Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Bra om Ljungh blir kvar. Han tog ett stort steg i år och kan säkert fortsätta utvecklas. Trots allt bara 23 år. Ser honom som en perfekt tredjecenter. Jag hoppas Rundqvist i första hand är tänkt som ytterforward. Sen är det ju ett plus att Rundqvist kan gå som center vid skador.
Forwardsspekulation:
NY-NY-Jakobs
Alvarez-NY-Sörensen
Guter-Ljungh-Rundqvist/Nyström
Henrik Eriksson-Holmqvist-Ahlén/Lundberg
Heinerö och Kalin lånas ut. Lill-Kruger och Sundberg släpps helt.
Tror laget ovan är rimligt med tanke på vad vi värvat hittills. Jakobs kanske normalt ingen förstelinespelare, men hoppas och tror att vi i första hand lägger krutet på 2 riktigt bra centrar då det är viktigare. Tror också Jakobs i rätt omgivning kan göra en del poäng även i SHL. Han har trots allt ett riktigt vasst skott.
Gällande "NY" å är drömmen Engqvist som förstecenter och Andreas Falk som andre, men det känns väl kanske inte helt rimligt. Helt klart är dock att vi måste vi in 2 riktigt bra centrar samt minst en ytterforward av toppklass.
Forwardsspekulation:
NY-NY-Jakobs
Alvarez-NY-Sörensen
Tror laget ovan är rimligt med tanke på vad vi värvat hittills. Jakobs kanske normalt ingen förstelinespelare, men hoppas och tror att vi i första hand lägger krutet på 2 riktigt bra centrar då det är viktigare. Tror också Jakobs i rätt omgivning kan göra en del poäng även i SHL. Han har trots allt ett riktigt vasst skott.
Gällande "NY" å är drömmen Engqvist som förstecenter och Andreas Falk som andre, men det känns väl kanske inte helt rimligt. Helt klart är dock att vi måste vi in 2 riktigt bra centrar samt minst en ytterforward av toppklass.
Skönt att Lidström stack vilket jag verkligen räknade med också! Han håller verkligen inte Shl-klass. Han håller okej Ha-klass i sina bästa stunder. Verkar bli intressanta dagar framöver och vi kommer få veta hur truppen kommer se ut och hur många mer nya som ska in.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Fy fan vilken mardröm..jensa öhling skrev:Bra om Ljungh blir kvar. Han tog ett stort steg i år och kan säkert fortsätta utvecklas. Trots allt bara 23 år. Ser honom som en perfekt tredjecenter. Jag hoppas Rundqvist i första hand är tänkt som ytterforward. Sen är det ju ett plus att Rundqvist kan gå som center vid skador.
Forwardsspekulation:
NY-NY-Jakobs
Alvarez-NY-Sörensen
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-
Sjöwall// Får vi in rätt spelare på "NY" kan det bli bra. Dessutom är detta den verklighet vi lever i, sen kan ju du hoppas på att det kommer en hel KHL-armada men det kommer inte hända.
NY - NY - NYjensa öhling skrev:Sjöwall// Får vi in rätt spelare på "NY" kan det bli bra. Dessutom är detta den verklighet vi lever i, sen kan ju du hoppas på att det kommer en hel KHL-armada men det kommer inte hända.
NY - NY - Sørensen
Guter - Ljungh - Alvarez
Rundqvist - Honken - Nyström
Pllzzz
Plizzzz!Sjöwall skrev:NY - NY - NYjensa öhling skrev:Sjöwall// Får vi in rätt spelare på "NY" kan det bli bra. Dessutom är detta den verklighet vi lever i, sen kan ju du hoppas på att det kommer en hel KHL-armada men det kommer inte hända.
NY - NY - Sørensen
Guter - Ljungh - Alvarez
Pllzzz
Nämen skämt och sido. Då var Ljungh ärlig mot mig när jag frågade då

Vill verkligen ha kvar han, tror han kan bli en stomspelare till slut.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hur skulle vi ha råd med 5 nya spelare till de första kedjorna? Varför ska vi kasta in Runken Jr i en fjärdekedja. Hank och Ahlén gör det jobbet bra mycket bättre tror jag. Sen vill man ha kvar folk som tog upp oss. Så har gärna Ljungh och Jakobs kvar. In med två klasscentrar och en bra sniper så är jag nöjd.Kan tänka mig Jocke som andracenter men då ska en överjävlig förstacenter in.Sjöwall skrev:NY - NY - NYjensa öhling skrev:Sjöwall// Får vi in rätt spelare på "NY" kan det bli bra. Dessutom är detta den verklighet vi lever i, sen kan ju du hoppas på att det kommer en hel KHL-armada men det kommer inte hända.
NY - NY - Sørensen
Guter - Ljungh - Alvarez
Pllzzz
Måste ha råd med Ahnelöv och en stabil back till.
Såhär typ:
Ny-Ny-Sören
Alvarez-Ny-Jakobs
Guter-Runken-Ljungh
Hank-Honken-Ahlén
Heinerö, Nyström och junioer som extra. Kommer såklart bli tufft men finns utvecklingspotential i många spelare.
Det enda sättet att ha kvar Jocke är som fjärdecenter och då finns inte plats för Honken. Jocke skulle isåfall startat nästan enbart i defensiv zon för att vinna tekningar och erövra pucken..mb81 skrev:Hur skulle vi ha råd med 5 nya spelare till de första kedjorna? Varför ska vi kasta in Runken Jr i en fjärdekedja. Hank och Ahlén gör det jobbet bra mycket bättre tror jag. Sen vill man ha kvar folk som tog upp oss. Så har gärna Ljungh och Jakobs kvar. In med två klasscentrar och en bra sniper så är jag nöjd.Kan tänka mig Jocke som andracenter men då ska en överjävlig förstacenter in.Sjöwall skrev:NY - NY - NYjensa öhling skrev:Sjöwall// Får vi in rätt spelare på "NY" kan det bli bra. Dessutom är detta den verklighet vi lever i, sen kan ju du hoppas på att det kommer en hel KHL-armada men det kommer inte hända.
NY - NY - Sørensen
Guter - Ljungh - Alvarez
Pllzzz
Måste ha råd med Ahnelöv och en stabil back till.
Såhär typ:
Ny-Ny-Sören
Alvarez-Ny-Jakobs
Guter-Runken-Ljungh
Hank-Honken-Ahlén
Heinerö, Nyström och junioer som extra. Kommer såklart bli tufft men finns utvecklingspotential i många spelare.
Jag vill varken se Hank eller Ahlén nästa säsong. Ser då hellre att Jakobs och Saviano går in med Honken i fjärde.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vakant - Vakant - Vakant
Alvarez - Ljungh - Jakobs
Sörensen - Rundqvist - Guter
Hank - Honken - Ahlén
Extra: Nyström, Heinerö
Högström - Vakant (Ahnelöv)
Norell - Vakant (Fernholm)
Holm - Deilert
Tellqvist
Armalis
Ungefär så ser verkligheten ut, tror jag.
Hank - Honken - Ahlén
Holm - Deilert
Tellqvist
Armalis
Spela fult
- John Terry
- Djurgården Hockey
Antagligen så jadiftobbe89 skrev:Vakant - Vakant - Vakant
Hank - Honken - Ahlén
Holm - Deilert
Tellqvist
Armalis
Ser hellre att Joakim Eriksson går in som vår andracenter i så fall. Vi behöver hans rutin och tekningsskicklighet.
Alltså;
C1: Engqvist (snälla)
C2: J. Eriksson
C3: Ljungh
C4: Holmqvist
Känns komfortabelt och realistiskt.
Alltså;
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
This.diftobbe89 skrev:Vakant - Vakant - Vakant
Hank - Honken - Ahlén
Holm - Deilert
Tellqvist
Armalis
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
J.Eriksson kan inte ha en top 6 roll i SHL, han hängde ju knappt med i HA. Även om han var viktig på extremt många andra sätt.Staten skrev:Ser hellre att Joakim Eriksson går in som vår andracenter i så fall. Vi behöver hans rutin och tekningsskicklighet.
Alltså;
Ska han vara kvar ska det vara på Honkens plats men väljer mycket hellre Honken där.
Jag tror unga spelare som bar upp oss garanterat kommer få en rejäl chans i SHL. Sen spetsa med en första-lina.
Spela fult
Jag tror stenhårt på Erik Nyström, han kommer överraska enormt. Jag tror han är kapabel att göra 25 poäng - redan nästa säsong. Definitivt en spelare för åtminstone tredjekedjan.
Fernholm och Hannula verkar inte aktuella enligt Stoppel. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8797278.ab