Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
pulverapa skrev: Killen har ju inte gjort annat än spelat ishockey i 20 års tid. Han behöver knappt uppvärmning. Tajming och isträning får han BARA genom matcher. Du får inget jäkla matchtempo om du bara tränar.
Jag får riktigt dåliga vibbar av situationen kring Thoresen. Nog för att han hade skador även förra säsongen i KHL också men han var fan inte bra där mot slutet heller av de handfull matcher jag såg (jämfört med hur han spelat tidigare då). Jag anar följetong i stil med Samuelsson (som dock ändå levererade i slutändan, även sett till frånvaron) som kommer och går och håller tummarna för att han läker ut helt och kan lira på sin höga nivå men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig bli ett antiklimax.
Haha va? Han var ju typ SKAs bästa spelare i slutspelet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Tjomme på Twitter: "Vi lämnar inga uppgifter om spelare som av olika anledningar inte spelar eller kliver av. Hoppas du har respekt för detta"

Då kan vi väl anta att det handlar om en skada eftersom man var snabbt ute med info om Fällström.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:Tjomme på Twitter: "Vi lämnar inga uppgifter om spelare som av olika anledningar inte spelar eller kliver av. Hoppas du har respekt för detta"

Då kan vi väl anta att det handlar om en skada eftersom man var snabbt ute med info om Fällström.
Antar ingenting. Man gick ju fort ut med att Thoresen hade en hjärnskakning - och det är ju ganska allvarligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:Tjomme på Twitter: "Vi lämnar inga uppgifter om spelare som av olika anledningar inte spelar eller kliver av. Hoppas du har respekt för detta"

Antar ingenting. Man gick ju fort ut med att Thoresen hade en hjärnskakning - och det är ju ganska allvarligt.
Fast han hade ju inte hjärnskakning. Han slog i huvudet och man "Befarade" en hjärnskakning.
Thomas svarade mig nyss. Och han sa att en av sakerna man vill bli noggranna med är att inte gå ut med något för snabbt. Även om man tror att det är lugnt så väntar man på ett definitivt svar från läkaren känns det som. Så det är ju positivt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:

Fast han hade ju inte hjärnskakning. Han slog i huvudet och man "Befarade" en hjärnskakning.
Thomas svarade mig nyss. Och han sa att en av sakerna man vill bli noggranna med är att inte gå ut med något för snabbt. Även om man tror att det är lugnt så väntar man på ett definitivt svar från läkaren känns det som. Så det är ju positivt.
Låter korrekt. Hade armen varit bruten eller ur led hade han väl inte kunnat spela klart perioden. Det är ju såna skador som känns direkt. Hjärnskakningar å andra sidan brukar ju folk spela med tyvärr.

Bara att hoppas på att det handlar om försiktighet.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fällström fortfarande skadad. Inte med imorgon.

Jag hoppas seriöst Thomas & CO tar tag i detta. Som han säger: Man måste bli bättre i sina rutiner om när man går ut med info.
Så trött på dessa "Dag till dag" som blir till veckor.
Skönt att Thoresen är redo för spel iaf. Undra om man spelar Thoresen som center då när Sallinen är borta. Eller kanske Anderson, Ljungh, Vejdemo, Hage.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

http://bloggar.expressen.se/ek/2015/09/ ... -thoresen/
Thoresen ska spela mot Brynäs.

Ang. Sallinen:
– Han är på bättringsvägen. Vi får se hur det känns i morgon för honom. Det var under matchen han fick en smäll, säger Särkijärvi om Sallinen som tränade lite lätt i dag.

– Sedan är det de vanliga frågetecknen. (Alexander) Fällström kommer inte att spela ännu. (Adam) Ollas Mattsson samma sak och inte heller (Nicklas) Heinerö, säger DIF-tränaren Hans Särkijärvi.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Anderson har sett ganska het ut på senaste, skulle va intressant att se vad han och Sören kan hitta på om Sallinen saknas, fast det absolut viktigaste är att vi får bort Lundberg därifrån.
Spela fult
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: Haha va? Han var ju typ SKAs bästa spelare i slutspelet?
Han spelade ju inte som han gjort tidigare eller presterade som han gjort tidigare vilket var det jag ville poängtera. Det är inte så att en hockeyspelare lägger sig under kniven i onödan och bråck och ljumskar har han ju haft problem med tidigare. Att han sedan inte kliver av under ett playoff i KHL är inte så konstigt men inte fan har han verkat 100 sedan dess (och sannerligen inte sen han kom hem till Djurgården).
Förhoppningsvis har jag fel och han är bara ringrostig och ovan vid SHL men det finns ju anledningar att vara orolig också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Praetori skrev:
Jim Morrison skrev: Haha va? Han var ju typ SKAs bästa spelare i slutspelet?
Han spelade ju inte som han gjort tidigare eller presterade som han gjort tidigare vilket var det jag ville poängtera. Det är inte så att en hockeyspelare lägger sig under kniven i onödan och bråck och ljumskar har han ju haft problem med tidigare. Att han sedan inte kliver av under ett playoff i KHL är inte så konstigt men inte fan har han verkat 100 sedan dess (och sannerligen inte sen han kom hem till Djurgården).
Förhoppningsvis har jag fel och han är bara ringrostig och ovan vid SHL men det finns ju anledningar att vara orolig också.
Vad menar du med att inte ha presterat som tidigare? Poängmässigt gjorde han 17 på 22 matcher i slutspelet. Såg du någonting av det? Han åkte skridskor, smällde på, täckte skott och var farlig framåt. Han var en injektion när han var på isen. Jag såg flertalet matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sallinen förväntas spela imorgon.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Sallinen förväntas spela imorgon.
Riktigt skönt!
Var står det nånstans?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:
Riktigt skönt!
Var står det nånstans?
Säsongskortsmailet som nyligen kom.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:
Riktigt skönt!
Var står det nånstans?
Säsongskortsmailet som nyligen kom.
Ok. Lugnande endå även om han nu inte skulle spela imorgon. Att han "förväntas" spela betyder då att det inte är nåt allvarligt iaf.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev: Vad menar du med att inte ha presterat som tidigare? Poängmässigt gjorde han 17 på 22 matcher i slutspelet. Såg du någonting av det? Han åkte skridskor, smällde på, täckte skott och var farlig framåt. Han var en injektion när han var på isen. Jag såg flertalet matcher.
Nej jag skall erkänna att jag inte såg alla SKA matcher i slutspelet (SKA tillhör inte favoriterna) men jämfört med året innan tyckte jag han såg betydligt blekare ut. Som sagt så lade han sig ju inte under kniven utan anledning och jag tyckte att det märktes att han var sliten. Speciellt i drivet vid man-man spelet där man förväntade sig lite mer magi och 17p på 22 matcher är i underkant för en så pass högpresterande lirare i SKA med tanke på uppbackningen. Tidigare år tycker jag att han varit bättre.
Nu är det en kämpe av rang så jag tror inte lite småskavanker är något som får honom att kliva av vilket är precis därför jag känner visst obehag inför hans prestationer och bortavaro så här långt i SHL (även om jag håller tummarna för att jag har fel och att han kommer glänsa).

edit: autocorrect from hell
Senast redigerad av Praetori den 2015-09-23 22:58:19, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar