Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av daaviid »

AMMC skrev:
DIFRobbex skrev:Han skrev väl kontrakt med DIF då Devils inte hade hört av sig och sa att det var kul att stanna. Men sedan hörde Devil av sig och ville ha honom. Klart som fan man ska ta chansen då och tjäna stora pengar, samt utvecklas mer och få spela i en roligare liga. Eller hade ni stannat kvar i denna piss serie, istället för att ta chansen?
Att kalla elitserien för en "piss serie" (bra stavning...) är ju galet löjligt. Är DIF en pissklubb då med andra ord? Isf kanske Jacob agerar helt rätt ändå.

Att du sen missar målet för tionde gången i rad är ju bara att beklaga. ALLA fattar fortfarande att han och alla andra spelare vill spela i NHL och tjäna pengar. Det förlåter inte brutna löften och lögner. Så enkelt är det.

Är det ok om flickvännen är otrogen och sticker iväg två veckor efter att hon sagt att hon älskar dig för att nya snubben är ju jävla fräsch? Eller hade det varit lite bättre om hon redan från början sagt att du bara är någon hon hänger med tills hon vet vad den andra killen vill?

Skön liknelse såklart men ärlighet räcker alltid längst.

daaviid:
Det där förändrar ingenting. Jacob är ansvarig för sina uttalanden och sina affärer. Sen att DIF mycket hellre lackar på agenten i media är självklart då man ändå vill hålla en god relation med Jacob i framtiden. Vi som supportrar är däremot fria att tycka precis vad vi vill. Han är fortfarande en lika stor svikare som innan.

Den dagen då DU kan bevisa att Jacob har sagt åt sin agent att han GARANTERAT skulle spela i DIF kommande säsong så ska jag instämma i dina åsikter. Men tills dess så friar jag Jacob på alla punkter och håller agenten ansvarig. Det är AGENTEN som har haft kontakt med Engström, INTE Jacob.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

daaviid skrev:
AMMC skrev:[

daaviid:
Det där förändrar ingenting. Jacob är ansvarig för sina uttalanden och sina affärer. Sen att DIF mycket hellre lackar på agenten i media är självklart då man ändå vill hålla en god relation med Jacob i framtiden. Vi som supportrar är däremot fria att tycka precis vad vi vill. Han är fortfarande en lika stor svikare som innan.

Den dagen då DU kan bevisa att Jacob har sagt åt sin agent att han GARANTERAT skulle spela i DIF kommande säsong så ska jag instämma i dina åsikter. Men tills dess så friar jag Jacob på alla punkter och håller agenten ansvarig. Det är AGENTEN som har haft kontakt med Engström, INTE Jacob.
Men herregud. Det är Jacobs agent. Inte hans förmyndare, chef och ägare.
Men visst, Jacob själv har varit helt ovetande om ALLT. En stackars grabb som råkat hamna mitt i värsta situationen som han inte förstår. Tur att Wallén styrde upp allt åt honom så att han fick sköna miljoner att trösta sig med.

Nu kan vi snacka NAIVT. Det är ju solklart att Jacob gjort en helomvändning. Du kan ju försöka dig på att BEVISA motsatsen. Suck.

DIFRobbex:
Haha.

Hade jag lirat på den nivån hade jag gjort som Wesslau. Jag hade sagt att NHL alltid varit en dröm och att jag är intresserad om jag får något bud därifrån.

Se, så jävla svårt var det att inte vara oärlig, inte svika några förtroenden och inte sabba för Djurgårn.
Kuben

Inlägg av Kuben »

Ser lovande ut med Mackan i alla fall :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7130091.ab
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

AMMC skrev:
daaviid skrev:
AMMC skrev:[

daaviid:

Men herregud. Det är Jacobs agent. Inte hans förmyndare, chef och ägare.
Men visst, Jacob själv har varit helt ovetande om ALLT. En stackars grabb som råkat hamna mitt i värsta situationen som han inte förstår. Tur att Wallén styrde upp allt åt honom så att han fick sköna miljoner att trösta sig med.

Nu kan vi snacka NAIVT. Det är ju solklart att Jacob gjort en helomvändning. Du kan ju försöka dig på att BEVISA motsatsen. Suck.

DIFRobbex:
Haha.

Hade jag lirat på den nivån hade jag gjort som Wesslau. Jag hade sagt att NHL alltid varit en dröm och att jag är intresserad om jag får något bud därifrån.

Se, så jävla svårt var det att inte vara oärlig, inte svika några förtroenden och inte sabba för Djurgårn.

Men vad är då problemet, DIF visste ju om att Devils kunde komma med ett bud. Varför sitta och säga att Jacob är en svikare då, då DIF visste om att det kunde komma ett bud därifrån.
Sen sitter DIF och säger att dom hade hoppats på att han skulle bli utlånad. Men nu verkar det inte så. Så varför sitta och ge Jacob all jävla skulld för?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Efter att ha läst http://www.hockeykanalen.se/1.1639080/2 ... ig_garanti
så väljer jag att lägga den stora skulden på Peter Wallén. Givetvis är jag inte nöjd alls över hur Jacob har skött processen heller, men jag tror att herr Peter Wallén har förstört för DIF återigen.
Jacob - Du är förlåten, men du kommer aldrig att bli en stjärna eller stor DIF profil för mig. Lycka till.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Är det nu alltså 3 lediga forward platser? Om nu inte M. Nilson väljer att skriva på nytt kontrakt. Borde ju finnas en slant över nu till Ekman, och Nordgren inte vart så värts för att se Linkan medans Hardy är här. Men dom tre som nyförvärv skulle ju smaka mumma!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Stocky skrev:Är det nu alltså 3 lediga forward platser? Om nu inte M. Nilson väljer att skriva på nytt kontrakt. Borde ju finnas en slant över nu till Ekman, och Nordgren inte vart så värts för att se Linkan medans Hardy är här. Men dom tre som nyförvärv skulle ju smaka mumma!
Josefson måste ersättas med en center, inte Linkan.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

B.I.B.A skrev:
Stocky skrev:Är det nu alltså 3 lediga forward platser? Om nu inte M. Nilson väljer att skriva på nytt kontrakt. Borde ju finnas en slant över nu till Ekman, och Nordgren inte vart så värts för att se Linkan medans Hardy är här. Men dom tre som nyförvärv skulle ju smaka mumma!
Josefson måste ersättas med en center, inte Linkan.
Om inte Mackan lirar center, har dock själv aldrig sett honom i den rollen så vet ej hur han fungerar där.

Falk, Krüger, Mackan, Otto, Norman, Fimpen är väl spelare som kan lira center?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Josefson kommer inte att bli någon större förlust för laget. Han är en hårt jobbande bra defensiv center med begränsade offensiva kunskaper. Helt annat är det med Krüger, där har vi en stjärna nästa säsong!

Josef klarar vi oss utan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Skriver Mackan på för DIF så kan han spela center.
Då har vi Otto, Mackan, Krüger, Falken och Fimpen som centrar.

Krüger - Otto - Jimmie
Ekman - Mackan - Tjärna

Skulle duga bra som offensiva kedjor detta.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Alltså, man är ju inte förvånad att det är Peter Wallén som är agenten om man säger så.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fyfan vad äckligt.

Snälla Josefsson, om ditt hjärta nu slår för DIF, hur smart är det att muntligen säga att man ska spela hos oss nästa säsong så att du får ett nytt kontrakt?

AVGÅ.
DIF!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Hur orkar alla grina över Jacob? Visst, kunde skötts bättre, men han hade stuckit förr eller senare ändå. Det är inte Alexander Ovechkin vi förlorar, det är Jacob Josefson.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Sidney Crosby skrev:Hur orkar alla grina över Jacob? Visst, kunde skötts bättre, men han hade stuckit förr eller senare ändå. Det är inte Alexander Ovechkin vi förlorar, det är Jacob Josefson.
Jag är bara sur eftersom han lovat DIF att stanna nästa säsong. Men jag tänker avvakta med att grina förmycket innan jag har hört Jacob själv.
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Daniel942 skrev:
Sidney Crosby skrev:Hur orkar alla grina över Jacob? Visst, kunde skötts bättre, men han hade stuckit förr eller senare ändå. Det är inte Alexander Ovechkin vi förlorar, det är Jacob Josefson.
Jag är bara sur eftersom han lovat DIF att stanna nästa säsong. Men jag tänker avvakta med att grina förmycket innan jag har hört Jacob själv.

http://www.hockeykanalen.se/1.1639038/2 ... m_det_blir
Låst