Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Brom'e klar för Davos synd!
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

peter johansson skrev: 2021-05-12 18:57:04 Brom'e klar för Davos synd!
Bättre än nåt annat lag i SHL iaf.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Walli Walterholm ser riktigt bra ut, spännande och fd djurgårdsjunis
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-05-12 19:37:51 Walli Walterholm ser riktigt bra ut, spännande och fd djurgårdsjunis
Gillade honom skarp när han lirade hos oss, en spelare som behövde mer speltid i lägre divisioner för att bygga upp ett mer vuxet spel, men skulle absolut inte gråta blod om han på sikt skulle återvända till oss, kan bli en spelare som kan stanna en längre tid i klubben, en tuff spelare för 3-4 linan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

"Rhett Rakhshanis Järnkaminer" har en viss rull över tungan (även om jag personligen tycker att det krävs något rätt speciellt att bli förärad den ramsan).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-05-12 19:37:51 Walli Walterholm ser riktigt bra ut, spännande och fd djurgårdsjunis
Ja men hans aktie har ju gått upp än mer sedan vi "gav bort" honom till Timrå.
Återigen sitter vi i en sits där en Djurgårdsfostrad spelare, med potential att vara en SHL-stomspelare med attityd och NHL potential, spelar för en annan klubb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-05-12 21:48:19 "Rhett Rakhshanis Järnkaminer" har en viss rull över tungan (även om jag personligen tycker att det krävs något rätt speciellt att bli förärad den ramsan).
Absolut! Däremot blire svårare med Barry Smith :lol:
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-05-12 22:00:17
Återigen sitter vi i en sits där en Djurgårdsfostrad spelare, med potential att vara en SHL-stomspelare med attityd och NHL potential, spelar för en annan klubb.
Även fast han gjorde det bättre än jag trodde hos oss var han väl inte tillräckligt bra för att få förlängt.

Sen ska man väl inte bli förblindad efter att han gjort en bra match och två baljor. Rätt dålig produktion I Timrå denna säsong. Ser inte att han skulle ta plats hos oss redan nästa säsong. Men skulle kunna vara en breddforward men jag tror han hellre fortsätter i Timrå där han nog får mer speltid.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tycker det är ruggigt oklart med kedjorna nästa år.
Därför är det svårt att bedöma vad Jocke letar efter.

Gissar att följande kan vara tänkta till de två toppkedjorna:

Josef, Rhett, Videll, Eklund, Bergfors, Sebbe

I tredje och fjärde:
Ågren,Rensfeldt, Linus A, Engsundh, Cederqvist,

Gissar därför att vi söker en bredd spelare och en spets för att täcka upp om Josef är borta i vanlig ordning.

Backsidan behöver minst två till men gissar att en av dem är en junis. Tror vi väntar på besked från Gragnani eller Alsing
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev: 2021-05-12 22:51:23
Praetori skrev: 2021-05-12 22:00:17
Även fast han gjorde det bättre än jag trodde hos oss var han väl inte tillräckligt bra för att få förlängt.

Sen ska man väl inte bli förblindad efter att han gjort en bra match och två baljor. Rätt dålig produktion I Timrå denna säsong.
Ser inte att han skulle ta plats hos oss redan nästa säsong.
Men skulle kunna vara en breddforward men jag tror han hellre fortsätter i Timrå där han nog får mer speltid.
Håller med, har sett en hel del TIK denna säsong.
Walli är väldigt ojämn, glimtar till var 20:e match med rena Sundin-moves för att resten av tiden vara väldigt anonym.
Dock kan man inte ta ifrån honom arbetsinsatsen, han åker väldigt mycket skridsko utan puck och står sig hyfsat bra rent fysiskt.
Men ännu mer bredd är ju inte det DIF behöver nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2021-05-13 07:09:40 Tycker det är ruggigt oklart med kedjorna nästa år.

I tredje och fjärde:

Gissar därför att vi söker en bredd spelare och en spets för att täcka upp om Josef är borta i vanlig ordning.

Backsidan behöver minst två till men gissar att en av dem är en junis. Tror vi väntar på besked från Gragnani eller Alsing
Hur kedjorna kommer formeras är svårt att veta med tanke på nya tränare. Men Jocke tänker nog rätt likt dig med hierarki. Det är väl Bergfors som kan gå i en tredjekedja istället för en toppkedja.
Jag tror fortfarande att det kommer en spetsforward och en breddforward.
Vi har Videll och Bjerselius som kan centra om Josef inte kan spela men ersättare kommer värvas om han inte kommer tillbaka. Men det kan bli en vinge istället för center då.

Top-6: Josef, Videll, Wille, Basse, Rhett, Ny

Bottom-6/Bredd: Bergfors, Rensfeldt, Ågren, Engsund, Cederqvist, Linus, Bjerselius, Ny.

På backsidan har de tre "juniorerna" kontrakt. Jag vet inte hur man tänker där. Men gissar att man ser nån av de som åttondeback. Men de behöver utlån, kan inte sitta på läktaren om de ska utvecklas. En back till måste såklart in. Kanske två?
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-05-13 08:43:23
EspenK skrev: 2021-05-13 07:09:40 Tycker det är ruggigt oklart med kedjorna nästa år.

I tredje och fjärde:

Hur kedjorna kommer formeras är svårt att veta med tanke på nya tränare. Men Jocke tänker nog rätt likt dig med hierarki. Det är väl Bergfors som kan gå i en tredjekedja istället för en toppkedja.
Jag tror fortfarande att det kommer en spetsforward och en breddforward.
Vi har Videll och Bjerselius som kan centra om Josef inte kan spela men ersättare kommer värvas om han inte kommer tillbaka. Men det kan bli en vinge istället för center då.

Top-6: Josef, Videll, Wille, Basse, Rhett, Ny

Bottom-6/Bredd: Bergfors, Rensfeldt, Ågren, Engsund, Cederqvist, Linus, Bjerselius, Ny.

På backsidan har de tre "juniorerna" kontrakt. Jag vet inte hur man tänker där. Men gissar att man ser nån av de som åttondeback. Men de behöver utlån, kan inte sitta på läktaren om de ska utvecklas. En back till måste såklart in. Kanske två?
Bjerselius ska under INGA omständigheter ersätta "någon" då han inte håller på den här nivån och det gäller för övrigt övriga junisar i det där totalt misslyckade experiment som Jocke lanserade förra året som han tack och lov verkar ha övergett i varje fall temporärt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Viktor Lodin skulle man ju gärna se ta den sista platsen som breddforward
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nej tack till Walli.
Var alldeles för dålig hos oss. Det han uträttat i Timrå har inte imponerat för ett SHL-kontrakt.
Han har en viss grit, spelar på gränsen till fult och ibland mer än så.
Ska vi fortsätta tillhöra nedre halvan av serien kan han väl gå in som 12-13:e forward, bara för att han dessutom är från våra egna led. Typ så i bästa fall.
Samma diskussion då vi släppte underbarnet Mackan Davidsson. Hur kunde vi missköta våra egna så hårt?

Vem vill ha tillbaka honom nu?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-13 09:58:06 Nej tack till Walli.
Var alldeles för dålig hos oss. Det han uträttat i Timrå har inte imponerat för ett SHL-kontrakt.
Han har en viss grit, spelar på gränsen till fult och ibland mer än så.
Ska vi fortsätta tillhöra nedre halvan av serien kan han väl gå in som 12-13:e forward, bara för att han dessutom är från våra egna led. Typ så i bästa fall.
Samma diskussion då vi släppte underbarnet Mackan Davidsson. Hur kunde vi missköta våra egna så hårt?

Vem vill ha tillbaka honom nu?
En jäkla skillnad mellan Walli och McDavid.
Jag var tidigt övertygad om att Walli har alla kvalitéer för att bli en stomspelare i SHL och det tycker jag fortfarande. Han är inte "där" än men grabben är nyss fyllda 22 så det finns mycket kvar att lära.
Min tidigare kommentar handlade mer om att jag kommer sitta och vara bitter och säga "i told you so" när han om 5år är en etablerad powerforward som spelar med 'grit' och 'hjärta' i nåt annat SHL-lag än DIF och inte har några tankar på att flytta "hem".
Låst