" backsida. Har bara sett Bartley någon enstaka match och blev då mer oroad än lugn. Såg seg ut på skrillerna och vek i det fysiska spelet. Tvärtemot vad jag hade fått som förhandsinfo. Men han hade fina passningar och spelade enkelt med puck. Men jag skulle helt klart välja Kyle före Bartley om jag skulle välja mellan dessa två.
Sedan hoppas jag naturligtvis att Tjärna kommer hem, det vore en drömförstärkning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tänkte just på de, täck om "Mackan" nästa säsong börjar lira som han gjorde silver året, då får man väll nästan se det som ett nyförvärv?
Menar på det att folk säger att vi behöver nån vass framåt, känns ju dock också som att dom vi har måste börja leverera.
Äppelmos skrev:Tänkte just på de, täck om "Mackan" nästa säsong börjar lira som han gjorde silver året, då får man väll nästan se det som ett nyförvärv?
Menar på det att folk säger att vi behöver nån vass framåt, känns ju dock också som att dom vi har måste börja leverera.
Absolut, kan inte tänka mig att han får en lika dålig säsong som denna igen. Det var ett riktigt blekt år från Mackan. Sedan kanske man inte ska vänta sig samma succé som förra året.
Hoppas han får vara frisk och kry och kör en rejäl sommarträning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm