Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mäklaren »

Heaty skrev:Fast nu är ju inte fabriken älskade av alla heller.
Dryga jävlar allihopa.
Det där var ju extremt orättvist sagt. Jag vet att folk har haft problem med att vissa i Fabriken har attityd, men att skriva så där om killar och tjejer som offrar hela sin fritid för DIF tycker jag känns oerhört lågt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Vet ej om detta är rätt tråd, men vet någon hur man fixar biljetter till bortaklacken på matchen imorgon, och om det ser ut att bli många som kommer ner? Resa behövs inte då jag är bosatt i Fiskrensarlandet.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Vilken sektion är bortaklack, sektion M eller nåt? Kommer inte upp några platser när jag trycker bortaklack. :?
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Mäklaren skrev:
Dryga jävlar allihopa.
Det där var ju extremt orättvist sagt. Jag vet att folk har haft problem med att vissa i Fabriken har attityd, men att skriva så där om killar och tjejer som offrar hela sin fritid för DIF tycker jag känns oerhört lågt.
Det där är skitsnack. Jag är tacksam för vad dem gör, men det ursäktar inte deras attityd.
Lika irriterande med en hemlös som kommer och tvättar rutan på bilen åt dig och kräver sedan pengar. Du har inte bett om det, därför kan dem inte kräva tacksamhet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Heaty skrev:
Mäklaren skrev:
Dryga jävlar allihopa.
Det där är skitsnack. Jag är tacksam för vad dem gör, men det ursäktar inte deras attityd.
Lika irriterande med en hemlös som kommer och tvättar rutan på bilen åt dig och kräver sedan pengar. Du har inte bett om det, därför kan dem inte kräva tacksamhet.
Så ditt problem är att de samlar pengar eller?

Kan du inte förklara vad som är fel på deras attityd, jag börjar bli riktigt nyfiken.
Rix

Inlägg av Rix »

Heaty skrev:
Mäklaren skrev:
Dryga jävlar allihopa.
Tifon och flaggor växer på träd så varför skulle du behöva ge 5-100 kr som du ändå har löst liggande? Förstår att det känns jobbigt för dig :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu släpper vi tjafset om Fabriken. Ta det via pm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Ska bara förklara vad det är jag ogillar med fabriken. Det är att när man står på ett visst ställe (Syftar då också på när andra än jag själv råkar stå där just dem SKA stå) så kommer dem genast dit och kör iväg dig. Det är inget trevligt som "Ursäkta, kan du flytta upp lite?". Utan det är "Flytta på dig, här står vi!". Har inget ont mot fabriken som organisation, men jag ogillar de medlemmar som jag faktiskt träffat.
Sen så ger jag alltid en tia eller två när dem kommer och skramlar, det är bara deras brist på respekt mot den "vanliga" klacken som jag ogillar.
EDIT: Jag förstår också varför ni tolkade mitt dåliga exempel på det sättet. Men det jag menade var att jag tycker att fabriken kräver tacksamhet för något som jag inte bett dem göra. Inte insamlandet av pengar jag har något emot ;).
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Heaty skrev:Ska bara förklara vad det är jag ogillar med fabriken. Det är att när man står på ett visst ställe (Syftar då också på när andra än jag själv råkar stå där just dem SKA stå) så kommer dem genast dit och kör iväg dig. Det är inget trevligt som "Ursäkta, kan du flytta upp lite?". Utan det är "Flytta på dig, här står vi!". Har inget ont mot fabriken som organisation, men jag ogillar de medlemmar som jag faktiskt träffat.
Sen så ger jag alltid en tia eller två när dem kommer och skramlar, det är bara deras brist på respekt mot den "vanliga" klacken som jag ogillar.
EDIT: Jag förstår också varför ni tolkade mitt dåliga exempel på det sättet. Men det jag menade var att jag tycker att fabriken kräver tacksamhet för något som jag inte bett dem göra. Inte insamlandet av pengar jag har något emot ;).
Jag är beredd att hålla med dig Heaty.
Många i Fabriken gör ett stort jobb för Djurgården, men det berättigar inte dom att se sig själva som bättre än alla andra. Jag har de två senaste säsongerna stått en bra bit ifrån "Fabrikens platser" för att det inte är särskilt roligt där uppe.
Men det som jag stör mig mest på är att vissa i Fabriken kan komma till Hovet precis vid nedsläpp och trots det ha sjysta platser eftersom dom anser sig ha rätten att ockupera en viss mängd platser även om dom inte är där först. Mentaliteten är lite halvdan, och jag gillar den inte.

Men cred till Fabriken för allt arbete som dom gör. Man får vara tacksam för det dom gör, men man måste ju ändå få ge kritik som Heaty gjorde.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ingen har skrivit om det, så jag känner att jag måste.

Hur många la märke till lillkillen (Ca 8-10 år) som gick och ställde sig i klacken med en bajentröja och en Djurgårdshalsduk igår?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mattias_87 skrev:Ingen har skrivit om det, så jag känner att jag måste.

Hur många la märke till lillkillen (Ca 8-10 år) som gick och ställde sig i klacken med en bajentröja och en Djurgårdshalsduk igår?
Haha, jag la märke till honom också..

Fy fan vilken korkad morsa det måste ha varit.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kan det vara hifDIF-kampanjen som rullar vidare tro? Aikarna kanske betalade morsan någon hundralapp, vem vet?

Morsan kan ju inte ha alla hästar i hagen i alla fall. Vissa människor är inte särskilt smarta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror helt enkelt det var en iskall markering från lillkillen; om vi fortsätter med anusformkurvan så är vi snart på samma nivå som Brajen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ny fett ramsa.
http://www.youtube.com/watch?v=iohZlEv40AQ

Spola fram till 02:00.

Hoppas den går att göras om till någon hockeyversion också, bara ändra Stadion till Hovet typ..
Expert.
Skriv svar