Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Kall-El skrev:Thoresen är exakt den anfallstyp som i saknar. Killen besitter både tuffhet och teknik samtidigt som han träffar målet med jämna mellantum. Även om forwardsplatserna är fyllda måste det ges plats för killen som t ex är klasser bättre än både Anger och Axelsson. Med honom laget blir dessutm år forwardsbesättning relativt komplett vilket den inte varitpå flera säsonger.

Ignatovic måste vara ett skämt och dessutom ett dåligt sådant. Skall man plocka in utlänningar skall dessa var spets vilket denna kille INTE är...
Jag vet inte hur många gånger du slagit huvudet på spiken, men under juni-juli har det varit extremt. Håller med i princip allt du säger numera.
Things change.. :wink:
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jockmaniac skrev:Du måste skämta? :? :shock: Ska vi inte ringa Harfaoui, Mattsson och Lamberg också när vi ändå är igång.
Tänk att man kan heta Nordin och lira i DIF? Jäklar vad påfrestande det måste vara. :lol:
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Säger bara vilken härlig säsong med Thoresen i laget, har svårt att se att en "Djurgårdshjälte" väljer bort "mesta mästarna" om han nu satsar på Sverige

Hoppas att mycket händer i kulisserna nu, dax att visa lite muskler DIF
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Om sportkommitén har minsta handlingskraft nu, skiter man i den där klassbacken(som jag inte tror är nån klassback) och ger Thore ett fett kontraktsförslag.

Med Thoresen vill jag påstå att vi har elitseriens bästa forwardsuppsättning.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kanske inte riktigt den värvning DIF behöver just nu då försvarssidan ser mer ut som div.1 än Elitserien

Men jag skulle inte klara av att se "Thore" i blå/vit Plopp-HC tröja i höst :cry:
Så SNÄLLA DIF, AGERA nuuuuuuuuu!
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

Skit i klassbacken ta hem thoresen!

Det lär ju iallafall bli roliga matcher då :lol: många 10 måls matcher.

Full fart framåt .......
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

darthchubby skrev:Skit i klassbacken ta hem thoresen!

Full fart framåt .......
Falken blir back och Thoresen tar hans forwardsplats.

Linkan - Holmqvist - Danielsson
Ragge - Falk

Thoresen - Otto - Figren
Timmy - N. Andersson

Fimpen - Engqvist - Ölvestad
Printz - O. Eklund

Anger - T. Eriksson - Axelsson
Ronnie - Deilert

Om Linkan sticker så finns det utrymme för en klassback.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Östgöten skrev:
darthchubby skrev:Skit i klassbacken ta hem thoresen!

Full fart framåt .......
Falken blir back och Thoresen tar hans forwardsplats.

Linkan - Holmqvist - Danielsson
Ragge - Falk

Thoresen - Otto - Figren
Timmy - N. Andersson

Fimpen - Engqvist - Ölvestad
Printz - O. Eklund

Anger - T. Eriksson - Axelsson
Ronnie - Deilert

Om Linkan sticker så finns det utrymme för en klassback.
Det var det jag satt och funderade på. Sälja Linkan till ryssarna, in med Thoresen och en bra back...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Man vinner inget SM-guld med en dålig forwardssida och en bra backsida. Har man däremot en stark forwardsuppsättning kan man vinna de avgörande matcherna, trots en svagare defensiv.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Att referera till Dusans blogg är galenskap!
mankan

Inlägg av mankan »

Vill absolut inte se Thoresen i någon annan tröja än dif, framför allt inte i Lhc:s !!.. Hoppas järlefelt och Co gör allt för att han ska spela för oss!.
Mankan
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Rocker skrev:

Och om Thoresen:

Att referera till Dusans blogg är galenskap!
Att referera till något Dusan gjort är galenskap!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Tror inte en sekund på att Thoresen kommer tillbaks till oss. Hade det funnits extra pengar i klubben och hade vi inte haft 15 forwards under kontrakt och hade backbesättningen varit åtminstone av genomsnittlig elitserieklass så då.. ja då kunde vi nog fått Thoresen tillbaks.

Nu behöver vi faktiskt en riktigt bra back till och förmodligen lite pengar över ifall det skulle behöva värvas en målvakt, om kamikazesatsningen på unga och obeprövade målvaktstalanger skulle misslyckas..
Vipul

Inlägg av Vipul »

Och om Thoresen:

Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..
Låst