Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
ingen Hannula eller Fernholm som det verkar..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8797278.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8797278.ab
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill verkligen inte ha in Hannula så det är ingen loss.gaspo skrev:Fernholm och Hannula verkar inte aktuella enligt Stoppel. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8797278.ab
Fernholm däremot hade jag inte haft något emot att ta in om man hittat en lösning som varit gynnsam för DIF.
-
Om inte Fernholm är tänkbar måste det väl betyda att vi har bättre backar på ingång?
Jag tycker ju den där artikeln är ganska intetsägande. Aftonbladet skriver att DIF nobbar tänkbara hemvändare men om man läser vad Stoppel faktiskt svarar så utesluter han ju inte dom specifikt. 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fernholm är ju inte lastgammal. Tror inte han har något emot Fernholm egentligen.
Avskaffa tre mot tre.
Exakt. Inga definitiva nej. Fernholm tillhör väl inte kategorin som ska hem och skrapa av några sista säsonger? Han är 30 bast. Vissa egenskaper följer med ålder. Det är svårt att hitta rutinerade spelare med ledaregenskaper i låg ålder. De spelar oftast på andra ställen än SHL.Grimster skrev:Jag tycker ju den där artikeln är ganska intetsägande. Aftonbladet skriver att DIF nobbar tänkbara hemvändare men om man läser vad Stoppel faktiskt svarar så utesluter han ju inte dom specifikt.
Så att plocka hem några hemvändare för att få in rutin i laget är väl inte fel. Det handlar om kvaliteten. Hannula är ju högst tveksam.
Med samma resonemang skulle vi alltså ha tackat nej till spelare som Nisse Ekman och Marcus Nilson när de återvände.
Trist med Lidström. Tycker han var bra sista delen av säsongen. Med hade väl inte hållit i elitserien.
-
Enligt EP är det idag helt klart att Ahnelöv lämnar Frölunda.
-
+1Malto skrev:Trist med Lidström. Tycker han var bra sista delen av säsongen. Med hade väl inte hållit i elitserien.
Fernholm är ju inte den mest omtyckta. När han gick till Linköping var det många som blev pissed. Vad jag har för mig så var det ganska fult av Fernholm.
Johan Rylander ?@rylanderjohan 2 min
Jonas Ahnelöv lämnar, precis som jag skrev för ett par veckor sedan, @frolunda_hc. Nya klubben har ni om 18 minuter. #twittpuck #dif #fhc
Visa Svara Retweeta Favoritmarkera Mer
Johan Svensson ?@MrMadhawk 36 s
Verkar som det släpps klockan 17.00 var Jonas Ahnelöv ska spela och @rylanderjohan antyder att det är Djurgården.
Jonas Ahnelöv lämnar, precis som jag skrev för ett par veckor sedan, @frolunda_hc. Nya klubben har ni om 18 minuter. #twittpuck #dif #fhc
Visa Svara Retweeta Favoritmarkera Mer
Johan Svensson ?@MrMadhawk 36 s
Verkar som det släpps klockan 17.00 var Jonas Ahnelöv ska spela och @rylanderjohan antyder att det är Djurgården.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Vilken jäkla klassvärvning Ahnelöv skulle vara. Helt sjukt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Fan vad fint det skulle vara att få in en av elitseriens bästa backar. Nu kommer man bli sjukt besviken om det inte blir nåt.
- diftobbe89
Skulle vara fruktansvärt tryggt att säkra upp Ahnelöv. En riktig klassvärvning. Plz
Spela fult
Vilket jävla antiklimax om det ine stämmer.. Ge oss Ahnelöv nu Challe! Vore en sjukt fantastisk värvning!!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!