Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Helvete! Man går på middag med de ärofyllda äldre i släkten och är borta från DIF i 12 timmar & när man kommer tillbaka så råder hela havet stormar. Challe är verkligen seriös påskkärring på uppåttjack. Jag älskar karln! Har inte kunnat sätta mig in i många av dessa nya namn men bara denna nya attityd hos DIF, får mig att rysa av välbehag. Snacka om inverterad inställning i jämförelse med heroin-Järlan. Dustin Johners stats ser helt klart intressanta ut. Har vi fått en målgörare kanske?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Funderar på att sova bort 1 halv år så hockey börjar igen. Galet taggad att se vad vi får för nytt folk och hur spelet ser ut 

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tvivlar inte på att Fernholm är Djurgårdare och verkligen vill spela för oss. Tvivlar dock på att han vill spela AS.
Åberg-Johner-Linkan
Skulle kunna funka ganska bra? Åberg står mestadels för mål, Johner blandar och Linkan mestadels med assist
Skulle kunna funka ganska bra? Åberg står mestadels för mål, Johner blandar och Linkan mestadels med assist

Kul med Silly.
Skulle gissa på en trolighetshalt på ca 40-60% just nu. I alla rykten.
Skulle gissa på en trolighetshalt på ca 40-60% just nu. I alla rykten.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Remy Lebeau
"Jag vet att Mikael Tellqvist och Daniel Fernholm var mer eller mindre klara för Djurgården när klubben var en elitserieklubb.
Hur det blir med Fernholm vet jag inte nu. Men har ju rätt svårt att se en sådan spelare gå in och lira i allsvenskan. Samtidigt så har han världens chans att tvätta bort den hatstämpeln han fick när han skrev med Linköping, om han går in och kör med DIF i allsvenskan."
Från Mrmadhawk.
Mer eller mindre klara för oss när vi var i ES alltså.
Fan, mer spännande Silly Season än vad vi haft på många år.
Hur det blir med Fernholm vet jag inte nu. Men har ju rätt svårt att se en sådan spelare gå in och lira i allsvenskan. Samtidigt så har han världens chans att tvätta bort den hatstämpeln han fick när han skrev med Linköping, om han går in och kör med DIF i allsvenskan."
Från Mrmadhawk.
Mer eller mindre klara för oss när vi var i ES alltså.
Fan, mer spännande Silly Season än vad vi haft på många år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Sådär då nu ligger han som Confirmed på Elite prospect
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10382

- -daniel-
PErsonligen tycker jag det här med att Tellqvist redan var klar innan KS känns väldigt märkligt, borde inte DIF gjort allt i sin makt för att försöka behålla Wesslau om vi fortfarande spelade i ES? Förstår inte riktigt det. Eller hade Wesslau helt enkelt gjort klart att han tänkte lämna efter säsongen alldeles oavsett..? Tycker det låter lite som påhitt faktiskt.
- DIF_Soldier
Android, är ditt riktiga namn Charles Berglund?
Tellqvist/Reiderborn verkar kunna bli verklighet.
Tellqvist/Reiderborn verkar kunna bli verklighet.
Säg den glädje som varar
- BaronVonDif
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Ännu en Ajk fostrad keeperMorwin skrev:Sådär då nu ligger han som Confirmed på Elite prospecthttp://www.eliteprospects.com/player.php?player=10382

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Tellan och DIF pratar. Så mycket VET jag. Om det blir eller inte får väl dagarna/veckorna framöver utvisa, men det finns en dialog parterna emellan.-daniel- skrev:PErsonligen tycker jag det här med att Tellqvist redan var klar innan KS känns väldigt märkligt, borde inte DIF gjort allt i sin makt för att försöka behålla Wesslau om vi fortfarande spelade i ES? Förstår inte riktigt det. Eller hade Wesslau helt enkelt gjort klart att han tänkte lämna efter säsongen alldeles oavsett..? Tycker det låter lite som påhitt faktiskt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Får hoppas dem pratar med Kempe med. Tror inte challe vill bli av med honom precis eftersom har var ju lagets bästa med Tim och Eklund under hela året
- -daniel-
Ja det tvivlar jag inte alls på men det var inte det jag menade.Magnutz skrev:Tellan och DIF pratar. Så mycket VET jag. Om det blir eller inte får väl dagarna/veckorna framöver utvisa, men det finns en dialog parterna emellan.-daniel- skrev:PErsonligen tycker jag det här med att Tellqvist redan var klar innan KS känns väldigt märkligt, borde inte DIF gjort allt i sin makt för att försöka behålla Wesslau om vi fortfarande spelade i ES? Förstår inte riktigt det. Eller hade Wesslau helt enkelt gjort klart att han tänkte lämna efter säsongen alldeles oavsett..? Tycker det låter lite som påhitt faktiskt.
Vad kan man tro om backen Stefan Warg som bryter sitt kontrakt med Örebro? Inget upphetsande namn. Men med tanke på att Warg bara lämnar hipp som happ så bör han ha fått anbud eller intresse från annat håll. Varför inte DIF? Har ingen som helst koll på hans spel, mer än det som står på internet.
FAN! Man skulle ha köpt alla jävla Viasatsportkanaler och kritat ner alla namn som Challe talade gott om så hade man sluppit alla sena nätter. För visst var det givet att han skulle ta vid denna säsong…
FAN! Man skulle ha köpt alla jävla Viasatsportkanaler och kritat ner alla namn som Challe talade gott om så hade man sluppit alla sena nätter. För visst var det givet att han skulle ta vid denna säsong…
Sägs att Warg är klar för Västerås. Synd, hade gärna sett honom i DIF!Lugnet skrev:Vad kan man tro om backen Stefan Warg som bryter sitt kontrakt med Örebro? Inget upphetsande namn. Men med tanke på att Warg bara lämnar hipp som happ så bör han ha fått anbud eller intresse från annat håll. Varför inte DIF? Har ingen som helst koll på hans spel, mer än det som står på internet.