Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bocas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bocas »

Vad e detta? Stendött.

Full fart framåt!
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:
Kall-El skrev:
pulverapa skrev:Med signingen av Timmy Pettersson (som inte blivit presenterad på hemsidan ännu??) så måste fokus nu ligga på att få in två backar med fokus defensivt. Gärna backar som gör så lite poäng som möjligt, så att säga. Helst inte David Printz heller.

Tyvärr käkar nog Timmy upp en hel del lön i och med att han tillhör gamla gardet (som har extra hög lön för gammal trogen tjänst) samt att han är vår kapten.
Timmy lär nog ha en fin lön inte minst för att han verkade ha en klausul som gjorde att han kunde förlänga sitt kontrakt automatiskt, tack för den Challe!
Håller med. Du och 18DIF91 har en poäng. Lägg ner dessa jävla klausuler.
Skulle vi uteslutande "lägga ner dessa jävla klausuler" så får vi nog rikta in oss på division ett-spelare framöver.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

John Terry skrev:
pulverapa skrev:
Kall-El skrev:
pulverapa skrev:Med signingen av Timmy Pettersson (som inte blivit presenterad på hemsidan ännu??) så måste fokus nu ligga på att få in två backar med fokus defensivt. Gärna backar som gör så lite poäng som möjligt, så att säga. Helst inte David Printz heller.

Tyvärr käkar nog Timmy upp en hel del lön i och med att han tillhör gamla gardet (som har extra hög lön för gammal trogen tjänst) samt att han är vår kapten.
Timmy lär nog ha en fin lön inte minst för att han verkade ha en klausul som gjorde att han kunde förlänga sitt kontrakt automatiskt, tack för den Challe!
Skulle vi uteslutande "lägga ner dessa jävla klausuler" så får vi nog rikta in oss på division ett-spelare framöver.
Jävla marknad!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Så jäkla snabba som hemsidan är på att uppdatera sig så är det mycket möjligt att vi har ett helt lag klart men att det inte har kommunicerats än. (Ironi)

För att vara lite seriös, det är ingen som hört ett enda rykte? Kan förstå att det inte finns något konkret än men är det inte ovanligt tyst? Även andra lag inräknat denna (smygstart) Silly. Väntar alla in transatlanterna?

Vad händer med Erkan och Frölunda? Borde inte han ha presenterats vid det här laget?

Ja jag vet inget nytt i ovanstående text men vill gärna ha ett rykte iallafall. Räcker med en viskning...
2014-04-07, vad hände?
Magistern

Inlägg av Magistern »

Jepe skrev:Så jäkla snabba som hemsidan är på att uppdatera sig så är det mycket möjligt att vi har ett helt lag klart men att det inte har kommunicerats än. (Ironi)

För att vara lite seriös, det är ingen som hört ett enda rykte? Kan förstå att det inte finns något konkret än men är det inte ovanligt tyst? Även andra lag inräknat denna (smygstart) Silly. Väntar alla in transatlanterna?

Vad händer med Erkan och Frölunda? Borde inte han ha presenterats vid det här laget?

Ja jag vet inget nytt i ovanstående text men vill gärna ha ett rykte iallafall. Räcker med en viskning...
Säsongen är inte slut ännu.

Budgeten är inte färdig.

Utvärderingen av förra året är inte klar.

Det kommer! Tålamod.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:
John Terry skrev:
pulverapa skrev:
Kall-El skrev:

Jävla marknad!
Haha precis så!
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Såg att någon nämnde Oscar Eklund, han är klar för HIFK till 99 %
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Vad jag hört kring Lofquist är att han var OK defensivt men styrkan låg i offensiven. Att kalla honom "fullständigt livsfarlig defensivt" är nog en skaplig överdrift av Manijock.
Vi får väl se...
Rix

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Vad jag hört kring Lofquist är att han var OK defensivt men styrkan låg i offensiven. Att kalla honom "fullständigt livsfarlig defensivt" är nog en skaplig överdrift av Manijock.
Vi får väl se...
Han har på sina senaste säsonger + 11 och + 17 (I +/-). Visst kan detta betyda att han bara är riktigt bra offensivt, men har svårt att se en spelare hamna på + 17 om han är "livsfarlig defensivt".
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Magistern skrev:
Jepe skrev:Så jäkla snabba som hemsidan är på att uppdatera sig så är det mycket möjligt att vi har ett helt lag klart men att det inte har kommunicerats än. (Ironi)

Säsongen är inte slut ännu.

Budgeten är inte färdig.

Utvärderingen av förra året är inte klar.

Det kommer! Tålamod.
Jag skiter fullständigt i om säsongen är slut eller om bugeten är klar eller inte . Lite bättre framförhållning av DIF skulle inte skada....Det är tre veckor sen som vi spelade sista matchen och det enda vi fått reda på är att Lofquist är klar och att Åberg lämnar ungefär.

Att Otto lämnar fick jag reda på genom Aftonbladet!!! Ska det vara så svårt att kläcka ur sig ang Otto när han lämnat besked till DIF redan den 18:e? Förra säsongen höll vi på att förlora honom för att ett ex antal dyra värvningar ansträngt budgeten och då kom DIF på att "åh fan, vi har visst inga pengar till Mr Djurgården himself". Utan fansen hade det inte blivit någon Otto.

Johner sitter i Kanada och undrar via Twitter "what´s the hold up". Ska vi tappa honom också för att DIF stular till det och drar ut på tiden?

Att inte kunna låta fansen få reda på saker och ting är åt helvete. Om inte annat så kan de säga att "budgeten inte är klar, men vi återkommer så fort den är det..." eller något liknande.
Tålamod är väl något vi DIFare alltid fått ha med DIF under sillyseason. Förstår de inte att fansen blir mer o mer uppretade och många känner att styrelsen helt skiter i oss?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Amadeus skrev:
Att inte kunna låta fansen få reda på saker och ting är åt helvete. Om inte annat så kan de säga att "budgeten inte är klar, men vi återkommer så fort den är det..." eller något liknande.
"Hur ser läget ut inför nästa säsongs lagbygge?
- Budgeten är inte hundraprocentigt fastställd än men jag vet ungefär vad jag har att röra mig med. Just nu håller vi på med en utvärdering av säsongen som skall redovisas till styrelsen och i samband med det håller jag även individuella samtal med alla spelare."

Det duger inte, eller?
Boharta

Inlägg av Boharta »

#87 skrev:
Amadeus skrev:
- Budgeten är inte hundraprocentigt fastställd än men jag vet ungefär vad jag har att röra mig med. Just nu håller vi på med en utvärdering av säsongen som skall redovisas till styrelsen och i samband med det håller jag även individuella samtal med alla spelare."

Det duger inte, eller?
Tror det ser ut så här i många lag just nu. Jag har inte hängt med hur det har gått för Malmö när det gäller lagbygget men om jag tolkar Madhawk så har man än så länge bara ett nyförvärv på spelarsidan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Boharta skrev:
#87 skrev:
Amadeus skrev:

Det duger inte, eller?
Tror det ser ut så här i många lag just nu. Jag har inte hängt med hur det har gått för Malmö när det gäller lagbygget men om jag tolkar Madhawk så har man än så länge bara ett nyförvärv på spelarsidan.
Två, en junis back från Rögle blev klar idag.

Edit: lägg till där att de har flera under kontrakt samt förlängt under säsongen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Kan ju vara en taktisk strategi att inte flagga för motståndare att man har ett x antal spelare klara och framstå som en dekis klubb, hoppas det iaf.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag ser hellre att en ordentlig genomgång görs av budgeten och värvar därefter än att börja skriva kontrakt kors och tvärs som sedan slutar i en rekonstruktion. Jag hade i alla fall opererat en skämskudde i fejset direkt om det skulle hända, toppat med min egen handflata.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Låst