DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Någon som kan förklara för mig varför vi börjar spela allsvenskfotboll i Mars/april. Det är ju förfan en ren jävla leråker där ute. Pinsamt dålig kvalité på planen, vilket sänker kvalitén på spelet ytterligare. Gör om och gör rätt SVFF.
- Lee Harvey Oswald
Omständigt ickedirekt anfallsspel helt utan udd, fortsatt virrigt i markeringsspelet vid omställning till försvarsspel.
Nog känner man igen "sitt DIF" trots många nya ansikten
Nääh, återigen en lång gäääsp tills september månad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Klarar vi oss klar är jag nöjd, allt över det är en positiv överraskning. Visst är det tidigt på säsongen, men det ser långt ifrån bra ut.Lee Harvey Oswald skrev:Omständigt ickedirekt anfallsspel helt utan udd, fortsatt virrigt i markeringsspelet vid omställning till försvarsspel.
MPs två chansningar i Amartey och Solignac gick/går inte hem. Vytautas har lite att jobba på..
Jävlar vad illa det ser ut.
Alltså vårt lag är ju ett jävla skämt. Fy fan vad besviken jag är på allt och alla i denna förening.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Hur är det möjligt att misslyckas så fatalt i både hockeyn och fotbollen? Det är inte lätt att vara Djurgårdare för stunden...
Victory is sweetest when you've known defeat.
Spelar vi i Allsvenskan nästa år får vi nog vara extremt nöjda...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Amartey är väl den sista det ska klagas på dock. Sjukt spännande spelare. Han har ju tränat med DIF i två år för övrigt. Så chansning är han knappast.Kentta skrev:MPs två chansningar i Amartey och Solignac gick/går inte hem. Vytautas har lite att jobba på..
Expert.
Det enda jag sett från honom i den här matchen är bolltapp. Jag kanske sitter och letar fel, jag vet inte. Saknar Daja och Toivio sjukt mycket.SirDIFalot skrev: Amartey är väl den sista det ska klagas på dock. Sjukt spännande spelare. Han har ju tränat med DIF i två år för övrigt. Så chansning är han knappast.
Fan vad roligt det är att följa DIF just nu.... 3-0 herregud vart ska detta sluta?
Det här är bara pinsamt att se. Undrar om MP fortfarande försvarar Tovio-affären?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Härligt. 

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Fotboll
Det måste ju börja studsa åt vårt håll någon gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vilken patetisk förening Djurgårn är just nu. "Ont att möta Djurgårn", ja, vad fan tog det vägen? Bara en jävla massa chansvärvningar inom fotbollen nu. Prestera nu, MP.
7 insläppta - 0 mål gjorda på ungefär 180 minuter fotboll. Kom igen nu för fan.
7 insläppta - 0 mål gjorda på ungefär 180 minuter fotboll. Kom igen nu för fan.
Hur står sig DIF i bordtennis eller andra sporter? Måste börja följa någon sport som skänker en lite glädje, då varken fotboll eller hockey gör det numera.