Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Ser det inte som någon jättestor förlust att tappa Josefson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

isolerad skrev:Ni är verkligen fullkomligt dumma i huvudet. Om killen har chansen att tjäna ett antal miljoner och att spela i Devils nästa säsong så varför inte unna honom det? Inte en enda av er skulle ha sagt nej. Inte en enda!

Jag tycker synd om Josefsson. Allt beror på att Svenska hockeyförbundet inte kan stå upp mot NHL. Avtalet ser ju ut så att spelare kan lämna trots kontrakt. Hade killen istället valt att inte skriva kontrakt med DIF så hade ni gnällt för det. Hur han än hade gjort så hade ni ogillat det. Svenska spelare vill till NHL och det finns inget vi kan göra åt saken! Väx upp för fan!

Ska vi bli arga för alla juniorer som kommer lämna oss för NHL så kommer vi inte ha en enda återvändare om tio år. Det här är resultatet av en bra juniorverksamhet! Deal with it eller börja heja på LHC.

Vi ska vara GLADA för att det kommer nu och inte i september. Det är fortfarande gott om tid att hitta en ny spelare.

Lycka till Josefsson! Hoppas jag får se dig i DIF-tröjan igen när du är en stjärna!
Förlåt för att jag säger det, men du verkar mer än lovligt korkad.

INGEN är arg för att han åker till NHL och tjänar pengar. ALLA är medvetna om att det är alla spelares mål.

Grejen är att det är så sjukt jävla onödigt att ljuga för Djurgårn och oss fans om det. Det sabbar för vår spelarrekrytering och det är en loska i ansiktet på oss som lever med laget. Om du inte fattar skillnaden kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Jämför reaktionerna efter Wesslau skrev på för Columbus så kanske du börjar haja vad det handlar om.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Han skrev väl kontrakt med DIF då Devils inte hade hört av sig och sa att det var kul att stanna. Men sedan hörde Devil av sig och ville ha honom. Klart som fan man ska ta chansen då och tjäna stora pengar, samt utvecklas mer och få spela i en roligare liga. Eller hade ni stannat kvar i denna piss serie, istället för att ta chansen?
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIFRobbex skrev:Han skrev väl kontrakt med DIF då Devils inte hade hört av sig och sa att det var kul att stanna. Men sedan hörde Devil av sig och ville ha honom. Klart som fan man ska ta chansen då och tjäna stora pengar, samt utvecklas mer och få spela i en roligare liga. Eller hade ni stannat kvar i denna piss serie, istället för att ta chansen?
Han borde vetat innan han skrev på för oss att det där buden skulle komma. Eller säga när han skrev på att NHL är förstavalet om han får något bud. Det borde knappast komma oväntat för honom att New Jersey vill ha sitt förstaval från förra året.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

isolerad skrev:Ni är verkligen fullkomligt dumma i huvudet. Om killen har chansen att tjäna ett antal miljoner och att spela i Devils nästa säsong så varför inte unna honom det? Inte en enda av er skulle ha sagt nej. Inte en enda!
Om jag hade blivit vald i förstarundan av Devils så hade jag räknat med att få ett kontraktsförslag från Devils. Jag hade inte uppfattat det som en blixt från klar himmel att ett erbjudande skulle komma.

Då hade jag sagt till Djurgården i god tid: "Jag har chansen att tjäna ett antal miljoner och spela i Devils nästa säsong." Jag hade inte på något sätt gett intrycket själv, eller tillåta min representant agenten ge intrycket, att jag skulle stanna i DIF.

Magnus Pääjärvi har inte gett några löften om spel i Timrå kommande säsong. Tim Erixon och David Rundblad har båda sagt till Skellefteå att de vill vänta och se vad deras NHL-klubbar erbjuder innan de säger något till Skellefteå om framtiden. Det vi kritiker inte kan inte förstå är varför Jacob och hans agent inte kan visa Djurgården samma respekt som de spelarna i samma sits gör?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

"Josefson siktar på att stanna i DIF"

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/sur ... anna-i-dif

"Hur ser framtiden ut för din del? Hur ser du på spel utomlands? Är det någonting du har funderat på?

Nej, nästa år så siktar jag på att spela i Djurgården, avslutar han."

Vi har inte tid att vänta på dig Jacob, åker du till NHL så är du inte välkommen tillbaka, inte den här säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Josefsson skrev:
Om jag hade blivit vald i förstarundan av Devils så hade jag räknat med att få ett kontraktsförslag från Devils. Jag hade inte uppfattat det som en blixt från klar himmel att ett erbjudande skulle komma.

Då hade jag sagt till Djurgården i god tid: "Jag har chansen att tjäna ett antal miljoner och spela i Devils nästa säsong." Jag hade inte på något sätt gett intrycket själv, eller tillåta min representant agenten ge intrycket, att jag skulle stanna i DIF.

Magnus Pääjärvi har inte gett några löften om spel i Timrå kommande säsong. Tim Erixon och David Rundblad har båda sagt till Skellefteå att de vill vänta och se vad deras NHL-klubbar erbjuder innan de säger något till Skellefteå om framtiden. Det vi kritiker inte kan inte förstå är varför Jacob och hans agent inte kan visa Djurgården samma respekt som de spelarna i samma sits gör?
Både Erixon och Rundblad har iaf kontrakt med Skellefteå.

Och precis som att du förväntar dig att Josefsson ska få bud från NHL. Detsamma borde ju DIF också kunna göra. Jag såg det iaf som sannolikt att Josefsson skulle lämna ifall han fick ett bra bud. Att någon skulle tro något annat är ju bara naivt. Kanske därför jag inte är arg som många andra?
Senast redigerad av isolerad den 2010-05-15 13:06:46, redigerad totalt 1 gånger.
i
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

DIFRobbex skrev:Muntligt överens, men lugn nu. Så du menar att, om man är muntligt överens, så är allting klart.
Va det dummaste jag hört. Då räcker det med att vara muntligt överens, för att bli förklarad som ett nyförvärv.
Jaa, de va ju så vi föklarade Micheal Holmqvist som ett nyförvärv på hemsidan och sedan skrev han på några veckor efter.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Naivt är ett ord som passar ganska bra på hela den här soppan. Naivt av Jacob att inte inse att den här situationen kunde uppstå, onödigt att uttala sig på det sättet till DIF när det ändå fanns en uppenbar risk att det skulle bli såhär. Agenten däremot har varit tillräckligt länge i branschen för att man inte skall kunna skylla på att han handlat naivt, han borde ha coachat Jacob lite bättre och spelat med öppnare kort.

Här på forumet så fungerar åter naivt som ett väldigt väl beskrivande ord. De flesta av oss skulle säkert byta jobb till ett konkurrerande företag för några ynka tusenlappar, här handlar det om miljoner och dessutom drömmen för alla unga hockeyspelare.
Som supporter är man väldigt enögd och ser till föreningens bästa utan att behöva kompromissa överdrivet med sin egen karriär och livssituation, så är det inte för spelarna och det måste man förstå. Om ni skulle bli erbjudna motsvarande pengar för att stå i en annan klack i några år så tror jag inte ni hade nekat, DIF hade fortfarande varit laget i ert hjärta men ni hade gjort det för pengarna och sedan kommit tillbaka. Likadant är det för spelarna med skillnaden att deras "svek" belyses medialt.

Jacob har ingen vinning med att "blåsa" DIF genom att lova nåt han inte hade för avsikt att hålla, så jag har väldigt svårt att såga på det sättet som många gör. Det finns värre sätt att lämna på än såhär. Han lämnar för NHL under en tid på året då alla svenska klubbledningar vet att det kan ske och måste vara beredda. Att lämna precis innan säsongspremiär, mitt under säsong eller för en konkurrent är betydligt större svek. Klumpigt och onödigt att uttala nåt typ av löfte men mycket mer än så tycker jag inte att man kan säga. Självklart ska vi inte hålla nån plats i truppen men om möjligheten finns att han kan förstärka som en extra forward under hösten till en rimlig peng så ska vi såklart ta den chansen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har inte skrivit här på ett bra tag pga tidsbrist, men faktum är att muntliga avtal gäller hur skulle annars telefonförsäljning fungera?

För övrigt är det jävligt svagt att gå ut och lova grejer och sedan sticka. Spelar ingen roll om spelaren är 19 eller 28 eller 35 man skall vara rak mot sin klubb och dess fans. Det raka skulle varit jag kritar på ett kontrakt, om jag inte får något från Devils. Hade han agerat på detta sätt hade det inte varit något snack. Nu sätter han hela föreningen i skiten och vi står där hastigt och lustigt med en center kvar från förra säsongen.

Undrar om det skulle gå att lösa något snabbt med Zigomanis? Att byta 3/4 av centrarna mellan två säsonger och dessutom målvakt är ett recept för katastrof i mina ögon.

Har också hört att en hel del personer gnällde på Tjärnqvist, men hans gaerande var hela tiden jävligt ärligt tillskillnad från Josefssons.

För övrigt är nog problemet inte så mycket svenska hockeyförbundet som det internationella. De agerar utifrån vad som är bäst för dem dvs NHL spelare till OS och VM. De skiter i klubblagen vilket får mig att tro att enda vägen är för klubbarna i Europa att bryta sig loss och skapa först en egen motvikt mot internationella förbundet sedan ta upp kampen med NHL då förbundet inte delar klubbarnas intresse här och därför är de snarast ett problem mer än en lösning. Att då låta förbundet styra så mycket är inget annat än korkat. Ta makten först över spelarna de betalar ut löner till och tvinga förbunden att acceptera klubbarna vilkor t ex VM vartannat år bara samt bort med korkade plojturneringar. När detta är ordnat kan man börja ta upp kampen med NHL. SÅ länge som förbundet arbetar bara utifrån sina intressen måste hockeyklubbarna först göra upp med detta annars kommer det aldrig att kunna klara av att matcha NHL.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

isolerad skrev:Och precis som att du förväntar dig att Josefsson ska få bud från NHL. Detsamma borde ju DIF också kunna göra. Jag såg det iaf som sannolikt att Josefsson skulle lämna ifall han fick ett bra bud. Att någon skulle tro något annat är ju bara naivt. Kanske därför jag inte är arg som många andra?
Så du menar att det är naivt att DIF utgår från får en försäkran att spelaren vill vänta ett år med att flytta till NHL? Man ska inte lita på en spelare/agent som säger att han tänker fullfölja ett kontrakt? Djurgården borde när man fick löften om att stanna ha utgått från att det inte stämmer, och värvat en ersättare eller behållt en av de spelarna man släppte?

Du har naturligtvis full rätt till din uppfattning och att uttrycka den, men om du på allvar anser detta är du så uppe på månen att någon diskussion mellan oss två är totalt meningslös... då ligger vi så långt ifrån varandra när det gäller synen på vad korrekt, hederligt och professionellt agerande är att vi sätter punkt.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIFRobbex skrev:Muntligt överens, men lugn nu. Så du menar att, om man är muntligt överens, så är allting klart.
Va det dummaste jag hört. Då räcker det med att vara muntligt överens, för att bli förklarad som ett nyförvärv.
Muntliga avtal är bindande, precis som skriftliga.
Avgå Jocke.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Ytterligare en artikel på Hockeykanalen.
Nu friar jag Josefsson ifrån alla anklagelser och lägger all skuld på agenten.

http://www.hockeykanalen.se/1.1639080/2 ... ig_garanti

Nu kan ni sluta kalla honom för Judas, svikare och allt vad ni hittar på.
Jag unnar honom den här chansen utan att tveka.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIFRobbex skrev:Han skrev väl kontrakt med DIF då Devils inte hade hört av sig och sa att det var kul att stanna. Men sedan hörde Devil av sig och ville ha honom. Klart som fan man ska ta chansen då och tjäna stora pengar, samt utvecklas mer och få spela i en roligare liga. Eller hade ni stannat kvar i denna piss serie, istället för att ta chansen?
Att kalla elitserien för en "piss serie" (bra stavning...) är ju galet löjligt. Är DIF en pissklubb då med andra ord? Isf kanske Jacob agerar helt rätt ändå.

Att du sen missar målet för tionde gången i rad är ju bara att beklaga. ALLA fattar fortfarande att han och alla andra spelare vill spela i NHL och tjäna pengar. Det förlåter inte brutna löften och lögner. Så enkelt är det.

Är det ok om flickvännen är otrogen och sticker iväg två veckor efter att hon sagt att hon älskar dig för att nya snubben är ju jävla fräsch? Eller hade det varit lite bättre om hon redan från början sagt att du bara är någon hon hänger med tills hon vet vad den andra killen vill?

Skön liknelse såklart men ärlighet räcker alltid längst.

daaviid:
Det där förändrar ingenting. Jacob är ansvarig för sina uttalanden och sina affärer. Sen att DIF mycket hellre lackar på agenten i media är självklart då man ändå vill hålla en god relation med Jacob i framtiden. Vi som supportrar är däremot fria att tycka precis vad vi vill. Han är fortfarande en lika stor svikare som innan.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

jool08 skrev: Jacob har ingen vinning med att "blåsa" DIF genom att lova nåt han inte hade för avsikt att hålla, så jag har väldigt svårt att såga på det sättet som många gör. Det finns värre sätt att lämna på än såhär. Han lämnar för NHL under en tid på året då alla svenska klubbledningar vet att det kan ske och måste vara beredda. Att lämna precis innan säsongspremiär, mitt under säsong eller för en konkurrent är betydligt större svek. Klumpigt och onödigt att uttala nåt typ av löfte men mycket mer än så tycker jag inte att man kan säga. Självklart ska vi inte hålla nån plats i truppen men om möjligheten finns att han kan förstärka som en extra forward under hösten till en rimlig peng så ska vi såklart ta den chansen.
Håller helt med i den här biten. Folk har kraftigt överreagerat efter den här händelsen.

Finns inte på kartan att kalla honom för svikare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst