Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-08 23:16:27 Tycker det är skönt att Fagervall ryter till på PK angående huvudtacklingar(na) mot oss på sistone. Bra.
Mycket bra - dom enormt inkompetenta domarna Björk och Persson får 5 spyor i betyg av mig
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Blir Sören avstängd för den lilla putten med klubban så kan de ju stänga av för de tre huvudtacklingarna också.

Nån måtta går det vara!
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Tror tyvärr fortsatt på kval. Men det blir tight.
Leksand- 0 poäng Äckligt bra när de vill. Har spets men även bredd nu för tiden. Gjorde plattmatch mot LHC och lär vara taggade mot oss.

Örebro- 0p typ det lag vi har svårast mot. Löser sällan deras försvarsspel.

Malmö- 0-3 p Nyckelmatch kan bli helt avgörande.
I förra matchen var vi chanslösa. Styrspel och fysik plockade bort oss helt.

Frölunda- 0p två i rad är inte troligt. Om de inte vilar Lasch mfl.

Oskarshamn-3p tror de vilar npgra tongivande inför slutspel.

Tror minst 62 poäng behövs för att undvika kval. 8poäng på 5 matcher? Nja. Hoppas. Men det ser tufft ut.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2022-03-09 00:50:52 Blir Sören avstängd för den lilla putten med klubban så kan de ju stänga av för de tre huvudtacklingarna också.

Nån måtta går det vara!
Precis min tanke, men det är ju en spearing. Oavsett om det är en liten putt eller inte. Men jag håller med om huvudsmällen också, det ska vara game på den ena. (såg ej resterande)

När är det anmälningarna måste in? Sjukligt orolig för att ha Sören borta nu kommande. Är det innan 09?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Tycker matchen igår återigen bevisar att Söderlund passar som bäst i en fjärdekedja med fart där han får nöta ned trötta backar och möta dom sämsta kedjorna. Såg ut som ett roligt radarpar tillsammans med Forsberg. När Basse kommer tillbaka kan vi verkligen få ordning på grejerna tror jag,

Ceder Rensfeldt Sören
Eklund Strandberg Lekki
Dick Poirier Rhett
Tim Engsund Forsberg

Berglund får täcka upp där det behövs. Bergfors såg ut att rycka upp sig där ett tag men alltså, jag tycker det är lite över för honom. Carey är lite för uddlös.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

EspenK skrev: 2022-03-09 01:02:28 Tror tyvärr fortsatt på kval. Men det blir tight.
Leksand- 0 poäng Äckligt bra när de vill. Har spets men även bredd nu för tiden. Gjorde plattmatch mot LHC och lär vara taggade mot oss.

Örebro- 0p typ det lag vi har svårast mot. Löser sällan deras försvarsspel.

Malmö- 0-3 p Nyckelmatch kan bli helt avgörande.
I förra matchen var vi chanslösa. Styrspel och fysik plockade bort oss helt.

Frölunda- 0p två i rad är inte troligt. Om de inte vilar Lasch mfl.

Oskarshamn-3p tror de vilar npgra tongivande inför slutspel.

Tror minst 62 poäng behövs för att undvika kval. 8poäng på 5 matcher? Nja. Hoppas. Men det ser tufft ut.
Går dina tips in blir det inte alls tajt, då tappar vi allt som byggts upp i sista 5, kan mycket väl bli så, meeen...

Leksand är lite ur fas nu, inte alls lika bra som tidigare.

Örebro sista hemmamatchen, där får motivation lov att slå klass.

Malmö. Beroende på resultat i övriga matcher fram tills då så kanske vi har råd ett ge bort 1-2p här (vinst är så klart att föredra)

Vi har vunnit förr i Göteborg, i utsatta lägen, hur motiverat kommer frölunda vara?

IKO - Är vi fortfarande "med i matchen" inför sista omgången, då får vi se till att göra det som behövs (som vi faktiskt gjort sista omgångarna)

Lätt som en plätt (kämpar med positiva bilder)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ärlighetvararlängst

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Under 2022 har vi tagit 32 poäng på 17 matcher. Nästan 2 poäng per match. Vi är årets formstarkaste lag än så länge. Vi borde greja nytt kontrakt.
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

poängsnitt 2022 = 1,88ppm. Riktigt bra!

återstående matcher tippade nedan så vi håller oss därikring. blir 1,86ppm i slutändan och då ser det ut så här:

Timrå vs Djurgården 2p spelad
Djurgården vs Timrå 3p spelad

Leksand vs Djurgården 1p
Djurgården vs Örebro 2p
Malmö vs Djurgården 3p
Frölunda vs Djurgården 2p
Oskarshamn vs Djurgården 1p

då hamnar vi på en slutpoäng av 63poäng vilket borde vara mer än nog för att klara oss.

sen är ju det här väldigt teoretiskt för att hålla i poängsnittet. Hemma- och bortamatcher spelar ju såklart roll så baserat på att vi har 5 av 6 avslutande matcher på bortaplan och att vi möter starkt motstånd så några poäng bort från den där tippningen borde vi nog räkna med och då ett lägre ppm. Malmö borta blir en delikat tillställning.

Bara vi fortsätter kriga och inte vika ner oss och bygger vidare på det spel vi har nu. så oavsett om vi faller på målsnöret eller kommer upp över vattenytan så tror jag vi kommer in i ett ev kvalspel med en positiv känsla i gruppen att vi är ett bra lag 2022 och det ska inte underskattas :D

Fooorrrrzzzaaa!!
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2022-03-09 08:46:54 poängsnitt 2022 = 1,88ppm. Riktigt bra!

återstående matcher tippade nedan så vi håller oss därikring. blir 1,86ppm i slutändan och då ser det ut så här:

Timrå vs Djurgården 2p spelad
Djurgården vs Timrå 3p spelad

Leksand vs Djurgården 1p
Djurgården vs Örebro 2p
Malmö vs Djurgården 3p
Frölunda vs Djurgården 2p
Oskarshamn vs Djurgården 1p

då hamnar vi på en slutpoäng av 63poäng vilket borde vara mer än nog för att klara oss.

sen är ju det här väldigt teoretiskt för att hålla i poängsnittet. Hemma- och bortamatcher spelar ju såklart roll så baserat på att vi har 5 av 6 avslutande matcher på bortaplan och att vi möter starkt motstånd så några poäng bort från den där tippningen borde vi nog räkna med och då ett lägre ppm. Malmö borta blir en delikat tillställning.

Bara vi fortsätter kriga och inte vika ner oss och bygger vidare på det spel vi har nu. så oavsett om vi faller på målsnöret eller kommer upp över vattenytan så tror jag vi kommer in i ett ev kvalspel med en positiv känsla i gruppen att vi är ett bra lag 2022 och det ska inte underskattas :D

Fooorrrrzzzaaa!!
Det är ju bara köra hela vägen in i kaklet. Att kriga till sig en hemmaplansfördel är inte heller att förakta med tanke på att Timrå har haft det svårt på bortaplan hela säsongen. Det gäller att hålla upp huvudet och släppa ner axlarna helt oavsett så blir det som det blir.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Positivt för oss och LHC om dessa inte kommer till spel :)
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Är egentligen helt sjukt att om det inte varit för att LHC och BIF fått för sig att vinna några strömatcher så hade vi haft häng på "slutspel", det ska fan inte gå med vår säsong.
Även om toppen varit bra och bred denna säsong är det samma men omvänt i botten, lika stor bredd på de dåliga lagen ungefär men alla är också lite extra dåliga kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

crike skrev: 2022-03-09 11:36:48 Är egentligen helt sjukt att om det inte varit för att LHC och BIF fått för sig att vinna några strömatcher så hade vi haft häng på "slutspel", det ska fan inte gå med vår säsong.
Även om toppen varit bra och bred denna säsong är det samma men omvänt i botten, lika stor bredd på de dåliga lagen ungefär men alla är också lite extra dåliga kan jag tycka.
Ja, riktigt surt! Under normala omständigheter så hade man nu spelat för en slutspelsplats istället för kval, det hade varit riktigt skönt att avsluta säsongen med ett helt kravlöst slutspel. :(
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Exile skrev: 2022-03-08 21:48:06 Av dom 3 lagen i botten så tycker jag ändå att DIF har det bästa schemat :)

MIF: LHC, FHC, DIF, Rögle X2, Luleå

TIK: Örebro, IKO, Luleå, FBK x2, Rögle

DIF: Leksand, Örebro, Malmö, FHC, IKO

Visserligen hänger det mycket på att lag som Rögle/FBK/Luleå fortfarande har något att spela om, men visst har DIF det lättaste schemat?
Mycket har ju varit ologiskt senaste omgångarna så jag har ingen aning om hur man ska läsa av detta schema.
Men sett till tabelläget så är Rögle x2 och Luleå väldigt svåra tre sista omgångar. Frölunda borta är inte heller att leka med (men den har ju vi också). Så istället för att säga vem som har det lättaste skulle jag vilja poängtera att Malmö nog har det svåraste iallafall.
Men då är Malmö också det lag som har bäst underliggande stats av alla oss tre. Och är egentligen ett topplag.

Trots våra misslyckade försök innan med Oskarshamn så är jag jäkligt tacksam att ha dem sista omgången, där Timrå och Malmö förhoppningsvis möter två lag som kan vinna serien.
Så fram tills dess så hoppas vi att Luleå tar in på Rögle.

Mitt tips:
Malmö:
7 poäng
Slutpoäng: 62 poäng

Djurgården:
8 poäng
Slutpoäng: 62 poäng

Timrå:
8 poäng
Slutpoäng: 59 poäng

Detta är inte helt orimligt, och vinner vi mot Malmö med låt säga 2 mål, så "tar vi in" 4 mål i målskillnaden.
Hade den matchen varit nu så hade vi haft följande: Malmö -28 och Djurgården -32.

Man kan vända och vrida på det hur mycket som helst men nu har vi en sista chans att ta in försprånget och då är det vinst mot Malmö som gäller, med tre poäng och helst 2-3 mål.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-03-09 12:10:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

En tanke som slår en envist i bakhuvudet är ”Tjommes” tankar att spela ner sitt tidigare DIF till kval genom att vinna på torsdag. Är väl läge för Leksand att spara på krutet till allvaret börjar o undvika skador.. Men det lär visa sig…
mb81

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev: 2022-03-09 12:08:14 En tanke som slår en envist i bakhuvudet är ”Tjommes” tankar att spela ner sitt tidigare DIF till kval genom att vinna på torsdag. Är väl läge för Leksand att spara på krutet till allvaret börjar o undvika skador.. Men det lär visa sig…
De har lite för mycket att spela för tyvärr. Det här får vi lösa själva.
Skriv svar