Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Väntar på en mkt bra förklaring av Järlan och styrelsen!
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men herregud vad folk kan klaga på en spelare som dom inte ens sett lira!!! Ge killen en chans först, sen kan ni komma med era kommentarer.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Hur menar du Södermalm? Förklaring till vad? Du har ju inte sett honom spela, du vet inte om han kommer spela i första femman. Du går på lösa trådar på olika hemsidor och egna slutsatser. Alltså jag kritiserar inte dig nu, du har kanske sett honom spela. Men jag vill veta vilken förklaring du vill ha.
Sen att inte Djurgården värvat extremt bra senaste säsongerna är en annan femma.
Sen att inte Djurgården värvat extremt bra senaste säsongerna är en annan femma.
Född till sportchef.
Det ska bli kul att se hur detta kommer sluta! Tycker det är dumt att klaga innan man sett honom! Ta det lugnt och kika hur han kommer in i laget innan ni börjar klaga 

Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Någon som pratar finska som kan tänka sig att leta upp TPS Åbos forum och fråga deras supportrar vad de tyckte om Kyle?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Han får gärna visa sig bli nya Boyle för mig, välkommen till klubben!
1 forward till då. Ena pungkulan på att det blir Tjärna.
FFF
1 forward till då. Ena pungkulan på att det blir Tjärna.
FFF
Jag vet inte om någon har tagit upp det här förjag orkade inte läsa alla negativa inlägg om Kyle. Men vad tycker ni om hans beskrivning på elitprospects.com då???
Kyle Klubertanz
"Spelskicklig och allround back med bra "tryck" i tacklingarna. Har bättre defensiva kvalitéer än dom offensiva. Är mycket användbar i såväl powerplay som boxplay."
När man läser detta känns det som att han skulle kunna vara den perfekta backen för DIF i nuläget!
Kyle Klubertanz
"Spelskicklig och allround back med bra "tryck" i tacklingarna. Har bättre defensiva kvalitéer än dom offensiva. Är mycket användbar i såväl powerplay som boxplay."
När man läser detta känns det som att han skulle kunna vara den perfekta backen för DIF i nuläget!
Om du inte orkar läsa vad folk tycker, varför frågar du vad dom tycker?Sebbe G skrev:Jag vet inte om någon har tagit upp det här förjag orkade inte läsa alla negativa inlägg om Kyle. Men vad tycker ni om hans beskrivning på elitprospects.com då???
Kyle Klubertanz
Jag läste kanske 20st negativa inlägg om honom. Och nu undrar jag om folk ändrar uppfattning om honom när dem läser om han på eliteprospects!!!??Lucas skrev:Om du inte orkar läsa vad folk tycker, varför frågar du vad dom tycker?Sebbe G skrev:Jag vet inte om någon har tagit upp det här förjag orkade inte läsa alla negativa inlägg om Kyle. Men vad tycker ni om hans beskrivning på elitprospects.com då???
Kyle Klubertanz
Och jag orkar läsa folks inlägg men när alla var negativa så hoppade jag över dem!
- Lee Harvey Oswald
Ja ja, man är väl naiv som väntade sig nåt annat
Man ska ju inte kasta spjut i kuvös men nog hade jag större förhoppningar än så.
Sällan man hittar en helt okänd Transatlant så här sent på silly seson som går in & gör succé.
En fetchansning är det frågan om, Kraftig Schneider-varning är utfärdad tills motsatsen är bevisad
Välkommen Kyle & lycka till....
Man ska ju inte kasta spjut i kuvös men nog hade jag större förhoppningar än så.
Sällan man hittar en helt okänd Transatlant så här sent på silly seson som går in & gör succé.
En fetchansning är det frågan om, Kraftig Schneider-varning är utfärdad tills motsatsen är bevisad
Välkommen Kyle & lycka till....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-08-06 13:31:13, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Tycker att det finns fler saker som talar för att detta kan bli en bra värvning(om man går på det man kan läsa om honom)
-Vi har få backar med bra offensiva kvaliteter som kan bidra till spelet i anfallszon
-Vi förstärker med unga hungriga spelare (och någon som vågar trycka till vilket jag tyckte saknades förra säsongen)
-Killen hade mest speltid i hela laget förra säsongen vilket borde innebära att han verkligen är allround och kan spela både 5-5,pp och bp
-Vi har få backar med bra offensiva kvaliteter som kan bidra till spelet i anfallszon
-Vi förstärker med unga hungriga spelare (och någon som vågar trycka till vilket jag tyckte saknades förra säsongen)
-Killen hade mest speltid i hela laget förra säsongen vilket borde innebära att han verkligen är allround och kan spela både 5-5,pp och bp
- DIF_Soldier
Återigen en 50/50-värvning. FAN.
Inget illa om Kyle men min oro blev inte direkt mindre nu.
På pappret har vi precis samma kvalité på backsidan än förra säsongen (om inte snäppet sämre).
På pappret, alltså. Jag dömer ingen, allt jag säger är att det skulle varit betydligt jävla skönare med ett etablerat namn.
Trots det, han är en av oss nu så welcome to us, Kyle!
Inget illa om Kyle men min oro blev inte direkt mindre nu.
På pappret har vi precis samma kvalité på backsidan än förra säsongen (om inte snäppet sämre).
På pappret, alltså. Jag dömer ingen, allt jag säger är att det skulle varit betydligt jävla skönare med ett etablerat namn.
Trots det, han är en av oss nu så welcome to us, Kyle!
Säg den glädje som varar
-
Jag menar så här....
1/Först ser man till att av en eller annan anledning till att göra sig av med 99!!!!!! 99 poäng av lagets produktion från förra året utan att ersätta med likvärdiga spelare, Nilson äör oerhört bra men han gör inte 60 p själv
2/Väntan på en sportslig organisation som ska agera
3/Korten på bordet TACK!hur illa är det ekonomiskt?
4/Tjänstefel att inte se till att mannen som säkert var orsaken till 1000-15000 biljetter förra året att inte se till att han stannar.
5/Sluta gå ut och säga att ersättarna eller dom nya spelarna kommer hålla högsta klass.
6/Mathias T. är det verkligen det bästa vi kan fixa???
7/Jänkaren kanske e duktig men har vi inte höre krav på DIF med tanke på vår historia och vad vi faktiskt borde kunna fixa....nä Järlan bör Avgå och ta med sig den där inkompetenta styrelsen med sig
1/Först ser man till att av en eller annan anledning till att göra sig av med 99!!!!!! 99 poäng av lagets produktion från förra året utan att ersätta med likvärdiga spelare, Nilson äör oerhört bra men han gör inte 60 p själv
4/Tjänstefel att inte se till att mannen som säkert var orsaken till 1000-15000 biljetter förra året att inte se till att han stannar.
5/Sluta gå ut och säga att ersättarna eller dom nya spelarna kommer hålla högsta klass.
7/Jänkaren kanske e duktig men har vi inte höre krav på DIF med tanke på vår historia och vad vi faktiskt borde kunna fixa....nä Järlan bör Avgå och ta med sig den där inkompetenta styrelsen med sig
1. Håller med om Bremberg. Anger vet jag inte.DIF SÖDERMALM skrev:Jag menar så här....
2. Förstår inte denna punkt. Antar att dt är en summering av de andra.
3. Håller med.
4. Samma som ettan.
5. Mackan håller högsta klass. Kyle gör det inte på pappret. Men om man jämför oss och TPS, båda kom 10a i ligan. Finska ligan e väl sämre än ES. Ragge hade mest istid hos oss och kyle hos dom. Men ja kyle är inte en ragnarsson.
6. Ingenting klart med Tjärna. Men om det blir han är det inte högsta klass. inte poängmässigt åtminstonde.
7. hör ihop med de andra. Saken är väl den att historia inte har så mycket att göra med nuet. Rent ekonomiskt osv. Men DIF är mesta mästarna, och ska agera utifrån detta. Men man ska ju inte riskera konkurs p.g.a detta.
Tycker din punkt 3 nästan är viktigast.
Född till sportchef.
Precis som alla andra trodde/hoppades jag inte riktigt på en anonym amerikan men när han lirade i sitt collegelag så snittade han nästan en assist varannan match så jag tycker han verkar ganska lovande och han är ju trots allt bara 23 år. Dock kan man ju undra varför man inte skriver ett kontrakt längre en ett år om man nu verkligen tror på han..