Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
karl-jarl
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av karl-jarl »

Hoppas du skojar, våran nyvärvade "klassback" får inte va en 37-årig gubbe som är 168 cm och gjorde 6 poäng på en säsong senast han va här.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Ignatovic tillsammans med Mats Waltin blir DIF:s succévävning har jag hört av min granne :roll:
yoda

Inlägg av yoda »

Är Ignatovic den spelskickliga back vi söker?
Mitt svar kan inte bli annat än JA!
Användarvisningsbild
Bobban

Inlägg av Bobban »

Thoresén är på väg till sverige. Synd att vi har fyllt forwardsplatserna för det hade varit en riktigt fin värvning
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Skulle inte förvåna mig fall vi fick se han i LHC.
Något nytt om backsidan? Någon som vet?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

In med Thore, låna ut någon junior. För guds skull!
Användarvisningsbild
Royen

Patrick

Inlägg av Royen »

Patrick Thoresen kunne gitt oss noen sårt tiltrengte mål.

Det skulle vært mulig å trikse litt med posisjonene, når en såpass god spiller, med god djurgårdsfortid blir tilgjengelig.

http://nrksport.no/ishockey/1.6131148

Hadde vært smertefullt å se ham i en annen svensk klubb...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Patrik är den spelare truppen skriker efter. Med honom i laget blir våran forwadsuppsättning bland de vassaste i ligan. Kanske är dags att frigöra Anger från kontraktet? Thoresen-Otto-Axelsson...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:Patrik är den spelare truppen skriker efter. Med honom i laget blir våran forwadsuppsättning bland de vassaste i ligan. Kanske är dags att frigöra Anger från kontraktet? Thoresen-Otto-Axelsson...
Jo, men å andra sidan skulle fortfarande målvaktsidan och backuppsättning vara ligans sämsta...
Användarvisningsbild
odburt

In med Patrick!

Inlägg av odburt »

Om inte vi lägger allt krut på att få hem Patrick i år ska jag personligen gå upp och drämma sönder handjäveln i Järlefeldts skrivbord.

Sen om Patrick väljer Schweiz eller någon svensk klubb med större plånbok istället för DIF, så får man väl köpa det. Just nu skiter jag i klassbackar eller inte. Patrick måste vara prio ett, precis som Nilson eller Ekman hade varit i ett liknande läge.

Oerhört värdefullt dessutom med en spelare som kan täcka upp skadade centrar, typ Holmqvist, utan problem.
Dessutom tillför han ett slagskott ända ifrån dalen där solen aldrig skiner och en inställning som säkert triggar Fimpen, Jimmie och king Edvin lite extra.
Senast redigerad av odburt den 2008-07-08 17:13:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Rocker skrev:
DIF_Soldier skrev:Patrik är den spelare truppen skriker efter. Med honom i laget blir våran forwadsuppsättning bland de vassaste i ligan. Kanske är dags att frigöra Anger från kontraktet? Thoresen-Otto-Axelsson...
Jo, men å andra sidan skulle fortfarande målvaktsidan och backuppsättning vara ligans sämsta...
Tror nog att vi ska klara av att fixa både Patrick och en bra back. Annars lär det blir Thoresen-Hlinka-Ekman....

Håller med Odburt. Thore kan bidra till så mycket mer än en vass offensiv. Jag tror dessutom att om vi visar intresse ligger vi bra till.

Har ni tänkt på att Thoresen bröt sitt påskrivna 2-årskontrakt med DIF och drog till NHL? I en rättvis värld borde det kontraktet gälla sålänge han inte spelar kvar där...
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Dessutom om vi kniper Thore så är vår trupp så oerhöert komplett och bred. Då kanske vi inte förlorar ifall någon av våra nyckelspelare är borta!
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

För guds skull, vilken jättechans! Plocka hem Thoresen nu!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

DIF_Soldier skrev:
Rocker skrev:
Tror nog att vi ska klara av att fixa både Patrick och en bra back. Annars lär det blir Thoresen-Hlinka-Ekman....

Håller med Odburt. Thore kan bidra till så mycket mer än en vass offensiv. Jag tror dessutom att om vi visar intresse ligger vi bra till.

Har ni tänkt på att Thoresen bröt sitt påskrivna 2-årskontrakt med DIF och drog till NHL? I en rättvis värld borde det kontraktet gälla sålänge han inte spelar kvar där...
Jag vet att du inte kunde vara på årsmötet, men jag skulle gärna vilja omformulera det såhär:

"Tror nog att AEG ska klara av att fixa både Patrick och en bra back. Annars lär det blir Thoresen-Hlinka-Ekman...."

Rent generellt tror jag folk ibland glömmer hur mycket vi sitter i knäet på AEG (nu är detta fel tråd men det hänger ihop med nyförvärv). Okej, vi kan bryta oss ifrån kontraktet om det inte gynnar oss, men då konkar vi om inte inom ett så inom två år.

Visst kändes kopplingen med brajen fel, men med tanke på vad som faktiskt märks (fortsatt "satsning" på nyförvärv, ny jumbotron och ombyggnationsplaner av Hovet) känns det som att de faktiskt är beredda att investera i oss, för att vi ska bli attraktiva och generera pengar åt dem.
De är nog knappast intresserade av de publiksiffror vi har idag och min gissning är att varumärket DIF hockey i deras ögon måste bli starkare hos folk på stan. Glöm inte att publiksnittet minskat varje år nu, fem år i rad.

Ja, vi kan nog fixa fram både Thoresen och en klassback. Faktum är att om man skulle se riktigt kortsiktigt (vilket vi verkligen INTE bör göra med de talanger vi har i våra egna led) så kan nog AEG håva in Ekman, Thoresen, 2-3 grymma backar och en vass keeper.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Thoresen är exakt den anfallstyp som i saknar. Killen besitter både tuffhet och teknik samtidigt som han träffar målet med jämna mellantum. Även om forwardsplatserna är fyllda måste det ges plats för killen som t ex är klasser bättre än både Anger och Axelsson. Med honom laget blir dessutm år forwardsbesättning relativt komplett vilket den inte varitpå flera säsonger.

Ignatovic måste vara ett skämt och dessutom ett dåligt sådant. Skall man plocka in utlänningar skall dessa var spets vilket denna kille INTE är...
Låst