Instämmer helt. I hela frågan om spelarnas säkerhet är det rentav provocerande att konsekvensen blir att man åker på matchstraff för att man tar sitt ansvar och skyddar sig.Praetori skrev: ↑2024-03-01 18:15:22Som sagt. Om Grewe inte fredat sig där och istället åkt med huvudet före in i sargen som Blomman och Nilsson före i samma match men med tråkigare utgång så hade vi haft en HELT annan diskussion.Jimmy Peterson skrev: ↑2024-03-01 18:02:41Helt rätt så klart. Men så många fel från svensk hockey. Dels att det ens är utvisning. Men sen blir jag galen på att Grewe åkte på avstängning för en likadan tackling – men den här anmäls inte. Här är ett gigantiskt trovärdighetsproblem.klintan85 skrev: ↑2024-03-01 12:22:47 Jon Knuts om tacklingen: ”Less på svensk hockey”
https://www.aftonbladet.se/a/Q7d76W
T.o.m. han som blir tacklad tycker det är fel då är det något stort fel. Inga spelare kommer villa komma hit tillslut.
Folk får tycka precis vad fan de vill men Grewe gjorde precis helt rätt i situationen. Jag vill att alla våra spelare gör samma sak i liknande situationer (även om det skulle leda till avstängning). I 99% av fallen kommer det sluta lyckligare för alla inblandade. De som har en avvikande åsikt får belägga den med jävligt konkreta och solida stats för att få mig att ändra åsikt i frågan.
Säsongen 23/24
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Det enda positiva med det här laget är att lidandet kommer bli kort i kvarten.
Sen kan man lägga ner självskadebeteendet och syssla med bättre saker.
Sen kan man lägga ner självskadebeteendet och syssla med bättre saker.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Låt detta bara vara över.
-
Säsongen 23/24
Vad fan får vi av spelare som Brodin, Rensfeldt, Norman m.fl? Kostar hur jävla mycket som helst och är inte bättre än random Almtuna-spelare.
Hoppas det är sista säsongen för alla dessa när vi summerar säsongen. De har inte skrivit sina kontrakt själva, jag vet, men det tillkommer även skyldigheter när du är välavlönad hockeyspelare i Djurgårdens IF.
Åtminstone brukade det göra det.
Hoppas det är sista säsongen för alla dessa när vi summerar säsongen. De har inte skrivit sina kontrakt själva, jag vet, men det tillkommer även skyldigheter när du är välavlönad hockeyspelare i Djurgårdens IF.
-
Säsongen 23/24
Hoppas av hela mitt hjärta att Wiken icke räknar med dessa.Tellqvist32 skrev: ↑2024-03-01 21:28:44 Vad fan får vi av spelare som Brodin, Rensfeldt, Norman m.fl? Kostar hur jävla mycket som helst och är inte bättre än random Almtuna-spelare.
-
Säsongen 23/24
Två har väl tyvärr kontrakt? Men ja, lös problemet bara. De kan väl lira en fjärdelina i SHL säkert. Örebro, Linköping. Finland, Uzbekistan, Tahiti... Skiter i vilket.Alberget1891 skrev: ↑2024-03-01 21:30:19Hoppas av hela mitt hjärta att Wiken icke räknar med dessa.Tellqvist32 skrev: ↑2024-03-01 21:28:44 Vad fan får vi av spelare som Brodin, Rensfeldt, Norman m.fl? Kostar hur jävla mycket som helst och är inte bättre än random Almtuna-spelare.
-
Säsongen 23/24
Rensfeldt och Brodin har 1 säsong till?
Säsongen 23/24
Kevin Karlsson måste bort från första backpar. Så många fel som han gör så är det konstigt att han fortfarande är det. Det var inte första indianaren den här säsongen från honom. Han och Hammarlund får kampas om att vara 7e back.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 23/24
Fan vad kul det ska bli att se det här laget om mindre än 24 timmar också. Längtar verkligen.
-
Säsongen 23/24
Vi är snart nya Västerås....
Säsongen 23/24
Rensfeldt en och Brodin två….
-
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Då var topp 3 borta. Då får vi hoppas på fyran och hemmafördel mot Mora eller Löven. Kommer vi femma kommer aik att välja oss och slå ut oss i fyra raka...
Vårt liv hänger på dessa sista tre.
Vårt liv hänger på dessa sista tre.
Säsongen 23/24
Hemskt om det händer. Fyfan.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Säsongen 23/24
Grewe hade kunnat göra det mycket bättre utan att riskera att själv flyga, men jag håller med om att det inte är ett rimligt straff. Många spelare hade inte tryckt uppåt och träffat huvudet, utan det hade varit väldigt enkelt att bara trycka till utan att träffa så högt. Grewe är helt enkelt väldigt klumpig.Praetori skrev: ↑2024-03-01 18:15:22Som sagt. Om Grewe inte fredat sig där och istället åkt med huvudet före in i sargen som Blomman och Nilsson före i samma match men med tråkigare utgång så hade vi haft en HELT annan diskussion.Jimmy Peterson skrev: ↑2024-03-01 18:02:41Helt rätt så klart. Men så många fel från svensk hockey. Dels att det ens är utvisning. Men sen blir jag galen på att Grewe åkte på avstängning för en likadan tackling – men den här anmäls inte. Här är ett gigantiskt trovärdighetsproblem.klintan85 skrev: ↑2024-03-01 12:22:47 Jon Knuts om tacklingen: ”Less på svensk hockey”
https://www.aftonbladet.se/a/Q7d76W
T.o.m. han som blir tacklad tycker det är fel då är det något stort fel. Inga spelare kommer villa komma hit tillslut.
Folk får tycka precis vad fan de vill men Grewe gjorde precis helt rätt i situationen. Jag vill att alla våra spelare gör samma sak i liknande situationer (även om det skulle leda till avstängning). I 99% av fallen kommer det sluta lyckligare för alla inblandade. De som har en avvikande åsikt får belägga den med jävligt konkreta och solida stats för att få mig att ändra åsikt i frågan.
MoDos sportchef tar upp tacklingen mot Rindell som helt sjukt blir avstängning och passar på att prata en hel del om det vansinniga med att inte anmäla överfallet på Krüger.
https://hockeynews.se/nyheter/modo-chef ... et?limit=5