Det är väl bara om läkaren befarar hjärnskakning? Inte automatiskt vid huvudsmäll.Stulle skrev:Om man nu ska gå enligt "trappan" för hjärnskakningar så blir han väl borta i 10 dagar oavsett? Jag trodde det var obligatoriskt 10 dagar om man visar hjärnskakningssymtom, speciellt i förebyggande syfte.ciirree skrev:Glädjande besked till alla djurgårdare. Pratade med Särkijärvi. Ingen större fara med Thoresen. Kan vara aktuell för spel redan på torsdag.
Hans Abrahamsson @Twitter
Skadetråden
Re: Skadetråden
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men du läser ju forumet som fan läser bibeln...pulverapa skrev:Vad är det här för snack om att Thoresen inte är tillräckligt grundtränad? Vad är det för bisarrt rykte? Han har ju knappt stått på ett par skridskor i sommar... Kört nästan enbart styrka/cykel. Vad mer begär folk?
Han är inte tillräckligt tränad för att spela matcher. Det måste väl varenda jävel se, är ju förmodligen bättre att han får adekvat isträning utan att spela matcher så tajmingen sitter där. Är ju livsfarligt annars.
Killen har ju inte gjort annat än spelat ishockey i 20 års tid. Han behöver knappt uppvärmning. Tajming och isträning får han BARA genom matcher. Du får inget jäkla matchtempo om du bara tränar.-daniel- skrev:Men du läser ju forumet som fan läser bibeln...pulverapa skrev:Vad är det här för snack om att Thoresen inte är tillräckligt grundtränad? Vad är det för bisarrt rykte? Han har ju knappt stått på ett par skridskor i sommar... Kört nästan enbart styrka/cykel. Vad mer begär folk?
Han är inte tillräckligt tränad för att spela matcher. Det måste väl varenda jävel se, är ju förmodligen bättre att han får adekvat isträning utan att spela matcher så tajmingen sitter där. Är ju livsfarligt annars.
Håller med så klart, men eftersom dom gick ut med att det kunde röra sig om en hjärnskakning så antog jag att en läkare hade gett en diagnos innan uttalandet kom.ciirree skrev:Det är väl bara om läkaren befarar hjärnskakning? Inte automatiskt vid huvudsmäll.Stulle skrev:Om man nu ska gå enligt "trappan" för hjärnskakningar så blir han väl borta i 10 dagar oavsett? Jag trodde det var obligatoriskt 10 dagar om man visar hjärnskakningssymtom, speciellt i förebyggande syfte.ciirree skrev:Glädjande besked till alla djurgårdare. Pratade med Särkijärvi. Ingen större fara med Thoresen. Kan vara aktuell för spel redan på torsdag.
Hans Abrahamsson @Twitter
Jag är inte arg, och inte besviken.
Tror snarare på att ge honom en mindre roll i matchandet till en början. Betydligt mindre istid, som sen överhand ska stegras. I en leadingline känns han lite halvt farlig ut just nu. Långt efter övriga laget som faktiskt ser rätt så välkörda ut efter den här försäsongen.pulverapa skrev:Killen har ju inte gjort annat än spelat ishockey i 20 års tid. Han behöver knappt uppvärmning. Tajming och isträning får han BARA genom matcher. Du får inget jäkla matchtempo om du bara tränar.-daniel- skrev:Men du läser ju forumet som fan läser bibeln...pulverapa skrev:Vad är det här för snack om att Thoresen inte är tillräckligt grundtränad? Vad är det för bisarrt rykte? Han har ju knappt stått på ett par skridskor i sommar... Kört nästan enbart styrka/cykel. Vad mer begär folk?
Re: Sv: Skadetråden
Jag har svårt att se elithockey-spelare stå i någon vårdkö. Det är nog privat som gäller. Trodde väl kanske att det skulle gå utan operation men insåg till sist att det var tvunget?-daniel- skrev:
Sen tycker jag rimligtvis Thoresens operation borde kunnat skett direkt efter föregående säsong, dröjde det inte relativt lång tid innan han la sig under skalpellen i somras...? Jag vet att det kan vara långa vårdköer i Sverige men OP'n kunde kanske skett på annat håll? Bara en tanke som slog mig.
Trist hursom. Hoppas han kommer in i det snart. Som någon var inne på tror jag absolut det är bäst att låta han spela matcher för att hitta tempot. Kanske med lite mindre istid men jag litar på att Säcken o 41 har en bra dialog kring detta.
Tycker Thoresen ska klocka så mycket istid han själv vill och orkar.. Ju mer han spelar desto mer utvecklas hans spel och kondis.
Ge han en månad ska ni få se.
- minalman
Låna ut Thoresen till Vallentuna några veckor så blir han rejält matchtränad!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
Thoresen har gått från överhypad till underskattad på en match! Älska forumet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Han har opererats - det brukar sätta ner din fysiska kapacitet till brutalt tråkiga nivåer. Det märks dessutom tämligen tydligt. Thoresen behöver komma i fas rent fysiskt, han nämnde dessutom i någon intervju att han kunde träna fullt ut först nu (innan SAIK matchen). Klart som fan det påverkar hans fysiska status...pulverapa skrev:Killen har ju inte gjort annat än spelat ishockey i 20 års tid. Han behöver knappt uppvärmning. Tajming och isträning får han BARA genom matcher. Du får inget jäkla matchtempo om du bara tränar.-daniel- skrev:Men du läser ju forumet som fan läser bibeln...pulverapa skrev:Vad är det här för snack om att Thoresen inte är tillräckligt grundtränad? Vad är det för bisarrt rykte? Han har ju knappt stått på ett par skridskor i sommar... Kört nästan enbart styrka/cykel. Vad mer begär folk?
Förstår fortfarande inte vad du vill. Vill du att han ska komma i matchform genom fysträning?
- -daniel-
Träna ikapp på is innan han slängs in i matchsituationer.pulverapa skrev:Förstår fortfarande inte vad du vill. Vill du att han ska komma i matchform genom fysträning?
Thoresen tränade för fullt igår och bör vara med nästa match. På Torsdag.
Edit: Och nu är möjligtvis Sallinen borta. Kan man ha mer otur. Fällström, Thoresen och Sallinen inledningsvis. Hoppas allt är bra med Tomi.
Edit: Och nu är möjligtvis Sallinen borta. Kan man ha mer otur. Fällström, Thoresen och Sallinen inledningsvis. Hoppas allt är bra med Tomi.
Jag får riktigt dåliga vibbar av situationen kring Thoresen. Nog för att han hade skador även förra säsongen i KHL också men han var fan inte bra där mot slutet heller av de handfull matcher jag såg (jämfört med hur han spelat tidigare då). Jag anar följetong i stil med Samuelsson (som dock ändå levererade i slutändan, även sett till frånvaron) som kommer och går och håller tummarna för att han läker ut helt och kan lira på sin höga nivå men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig bli ett antiklimax.pulverapa skrev: Killen har ju inte gjort annat än spelat ishockey i 20 års tid. Han behöver knappt uppvärmning. Tajming och isträning får han BARA genom matcher. Du får inget jäkla matchtempo om du bara tränar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.