Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Den såg man inte komma, nu är det brutalt viktigt att behålla Linus, som om det inte var det redan tidigare.
Spela fult
Ja det är riktigt trist.gaspo skrev:Tycker det e jävligt tråkigt att läsa om spelare som är klara för andra lag mitt under säsong.
Just Ljungh tycker jag är ett stort avbräck. Inte protokollfört sig så mycket de senaste två säsongerna men klart nyttig och suveränt bra tekare.
Luleå var tydligen beredda att krita ut 200 papp i månaden för Ljungh men av förklarliga skäl vill han inte spela där. HVs bud är lägre men avsevärt högre än vad Tjomme är beredda att betala.
Det kan ju dock tyda på att Jocke har andra centrar på gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hoppas vi kan hålla kvar Linus Johansson iaf. Han har inte samma meriter som Ljungh så borde inte bli lika dyr. Men svenska kontraktlösa centrar verkar bli dyra nu med nya tv-avtalet.
Det kommer bli mycket utländska centrar i SHL nästa år. Bristvara i hela landet och det rullar in nya miljoner i klubbarna.mb81 skrev:Hoppas vi kan hålla kvar Linus Johansson iaf. Han har inte samma meriter som Ljungh så borde inte bli lika dyr. Men svenska kontraktlösa centrar verkar bli dyra nu med nya tv-avtalet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tyvärr.Praetori skrev:Det kommer bli mycket utländska centrar i SHL nästa år. Bristvara i hela landet och det rullar in nya miljoner i klubbarna.mb81 skrev:Hoppas vi kan hålla kvar Linus Johansson iaf. Han har inte samma meriter som Ljungh så borde inte bli lika dyr. Men svenska kontraktlösa centrar verkar bli dyra nu med nya tv-avtalet.
Vi är i en svår sits här. Hoppas Ante tillfrisknar. Då har vi förhoppningsvis Ante,Johansson,Vejdemo och Macdavid. Men där vi riskerar att tappa både Vejdemo och Macdavid till Nordamerika sent. Då blir det problem.
Då får vi hålla tummarna för att Norman är sugen på att komma hem igen och att han föredrar våran fina klubb före de stora pengarna som andra klubbar lär vifta med.mb81 skrev:Tyvärr.Praetori skrev:Det kommer bli mycket utländska centrar i SHL nästa år. Bristvara i hela landet och det rullar in nya miljoner i klubbarna.mb81 skrev:Hoppas vi kan hålla kvar Linus Johansson iaf. Han har inte samma meriter som Ljungh så borde inte bli lika dyr. Men svenska kontraktlösa centrar verkar bli dyra nu med nya tv-avtalet.
Vi är i en svår sits här. Hoppas Ante tillfrisknar. Då har vi förhoppningsvis Ante,Johansson,Vejdemo och Macdavid. Men där vi riskerar att tappa både Vejdemo och Macdavid till Nordamerika sent. Då blir det problem.
Är Ante frisk till nästa säsong ska det nog gå bra, även om det smärtar att tappa Ljungh. Viktigt som fan för hjärtat att vi lyckas hålla i Högström och Brodin nu.
Är det äntligen dags för JJ nästa år? Det verkade inte givet att han skulle få nytt kontrakt ifjol, och Buffalo hade nog hoppats på större utväxling för honom i ny miljö. Norman skulle förstås också sitta fint.
Är det äntligen dags för JJ nästa år? Det verkade inte givet att han skulle få nytt kontrakt ifjol, och Buffalo hade nog hoppats på större utväxling för honom i ny miljö. Norman skulle förstås också sitta fint.
Med risk att bli lynchad så skiter totalt i om Ljungh drar, han är i samma klass som vissa andra som borde lira HA istället. Enda trista är att han är klar redan nu så han skiter väl ännu mer i att köra så han blöder nu... Men fyfan vad han i ärlighetens namn varit usel senaste åren, finns ju ingen som stannat så hårt i utvecklingen så lysande deal att bli av med honom (trots att han hängt med så länge).
In med fräscha och beprövade centrar, Ante och Linus klarar dra var sin kedja och knattarna kan ju lira en lina också så egentligen behöver vi bara ett halvtungt centernamn till nästa säsong.
Good riddance!
In med fräscha och beprövade centrar, Ante och Linus klarar dra var sin kedja och knattarna kan ju lira en lina också så egentligen behöver vi bara ett halvtungt centernamn till nästa säsong.
Good riddance!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag fäller inte heller en tår över Ljungh faktiskt. Han har stannat i utvecklingen och det är nog bäst för både oss och han själv att han får byta miljö.
Avskaffa tre mot tre.
Snudd på tjänstefel att släppa Ljungh.
Det där är en mycket bra SHL-center, framåt och bakåt, som man kommer kunna bygga laget kring under många säsonger. Att inte ge han det som krävs ekonomiskt är i min värld ohyggligt korkat.
Att hitta en likvärdig center som kan bli kvar lika länge kommer bli väldigt svårt.
Detta blir för övrigt än mer känsligt då man inte vet vad som händer med Ante.
Jag förväntar mig mer eller mindre att John Norman redan är klar som ersättare för Ljungh till kommande säsong.
Det där är en mycket bra SHL-center, framåt och bakåt, som man kommer kunna bygga laget kring under många säsonger. Att inte ge han det som krävs ekonomiskt är i min värld ohyggligt korkat.
Att hitta en likvärdig center som kan bli kvar lika länge kommer bli väldigt svårt.
Detta blir för övrigt än mer känsligt då man inte vet vad som händer med Ante.
Jag förväntar mig mer eller mindre att John Norman redan är klar som ersättare för Ljungh till kommande säsong.
-
Varken Vejdemo eller MacDavid kommer vara NHL-klara nästa år.
Däremot kanske de signas men då blir det utlåning.
Tror MacDavid kommer vara riktigt vass nästa år, tillsammans med Engqvist (förhoppningsvis) och Linus J så ser jag inte Ljungh som en förlust.
Stör mig bara att det kommer ut att han är klar samt lite grann eftersom han blivit en ”trotjänare”.
Men vi har troligen plats för honom först 3-4:e line och där vill han väl inte vara.
Däremot kanske de signas men då blir det utlåning.
Tror MacDavid kommer vara riktigt vass nästa år, tillsammans med Engqvist (förhoppningsvis) och Linus J så ser jag inte Ljungh som en förlust.
Stör mig bara att det kommer ut att han är klar samt lite grann eftersom han blivit en ”trotjänare”.
Men vi har troligen plats för honom först 3-4:e line och där vill han väl inte vara.
Sen är ju Linus bättre än ljungh. Speciellt detta år när ljungh varit dålig :/mb81 skrev:Hoppas vi kan hålla kvar Linus Johansson iaf. Han har inte samma meriter som Ljungh så borde inte bli lika dyr. Men svenska kontraktlösa centrar verkar bli dyra nu med nya tv-avtalet.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Ganska säker på att Ljungh kommer explodera i Hv nästa år. Riktigt trist att släppa honom, men var han för dyr så kan jag ändå acceptera det. Hade han kunnat tänka sig spela med likvärdig lön kunde han definitivt varit en trotjänare i många år framöver. Perfekt center för en 2a eller 3e kedja.
Avgå Jocke.
- MarcusDaze
Synd med Ljungh, bra kille och har mycket bra hockey i sig. Det tråkigaste är att han är klar redan nu, i början av januari. Borde fan vara förbjudet att förhandla kontrakt innan grundserien är över.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- minalman
- Säsongskort: Ja
HockeyFamiljepsykologi: värvad till storklubb. Går upp i SHL. På väg framåt. Blir pappa. Fokar på familjen. Kör fast i hockeyn. Flyttar till landet. Fokar på hockeyn. Gör succé.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)