Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Anderberg skrev:
-daniel- skrev:
Anderberg skrev:
För övrigt så tycker jag inte att Mark var särskilt bra i slutspelet.
Haha... nu får du ju ge dig: Två stycken hållna nollor på 7 matcher, han var precis som nån var inne på en av de enda som levererade från första matchen i slutspelet.

Du är så onyanserad att en grå vägg ser ut som en regnbåge i jämförelse. Du har uppenbarligen bestämt dig att Owuya = dålig målvakt & Tellqvist = bra målvakt. Finns inget mellanläge. Allt är digitalt; on eller off. Svart eller vitt.
I första hemmamatchen kostade han oss segern geno
att oskymd släppa en handledare från ringkanten. I den avgörande matchen är han släpphänt. Resten av matcherna var bra, men någon matchvinnare var han uppenbarligen inte.
Vilken roligt jobb man måste ha som målvakt när man blir synad för minsta lilla grej när man spelar kanon de övriga 59:59 av en match. Gör man ett litet misstag (som jag knappt kan kalla misstag) så sågas man längs fotknölarna. Dream on ifall du tror Tellqvist skulle spela utan att göra misstag.

Håller man nollan två matcher, är man förresten ingen matchvinnare då? :roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Du är så onyanserad att en grå vägg ser ut som en regnbåge i jämförelse. Du har uppenbarligen bestämt dig att Owuya = dålig målvakt & Tellqvist = bra målvakt.
Finns inget mellanläge.
Allt är digitalt; on eller off. Svart eller vitt.

ONOFF eller Webhallen...
Snarare WebBallen.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Jag tycker vi borde uppskatta att ha en sån målvaktsexpert i Anderberg här i forumet, det är inte alla forum som har en sådan...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stadion skrev:Jag tycker vi borde uppskatta att ha en sån målvaktsexpert i Anderberg här i forumet, det är inte alla forum som har en sådan...
Absolut, glöm inte att han är expert på forwards & backar också (speciellt på Holmqvist). Vi pratar alltså om Mäklaren om folk inte förstått det. ;)
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag är ganska oroad över backbesättningen om inte man värvar hem en stabil 2 vägsback, Bartley kommer säkert göra bra ifrån sig, men hur ersätter vi Eklund och Kronwall(om han inte förlänger)?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

reservjesus skrev:Jag är ganska oroad över backbesättningen
Jag måste säga att jag är oroad rakt över... alla andra lag verkar signa folk till höger och vänster.. det enda man hör från DIF-hållet är vilka som sitter på utgående kontrakt och lirare som "avvaktar med att signa pga AHL/KHL/osv".... just nu känns det inte som någon lagdel ens är i närheten att se stabil ut..... skulle gärna se lite action hos DIF också med att jaga lirare, signa upp de vi har osv... fast det är klart, allt kanske är 100% under kontroll bara det att infon hålls sjukt hemlig! :roll:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Men lugn nu - det är först i slutet av den här månaden och under maj det kommer hända grejer. Tycker det är bra att man väljer sina nyförvärv noga.
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Ja - Till Tellan.

Känns som Tellan alltid levt lite bakom skuggan av Lundqvist, vet inte hur många landslagskamper Tellan gått in och spikat igen fullständigt när Lundqvist eller Salo har sållat.

Och som ni alla säger här inne, han är rutinerad. Precis den målvakten vi behöver, lugn trygg stabil.

Möjligt att han inte stått jättemånga matcher nu dom senaste åren, men jag är inte orolig. Kommer ha stort förtroende för Tellan(OM nu DIF hör av sig vilket jag inte förstår varför dom inte gör) För jag vet vad han kan, och det är inte lite!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgården vill ha tillbaka Klubertanz

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... klubertanz

"- Kyle trivdes väldigt bra i Djurgården och skulle gärna åka tillbaka till klubben efter att ha avslutat säsongen och fått veta var han står hos Montreal Canadiens, säger Klubertanz agent Dan Plante till HockeyExpressen.se."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vet inte Tellans löneanspråk, men generellt säger jag ja. En målvakt som lever på sin spelförståelse och jämnhet kommer att åldras med värdighet. Men detta har ju sagts tiotals gånger innan mig.

Hoppas på att man har gett Hannula, Kronwall och Boumedienne tydliga datum då DIF vill ha besked. Vill inte ha någon situation som Mackan Nilson i år.

Kan vi gissa att det presenteras 2-3 nyförvärv nästa vecka?
Bartley
Hank
(Gunderson)

Då MoDo eller SSK kommer åka så finna dessa spelare som jag skulle kunna tänka mig att se i DIF av olika anledningar

SSK
Videll - Egentligen inte. En skicklig spelare, men jag tycker att han ofta är osynlig och inte använder sin storlek. Gör ju trots det, det som krävs framåt av honom.

Kilström - Som någon nämnde har Lukas haft en imponerande utveckling.

Modo
Josefsson - har länge tyckt att han är en stabil back, dock stagnerat lite efter en bra utveckling i SSK.

Timander - Långskott och kommer antagligen inte bli bättre. Ser egentligen inte denna värvning, men han har ju varit bra mot DIF i år iallafall. Lite av samma pondus som Ragge bar.

Ritchie - Riktigt bra center. Antagligen för dyr. Ser arg ut när han ler.

Danielsson - Nja, egentligen inte. Vet inte vilken roll han skulle ha i dagens DIF. Vill han gå tillbaka till tredje/fjärde-linan?

Långskott Anton Hedman. Jag gillar ett brutalt DIF. Anton är Djurgårdare och jag tycker att han växte in i ES-kostymen ju längre säsongen gick.
Född till sportchef.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

android skrev:Vet inte Tellans löneanspråk, men generellt säger jag ja. En målvakt som lever på sin spelförståelse och jämnhet kommer att åldras med värdighet. Men detta har ju sagts tiotals gånger innan mig.

Hoppas på att man har gett Hannula, Kronwall och Boumedienne tydliga datum då DIF vill ha besked. Vill inte ha någon situation som Mackan Nilson i år.

Kan vi gissa att det presenteras 2-3 nyförvärv nästa vecka?
Bartley
Hank
(Gunderson)

Då MoDo eller SSK kommer åka så finna dessa spelare som jag skulle kunna tänka mig att se i DIF av olika anledningar

SSK
Videll - Egentligen inte. En skicklig spelare, men jag tycker att han ofta är osynlig och inte använder sin storlek. Gör ju trots det, det som krävs framåt av honom.

Kilström - Som någon nämnde har Lukas haft en imponerande utveckling.

Modo
Josefsson - har länge tyckt att han är en stabil back, dock stagnerat lite efter en bra utveckling i SSK.

Timander - Långskott och kommer antagligen inte bli bättre. Ser egentligen inte denna värvning, men han har ju varit bra mot DIF i år iallafall. Lite av samma pondus som Ragge bar.

Ritchie - Riktigt bra center. Antagligen för dyr. Ser arg ut när han ler.

Danielsson - Nja, egentligen inte. Vet inte vilken roll han skulle ha i dagens DIF. Vill han gå tillbaka till tredje/fjärde-linan?

Långskott Anton Hedman. Jag gillar ett brutalt DIF. Anton är Djurgårdare och jag tycker att han växte in i ES-kostymen ju längre säsongen gick.
Var kommer detta snack om Henrik Eriksson ifrån? Är vi ens intresserade av honom?
Personligen hoppas jag verkligen INTE att han är aktuell. Visst har han gått framåt i år men det är på allsvensk nivå, en ganska stor skillnad. Dessutom finns det absolut inte plats för honom då vi bör prioritera andra forwards på de sista platserna som ska fyllas. Är tämligen övertygad om att "Hank" är i stort sett samma spelare som han var när han spelade i DIF senast. Dvs inte tillräckligt bra. Att bara vara stark räcker inte alltid..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Djurgården vill ha tillbaka Klubertanz

"- Kyle trivdes väldigt bra i Djurgården och skulle gärna åka tillbaka till klubben efter att ha avslutat säsongen och fått veta var han står hos Montreal Canadiens, säger Klubertanz agent Dan Plante till HockeyExpressen.se."
Hm, Bartley och Kyle? Nåja, spelskicklighet och speed får vi, vilket vi saknade i år, men defensiven verkar slopas?

Det måste ju betyda att Kronwall är på väg ut. 8 backar under kontrakt redan nu (Bartley exluderad)
Kronwall och Klubertanz ger 11 backar. Har man tänkt att gå på fyra backpar och tre utlåningar? Låter osannolikt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-04-07 14:10:09, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

DIF_Soldier skrev:

Hm, Bartley och Kyle? Nåja, spelskicklighet och speed får vi, vilket vi saknade i år, men defensiven verkar slopas?
Printz och Claesson är ju 2 väldigt skickliga backar i defensiven, även kronwall har stora kvalitéer där. Men om det räcker vet jag inte
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Sluta sitta och dryga er för h-vete. Vi är rätt många som inte delar er syn på Owuya som fantommålvakt och slutspelshjälte. Ja, han spelade upp sig markant mot slutet av säsongen, men under första delen lyckades han och våra andra målisar sprida så mycket otrygghet i laget att spelet bara inte fungerade. Hade vi fått en bättre start, med en stabil målvakt i kassen, hade vi slutat bland de fyra bästa och haft mycket bättre förutsättningar inför slutspelet. Jag säger inte att vi absolut hade spöat Luleå då (om vi ens hade mött dom), men nog fan hade det varit lättare med den avgörande matchen hemma.

Jag avskyr målvakter som blandar och ger, som varvar klassräddningar med tavlor, och sådan är Mark Owuya som jag ser det. Fortfarande. Det kommer han förmodligen alltid att vara. Så var det i Tre kronor-matchen nyligen med, bra överlag, men gör en och annan jättetabbe. Jag har mycket hellre en målvakt med aningen lägre högstanivå, men som presterar på den 60 minuter per match, säsong efter säsong. Det ger stabilitet och trygghet till laget, de vet vad de kan förvänta sig av honom och de spelar därefter.

Som vanligt så sitter dessvärre en del med Djurgårdsbrillorna på och kan fan inte se på det objektivt. Stockholmare med DIF som moderklubb? ==> Höjd över all kritik. Minst 25% bättre med DIF-brillorna på än utan.

Tycker följaktligen att vi skall släppa Owuya, låt honom försöka på NHL om han vill det. Wesslau är jag helt kallsinnig till, det är ren, pur sinnessjukdom att försöka signa just honom av alla världens målvakter av sentimentala, romantiska skäl. Ett krasst, realpolitiskt köp av den bäste målisen på marknaden som vår budget medger, tack. Och jag skiter egentligen i om det är Tellqvist eller en eskimå från norra Kanada. Det är dock inte Gustaf.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Billx skrev:
DIF_Soldier skrev:

Printz och Claesson är ju 2 väldigt skickliga backar i defensiven, även kronwall har stora kvalitéer där. Men om det räcker vet jag inte
Claesson vill jag inte kalla för väldigt skicklig....än. Kronwall verkar ju vilja dra utomlands.
Så i nuläget är det bara Printz som jag rankar som en stabil defensiv back av våra backar under kontrakt som är tänkta för topp6-backarna.
Låst