Alltså aix..
Dom går ju som tåget, och spelar en stabil hockey nu.
Jag är mer och mer oroad att dom hamnar i semi/final.
Frågan är då. Hur fan ska man få stopp på dom? Uppenbarligen har dom hittat ett sätt att manövrera ut motståndarna, om det är melin effekt eller ej låter jag vara osagt.
Och då ska det tilläggas att dom har några bärande spelare borta.
Hepsnastian skrev: ↑2025-02-15 18:22:29
Alltså aix..
Frågan är då. Hur fan ska man få stopp på dom? Uppenbarligen har dom hittat ett sätt att manövrera ut motståndarna, om det är melin effekt eller ej låter jag vara osagt.
Uuuusch!!!!!
Mkt bara om dom kommer top6, löv eller ssk får dom i kvarten
Hepsnastian skrev: ↑2025-02-15 18:22:29
Alltså aix..
Uuuusch!!!!!
Mora har haft hela andraperioden, ändå 4-1, inte logiskt. Möts vi i ett slutspel och får stopp på deras kontringar så lovar jag att dom inte har någonting.
Tror SSK, Karlskoga och Löven är riktigt glada över att vi inte lyckades hitta en målvakt.
Det är våran absolut största svaghet.
I ett slutspel där spetsen slår ur spetsen och det faller tillbaka på att ha en matchvinnare längst bak där är vi kanske 5-6e bäst i serien. När defensiven dessutom har börjat vackla så vet man inte vilken hjälp som finns framför Hävelid/Andrén när slutspelet drar igång heller. Är det dräll och ständiga pucktapp framför mål då är vi riktigt illa ute.
Spelar vi som vi gjorde September-November så kan vi nog klara det med Hävelid men jag är inte det minsta säker.
Så fort Leksand spelat klart så borde Gidlöf få konkurrera om förstaspaden. Även om vi inte har någon skada.
Den killen har potential att gå in och vara slutspelets bästa målvakt.