Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kentta »

Känns spontant som att Tim blir typ tredjemålvakt och utlånad. Det är det jag hoppas i alla fall. Ser mer potential i Reideborn än i Sandberg.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Kentta skrev:Känns spontant som att Tim blir typ tredjemålvakt och utlånad. Det är det jag hoppas i alla fall. Ser mer potential i Reideborn än i Sandberg.
Hoppas vi försöker göra nått i stl med Tyler Plante i slutet av förra säsongen.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Enligt mrmadhawk så var både Tellan och Fernholm klara för oss men nu gissar han på att bara Tellan kommer.

S-I-L-L-Y season har rivstartat!!
2014-04-07, vad hände?
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Äppelmos skrev:
sthlm19 skrev: Läste på twitter att Linkan och Dicken skulle mötas och diskutera framtid. Hoppas att dom har samma planer och drar till DIF. Undrar f.ö vilket ES-lag som vill ha Dicken.
På vems twitter?
Såg inget på Dickens eller Linkans?
Nån av dem skrev att som skulle ses i Sthlm. Det var en tredje person också, minns ej vem, men jag läste det när det skrevs för typ 5 dagar sen...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag hoppas verkligen inte vi sitter med två stycken 90-talister som målvaktspar till nästa säsong. Tim kan få förlängt enbart i utlångingssyfte.

Jag vill att vi värvar hem Tellqvist, såklart. Får vi inte Tellan så är Daniel Larsson absolut ett intressant namn. Ser även potential i Christian Engstrand, dock vet jag inte om det är någon förstemålvakt ännu.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Sjöwall skrev:Jag hoppas verkligen inte vi sitter med två stycken 90-talister som målvaktspar till nästa säsong. Tim kan få förlängt enbart i utlångingssyfte.

Jag vill att vi värvar hem Tellqvist, såklart. Får vi inte Tellan så är Daniel Larsson absolut ett intressant namn. Ser även potential i Christian Engstrand, dock vet jag inte om det är någon förstemålvakt ännu.
Larsson tror jag har förlåtit Luleå och åker hem. Om Gustafsson dra då .
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
fillefilander

Byström skrev:Någon som har något att berätta om Adam Reideborn? Målvaktstyp? Hur bra är han?

Jag har sett honom en del i vinter eftersom jag följer Åkers Hockey tätt i div.1 och dom mötte Wings 5 ggr i vinter. Han var en veritabel vägg emot "oss" åtminstone 3 ggr. Jag skulle säga att han gör bra ifrån sig i Allsvenskan omgående. Han var bra i Almtuna också så han är inte helt färsk där. Han skulle kunna vara en bra första keeper, men det optimala vore ju att ha Tellan också.
fillefilander

tomten skrev:
fillefilander skrev:
warrant skrev:Detta har Johan Tornberg sagt om Dustin Johner.

Är ligans kanske bästa tvåvägsspelare. Har en djävulsk attityd när det gäller att alltid göra rätt saker på isen. Lägger även stor energi på försvars och tvåvägsspelet.

Han är en viktig tvåvägsspelare med ledaregenskaper som håller ruggigt hög nivå kväll efter kväll
Har Johan Tornberg sagt det så är det förmodligen inte sant!
Jag tycker det mesta Tornberg säger är fel....
Exakt!
Kalle

Inlägg av Kalle »

Har sett Reideborn ganska mycket de två senaste säsongerna (även om han inte stått ofantligt med matcher så har jag ändå en ganska klar uppfattning) då jag bor i Uppsala.

Adam kan vinna matcher åt sitt lag, han kan helt enkelt agera vägg i vissa matcher.
Däremot så är han en orutinerad målvakt som kan göra riktiga plattmatcher. Han har svårt att komma tillbaka i matcher om han fått fel start.

Men med rätt målvaktstränare samt förtroende så kan han helt klart växa ut till en riktigt bra målvakt, men som sagt, det han behöver träna på mest är stabiliteten.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kalle skrev:Har sett Reideborn ganska mycket de två senaste säsongerna (även om han inte stått ofantligt med matcher så har jag ändå en ganska klar uppfattning) då jag bor i Uppsala.

Adam kan vinna matcher åt sitt lag, han kan helt enkelt agera vägg i vissa matcher.
Däremot så är han en orutinerad målvakt som kan göra riktiga plattmatcher. Han har svårt att komma tillbaka i matcher om han fått fel start.

Men med rätt målvaktstränare samt förtroende så kan han helt klart växa ut till en riktigt bra målvakt, men som sagt, det han behöver träna på mest är stabiliteten.
Låter lite som Owuya ?
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Mycket kring Fernholm på twitter. Tror inte så är fallet men tänk om han ansluter till oss.

Är "sveket" från 2007 glömt då mån tro? :wink:
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

En spelare som jag absolut inte skulle ha något emot att se i en DIF-tröja kommande säsong är Kim Karlsson, som i dag ryktas vara på väg bort från Luleå trots ett år kvar på kontraktet. Är precis en sådan typ av kreativ, ung, fartfylld spelare som dagens Djurgården så väl behöver...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-04-07 22:04:06, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
fillefilander

Kalle skrev:Har sett Reideborn ganska mycket de två senaste säsongerna (även om han inte stått ofantligt med matcher så har jag ändå en ganska klar uppfattning) då jag bor i Uppsala.

Kul att vi har en liknande uppfattning (det där med väggen) om Adam. Men du har säkert sett honom mer än mig, för mot Åkers Hockey var han en vägg oftast. Dom hade grymt svårt mot Wings, och den enskilt största anledningen var Adam för laget i övrigt var svagare än "vårt". Han har utan tvekan potential!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Andy skrev:
Dessutom tycker jag att man borde ta sig en funderare krin Dick Axelsson. Killen har potential att bli en ny Håkan Södergren, är Djurgårdare, vill bo i Stockholm. Känner Challe att han är mannen att få fason på Dicken och om Dicken verkligen vill satsa, sluta gå på krogen och sluta äta semlor till frukost för att i stället kämpa hårt, träna hårt och arbeta för laget kan Dicken bli en verklig Joker.
Dick är väl gnagare?
Vill minnas att han talade om det redan under FBK-tiden.

När han kom till oss var det ju en "dröm som gått i uppfyllelse". Men alla nyförvärv talar alltid så väl om den klubb de kommer till, inget unikt för de som kommer till DIF.
Jag har också hört att han är gnagare, hade en stor AIK-flagga i sitt pojkrum. För mig är han välkommen tillbaka, men signa honom snarast - han behöver nog all fysträning han kan få!

Härligt med ny keeper men hör gärna fler rykten om Tellan...
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Vad gjorde Fernholm som var så grovt? Vet att han gick till Linköping men något annat måste det ha varit också? Följde inte DIF aktivt 2007.
Låst