Tydligen rätt bekväm av sig och sådär. Lite lat. Å andra sidan kanske han fungerar i ett vinnande lag och det är väl det vi satsar på att vara. Men vet inte om det är där vi ska chansa och lägga krutet.Manijock skrev: ↑2022-05-17 10:43:56Jasså? Visserligen lite av en flyttfågel, men tycker han kör järnet jämt. Kanske är usel i motgång dock!Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 10:36:34Kelleher är bra men om vi ska bygga om rent karaktärsmässigt och få in rätt skallar så har jag hört att han har en rätt dålig sådan.Manijock skrev: ↑2022-05-17 10:04:20Han platsar inte. Gå efter Kelleher om vi ska ha en högerfattad poängspelare istället. Blev avtackad av Hv nyss.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 09:57:09 Jag undrar om KG tänkt om med forwards efter Åbergs intervju med Hockeysverige. Den sistnämnde var på DIF-Malmö igår och har tydligen raderat alla gamla Timrå-bilder från sin instagram.
Äh. Silly!
Sen Kokkonen också tack. Betydligt mer beprövad än Liljegren. Vansinnigt spännande i kvalet.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
En favorit för mig och inte alls en dum tanke. Typ hundra gånger bättre lösning som den där veteranbacken KG verkar vilja ha in istället för Eddie Larsson.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:45:36 Jag funderar på om Stefan Elliott kan vara något för backsidan. Han har ju lämnat Frölunda nu och känns som att han kan vara en liknande spelare för oss som Chad Billins var för HV71 förra säsongen. Han lär väl inte sakna anbud från utomlands men skulle definitivt vara en väldigt bra back i HockeyAllsvenskan. Han skulle också kunna följa med upp i SHL om vi går upp igen direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag hoppas verkligen inte vi tar in Eddie Larsson. Då får vi oerhörda problem på backsidan nästa säsong. Elliott är dessutom högerfattad och det är något som saknas på backsidan just nu. Vi har väl bara leftare har jag för mig?Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 10:48:39En favorit för mig och inte alls en dum tanke. Typ hundra gånger bättre lösning som den där veteranbacken KG verkar vilja ha in istället för Eddie Larsson.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:45:36 Jag funderar på om Stefan Elliott kan vara något för backsidan. Han har ju lämnat Frölunda nu och känns som att han kan vara en liknande spelare för oss som Chad Billins var för HV71 förra säsongen. Han lär väl inte sakna anbud från utomlands men skulle definitivt vara en väldigt bra back i HockeyAllsvenskan. Han skulle också kunna följa med upp i SHL om vi går upp igen direkt.
- Jim Morrison
Nej, inte jag heller. Men känns eventuellt som att det redan hade varit klart om det var så. Förstår faktiskt inte tanken med att ta in en veteranback bara för att han är just "veteran". Ta då istället in rätt spelartyp som också råkar vara lite mer erfaren. Ta inte in vem som helst bara för att han är lite mer erfaren.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:53:37Jag hoppas verkligen inte vi tar in Eddie Larsson. Då får vi oerhörda problem på backsidan nästa säsong. Elliott är dessutom högerfattad och det är något som saknas på backsidan just nu. Vi har väl bara leftare har jag för mig?Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 10:48:39En favorit för mig och inte alls en dum tanke. Typ hundra gånger bättre lösning som den där veteranbacken KG verkar vilja ha in istället för Eddie Larsson.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:45:36 Jag funderar på om Stefan Elliott kan vara något för backsidan. Han har ju lämnat Frölunda nu och känns som att han kan vara en liknande spelare för oss som Chad Billins var för HV71 förra säsongen. Han lär väl inte sakna anbud från utomlands men skulle definitivt vara en väldigt bra back i HockeyAllsvenskan. Han skulle också kunna följa med upp i SHL om vi går upp igen direkt.
Ja, vi har bara leftare just nu. Därför hoppas jag också att ryktet om Kesselring stämmer. Rightare som jag hört mycket gott om. Snackades ju om honom till Örebro förra säsongen.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-05-17 11:16:31, redigerad totalt 1 gånger.
Får ta en kik på Kesselring, har inte sett eller hört något om honom. Appropå Örebro så skulle jag vilja se Nick Halloran hos oss nästa säsong, hans speed skulle vara dödlig på allsvensk nivå och passa in bra i någon av toppkedjorna.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 11:03:49Nej, inte jag heller. Men känns eventuellt som att det redan hade varit klart om det var så. Förstår faktiskt inte tanken med att ta in en veteranback bara för att han är just "veteran". Ta då istället in rätt spelartyp som också råkar vara lite mer erfaren. Ta inte in vem som helst bara för att han är lite mer erfaren.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:53:37Jag hoppas verkligen inte vi tar in Eddie Larsson. Då får vi oerhörda problem på backsidan nästa säsong. Elliott är dessutom högerfattad och det är något som saknas på backsidan just nu. Vi har väl bara leftare har jag för mig?Jim Morrison skrev: ↑2022-05-17 10:48:39En favorit för mig och inte alls en dum tanke. Typ hundra gånger bättre lösning som den där veteranbacken KG verkar vilja ha in istället för Eddie Larsson.Bogart skrev: ↑2022-05-17 10:45:36 Jag funderar på om Stefan Elliott kan vara något för backsidan. Han har ju lämnat Frölunda nu och känns som att han kan vara en liknande spelare för oss som Chad Billins var för HV71 förra säsongen. Han lär väl inte sakna anbud från utomlands men skulle definitivt vara en väldigt bra back i HockeyAllsvenskan. Han skulle också kunna följa med upp i SHL om vi går upp igen direkt.
Ja, vi har bara leftare just nu. Därför hoppas jag också att ryktet om Kesselring stämmer. Rightare som jag hört mycket gott om. Ryktades ju om honom till Örebro förra säsongen.
Förstår inte heller veterandelen. Ta in backar som är bra och som klarar av att leverera på allsvensk nivå, ålder och spelstil spelar mindre roll bara de driver bra resultat. Sen får det gärna vara backar som man kan använda på SHL-nivå om vi går upp.
- Jim Morrison
Jag kan väl förstå vad som tilltalar en sportchef i att få in en äldre back i en grupp men det ska inte vara huvudorsaken till en rekrytering utan en bra bonus. En sista spelare jag hoppas vi kollar läget med är Luke Green från Västervik som nog var seriens bästa (och mest underskattade) back förra säsongen. Rightare han också.Bogart skrev: ↑2022-05-17 11:15:49 Får ta en kik på Kesselring, har inte sett eller hört något om honom. Appropå Örebro så skulle jag vilja se Nick Halloran hos oss nästa säsong, hans speed skulle vara dödlig på allsvensk nivå och passa in bra i någon av toppkedjorna.
Förstår inte heller veterandelen. Ta in backar som är bra och som klarar av att leverera på allsvensk nivå, ålder och spelstil spelar mindre roll bara de driver bra resultat. Sen får det gärna vara backar som man kan använda på SHL-nivå om vi går upp.
Säg att vi får in Stefan Elliott, Mike Kesselring och Luke Green så har vi tillsammans med Kevin Karlsson en väldigt bra grund att stå på och spelare vi kan skriva längre kontrakt med och spela även i SHL.
Videll på G till SSK enl aftonblaskan 

En till spelare som är Jockes fel att han lämnade, han hade nog varit intressant att ha med sig i HA.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahah, du blir ju bara mer och mer obegriplig.
Spela fult
Vad är det för obegripligt med att ha en bra spelare i laget? Särskilt en som är villig att spela i hockeyallsvenskan också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
Det är inget obegripligt att vilja ha bra spelare i laget. Det är obegripligt att vilja ha Linus Videll i laget.klintan85 skrev: ↑2022-05-17 12:39:57Vad är det för obegripligt med att ha en bra spelare i laget? Särskilt en som är villig att spela i hockeyallsvenskan också.
Spela fult
- DIF_Soldier
Lagom trött på "Precis allt Jocke gjorde gjorde han fel"-människorna. De klagade knappast när vi var i SM-final, det är lätt att sitta med facit och jäsa.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-17 12:47:18Det är inget obegripligt att vilja ha bra spelare i laget. Det är obegripligt att vilja ha Linus Videll i laget.klintan85 skrev: ↑2022-05-17 12:39:57Vad är det för obegripligt med att ha en bra spelare i laget? Särskilt en som är villig att spela i hockeyallsvenskan också.
Hur man kan vara så svart på vit och leva med sig själv begriper jag inte. Jocke landade en jävla massa högprofilerade spelare under sin tid här och lade grunden för vågen som KG nu rider på.
Säg den glädje som varar
- diftobbe89
Litar på KG men tycker det är synd/dåligt att vi verkar sumpa en egen produkt som Viktor Liljegren, perfekt ålder, bra size.
Antar att han har något bättre påväg in. Kokkonen anser jag inte vara ett bättre alternativ så honom hoppas jag inte det blir.
Antar att han har något bättre påväg in. Kokkonen anser jag inte vara ett bättre alternativ så honom hoppas jag inte det blir.
Spela fult
Han hade nog producerat bra i HA. Jag gissar att KG dragit slutsatsen att det är just där han fungerar bra, och vill hålla platsen för någon som kan utvecklas för att följa med upp i SHL. Vi har beprövade veteraner och jättetalanger som kommer att hamna i NHL, men saknar mellanskiktet. Ville Liljegren ha något flerårigt förstår jag om det inte funkade. Vi behöver hitta några som kan göra Markus Ljungh resan.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-17 12:56:28 Litar på KG men tycker det är synd/dåligt att vi verkar sumpa en egen produkt som Viktor Liljegren, perfekt ålder, bra size.
Senast redigerad av Puckey den 2022-05-17 15:15:30, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
Så kanske det är. Isåfall borde inte Kokkonen heller vara aktuell dock.Puckey skrev: ↑2022-05-17 14:23:51Han hade nog producerat bra i HA. Jag gissar att KG dragit slutsatsen att det är just där han fungerar bra, och vill hålla platsen för någon som kan utvecklas för att följa med upp i SHL. Vi beprövade veteraner och jättetalanger som kommer att hamna i SHL, men saknar mellanskiktet. Ville Liljegren ha något flerårigt förstår jag om det inte funkade. Vi behöver hitta några som kan göra Markus Ljungh resan.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-17 12:56:28 Litar på KG men tycker det är synd/dåligt att vi verkar sumpa en egen produkt som Viktor Liljegren, perfekt ålder, bra size.
Spela fult