Dessutom nu då restriktionerna gäller, är ju inte fullproppat på krogarna precis...
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Men det är klart, spelar man i Brynäs så är det nog inte så svårt att ta till spånken 

Säsongen 20/21
Ser många som betygsätter denna säsong som underkänd och Jocke får mycket skit. Är det inte lite för tidigt att bedöma? Det är väl först efter årsredovisningen för samtliga SHL-lag droppat som man kan utvärdera säsongen kontra andra lag? Man kan utvärdera huruvida vi fått ut tillräckligt av gruppen, men att jämföra med andra lag som potentiellt förstört sin ekonomi många år framöver blir fel. Ponera att vi lyckas gå med ett negativt resultat på ett par miljoner, och fine vi vann inte SM-guld detta publikfria år, men vi har då fortfarande stor chans att slåss om toppen de kommande 5 åren utan att riskerat kapital. Medan andra lag kan mycket väl kört sina ekonomier i botten och kommer behöva spara för att återhämta sig för att på sikt klara av elitliscenskraven.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Säsongen 20/21
Jaha, då har vi nått vägs ände denna säsong och med flertalet spelare och ledare. Känns tomt, trots att man ibland längtat efter att skiten ska ta slut.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Känns ändå på något sätt skönt att börja om från början nästa säsong. Nya tränare, förmodligen alla tre. Många nya spelare.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 20/21
https://hockeynews.se/articles/19571/
Klarsynt Robban. Vi har för lite grit.
Men samtidigt, karln har ju varit ytterst ansvarig i 5 år!!!
Rätt skrämmande läsning. Var är felet då Robban? Jocke?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 20/21
Jag tror han menar just denna säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
Säsongen 20/21
Jag har länge haft känslan av att så just är fallet...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-09 14:03:14Jag tror han menar just denna säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
Spelidén borde sitta i ryggmärgen nu. Den borde vara utvecklad och klar. Istället avslutar han sista året uselt.
Gav han upp? Gav spelarna upp? Ingen grit?
Jag blir väldigt nyfiken på höra hur DIF tänker gå vidare. Någonstans står en surmjölk som behöver städas bort.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 20/21
Han svamlar om "jävlar anamma", något han själv mycket sällan visade. Såg oftast ut som en ledsen liten oförstående hund i båset, som dessutom verkade handlingsförlamad många gånger.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
Säsongen 20/21
Jag tror JE petar i mycket som han inte ska och kan vara en jobbig chef. Även om det är han som äger den "famösa" framåtlutande idéen så ska tränaren få göra sitt i lugn och ro.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.
Spelidén borde sitta i ryggmärgen nu. Den borde vara utvecklad och klar. Istället avslutar han sista året uselt.
Jag blir väldigt nyfiken på höra hur DIF tänker gå vidare. Någonstans står en surmjölk som behöver städas bort.
Ja, något verkar inte stämma i DIF. Men... Så illa som det såg ut detta år ska det inte göra, inte ens med Lloyd Christmas i båset!
-
Säsongen 20/21
https://hockeysverige.se/2021/04/09/pat ... x-flickvan
Detta ska då alltså vara den underliggande orsaken till bulans frånvaro med täckmanteln covidsymptom.
Undrar verkligen hur karln egentligen mår.
Skönt att vi blev av med honom, sånt här skräp är det sista min kära förening ska beblandas med.
Detta ska då alltså vara den underliggande orsaken till bulans frånvaro med täckmanteln covidsymptom.
Undrar verkligen hur karln egentligen mår.
Skönt att vi blev av med honom, sånt här skräp är det sista min kära förening ska beblandas med.
Säsongen 20/21
Självklart menar han denna säsong och till viss mån även förra säsongen. Det var då inget fel på lagets grit när Brodin, Fjällby, Bemström, Lilja och grabbarna härjade på isen 18/19. Samma 17/18 när vi hade Lundh, L. Johansson, Bourque, Vejdemo, Ahlén m.fl..Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-09 14:03:14Jag tror han menar just denna säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Jocke....vet faktiskt inte riktigt om jag ska tycka bu eller bä.Buford skrev: ↑2021-04-09 14:32:34Jag tror JE petar i mycket som han inte ska och kan vara en jobbig chef. Även om det är han som äger den "famösa" framåtlutande idéen så ska tränaren få göra sitt i lugn och ro.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.
Ja, något verkar inte stämma i DIF. Men... Så illa som det såg ut detta år ska det inte göra, inte ens med Lloyd Christmas i båset!
Stundtals har han en bra framtoning och verkar kompetent. Många fina värvningar och ser ut att ha koll på ekonomin.
Sedan, jag får också en känsla att han lägger sig i spelet för mycket. Visst, en klubb måste ha en identitet som det så fint kallas.
Men jag vill isåfall att identiteten för DIF ska vara:
- Alltid 100%
- Sportsliga
- Ställa sig upp och köra
- Inget gnäll
- Grit
- Hata förlora
- En för alla, alla för en
- Proffsiga i media
- Brutalt jobbiga att möta varenda match, sälja sig dyrt
Osv
I en sådan identitet skulle ju aldrig Haga ha värvats. Vi hade istället haft Blomstrand. För att ge en fingervisning om vad jag menar.
Inte att identiteten ska vara ett spelsystem som ägs av klubben/ sportchefen. Ett spelsystem blir ju lätt sönderläst med tiden.
Börjar tro att vi ändå valde fel. Tjomme värvade en skicklig tränare, som valde spelsystem.
Sedan ordnade Tjomme skickliga spelare. BINGO
Satan så tråkigt att vara en marionett, om det nu det är så DIF styrs. En del uttalanden som Jocke och Robban sagt motsäger det då inte.