Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Tobbe_Gotland
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Det förvånar mej inte.

Det funkar så på "landet".

Folk är villiga att hjälpa till och gör allt för att den lokala föreningen går bra.
Se på Visby Roma här tex.
Nu är dom klara för play-off 3, för något år sen hade dom inte ens råd att pröjsa bussen till matcherna.

I Stockholm finns de så många lag som "slåss" om supportrarna och sponsor pengarna osv.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Den här situationen är den sämsta vi nånsin hade kunnat hamna i också, precis som förra året: Vi snubblar på mållinjen.

Istället för att inse tidigt vilka förutsättningar vi har och förbereda därefter så fortsätter vi kämpa in i det sista och faller på snöret, vilket orsakar depression och gamnacke när det gäller som mest.

Skit.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF måste spela på topp från och med nästa match för att kunna ta sig till KS. Väl där måste de nästan spela över sin förmåga för att ta sig till ES, klarar dem det? Som jag skrivit förut i den här tråden så tvivlar jag på att vi kan spela på den nivån i så pass många matcher. Är vi dessutom på väg in i en formsvacka nu så blir det omöjligt.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Vikas skrev:Den här situationen är den sämsta vi nånsin hade kunnat hamna i också, precis som förra året: Vi snubblar på mållinjen.

Istället för att inse tidigt vilka förutsättningar vi har och förbereda därefter så fortsätter vi kämpa in i det sista och faller på snöret, vilket orsakar depression och gamnacke när det gäller som mest.

Skit.
Spelar typ ingen roll vad de gör.

I början av säsongen var tonen att vi aldrig skulle ta oss längre än till mitten av tabellen o.s.v o.s.v, nu är vi i allafall i slagläge för kvalserien vilket är mycket bättre än vad domedagsprofeterna spådde i början av säsongen. Sen får vi se om det bär hela vägen fram, förhoppningsvis gör det det. En sak har jag fattat av säsongens lag, går fan inte att gissa sig till vad de kommer hitta på varken positivt eller negativt.

Ena sekunden ser det nattsvart ut, för att i nästa lysa som en sol på klar himmel, och så tillbaka igen. Tror det kommer bli rena rama slumpen som avgör vart vi hamnar :P
Alltid Oavsett.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Kvarvarande matcher för lagen runt DIF i tabellen:

2013-02-23 16:00 Leksands IF - VIK Västerås HK
2013-02-26 19:00 VIK Västerås HK - Asplöven HC
2013-02-28 19:00 VIK Västerås HK - Örebro HK
2013-03-02 16:00 Karlskrona HK - VIK Västerås HK

2013-02-26 19:00 Karlskrona HK - BIK Karlskoga
2013-02-28 19:00 BIK Karlskoga - Leksands IF
2013-03-02 16:00 Örebro HK - BIK Karlskoga

2013-02-26 19:00 Leksands IF - Örebro HK
2013-02-28 19:00 VIK Västerås HK - Örebro HK
2013-03-02 16:00 Örebro HK - BIK Karlskoga
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Med KHK och Asplöven kvar så ska Västerås ta tredjeplatsen rätt enkelt.

Blir dock väldigt besviken om vi inte lyckas knipa 4:e med det spelschemat vi har kvar. Det är väl något men överlag får vara nöjd med. 20 omgångar in vågade man ju knappt drömma om playoff. Visserligen har vi Örebro hack i häl och BIK har ju 4:e platsen i egna händer. Men vi bör ändå klara av det. Två förluster får inte knäcka oss fullständigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Gårdagens match sög musten ur mig rejält. Kände obehag när jag vaknade och kom snabbt fram till anledningen. Jag tänker fortfarande på vad Zabel sade om glöden hos spelarna, han såg ingen. Eftersom allt ligger hos dem nu så är jag orolig inför den sista sträckan.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Buford skrev:Gårdagens match sög musten ur mig rejält. Kände obehag när jag vaknade och kom snabbt fram till anledningen. Jag tänker fortfarande på vad Zabel sade om glöden hos spelarna, han såg ingen. Eftersom allt ligger hos dem nu så är jag orolig inför den sista sträckan.
Här en positiv vinkling. I stället för att vi förlorar tredjeplatsen i någon av de sista omgångarna och får gamnacke när playoff startar, så innebär gårdagens resultat att det är dags att mentalt ställa in laget på att vinna fjärdeplatsen och komma in i playoff med positivt tänkande och glöd i blicken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Hellre än dipp nu än om två veckor. (Jag försöker vara positiv...)
i
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Från att ha varit helt övertygad om att det var kört igår, så känner jag idag ändå lite hopp. Vinner Leksand under ordinarie idag är inget en omöjlighet. I nästa omgång har Västerås tre givna poäng, men sen kan dom tappa mycket i de två sista. Örebro hemma är inte enkelt med Örebros form, kan mycket väl bli poängtapp. Sen helt oförutsägbara Karlskrona borta i sista, där dom mycket väl kan förlora.

Tar vi 9 poäng i de tre sista så känns det ändå som om att det sjukt nog kan räcka, förutsatt att Västerås givetvis förlorar idag. Så det blir att hålla tummarna, för att kunna ha hoppet levande lite till.
Användarvisningsbild
android

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av android »

Salas skrev:Från att ha varit helt övertygad om att det var kört igår, så känner jag idag ändå lite hopp. Vinner Leksand under ordinarie idag är inget en omöjlighet. I nästa omgång har Västerås tre givna poäng, men sen kan dom tappa mycket i de två sista. Örebro hemma är inte enkelt med Örebros form, kan mycket väl bli poängtapp. Sen helt oförutsägbara Karlskrona borta i sista, där dom mycket väl kan förlora.

Tar vi 9 poäng i de tre sista så känns det ändå som om att det sjukt nog kan räcka, förutsatt att Västerås givetvis förlorar idag. Så det blir att hålla tummarna, för att kunna ha hoppet levande lite till.
:)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

1-0 till Västerås efter 3 minuter.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:1-0 till Västerås efter 3 minuter.
Härliga Leksand...... UUUUH. Nåja, dags att ge upp det hoppet om det där.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Varför ska vi hoppas på läxand när vi inte kan göra vårt eget jobb, jag hoppas ALDRIG på läxand...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Varför ska vi hoppas på läxand när vi inte kan göra vårt eget jobb, jag hoppas ALDRIG på läxand...
Det är väl ett rätt naturligt svar? Då hade vi i alla fall haft en chans på trejdeplatsen med några matcher kvar? En vinst för dom spelar ju ingen roll för tabelläget i alla fall.
Expert.
Skriv svar