Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Trots "Ingen Fjällby i DIF"-artikeln, är det bara jag som ändå tycker att infon är jävligt oklar fortfarande? Var är det definitiva beskedet? Är det det som är det definitiva, men att DIF Hockey inte kommunicerar ordentligt för hundrade gången i ordningen?
Tydligheten är ju noll. Och är det Fjällby som velar tycker jag gott att han ska bestämma sig typ igår. Respektlöst om han håller DIF på halster. Om.
I övrigt, Jacob de la Rose uppsatt på waivers.
Känns osannolikt att ingen klubb plockar upp honom, men Jocke bör definitvit följa utvecklingen. Kan gå som center.
EDIT: Eeh, glöm det. J. de la Rose plockades av Detroit.
Tydligheten är ju noll. Och är det Fjällby som velar tycker jag gott att han ska bestämma sig typ igår. Respektlöst om han håller DIF på halster. Om.
Känns osannolikt att ingen klubb plockar upp honom, men Jocke bör definitvit följa utvecklingen. Kan gå som center.
Säg den glädje som varar
Tror ändå man bara ser Acke som ren bonus. Kommer han så är han välkommen men inget man planerat efter. Där tror jag det är Acke eller ingen alls. Tror inte heller det påverkar centerjakten något heller.DIF_Soldier skrev:Trots "Ingen Fjällby i DIF"-artikeln, är det bara jag som ändå tycker att infon är jävligt oklar fortfarande? Var är det definitiva beskedet? Är det det som är det definitiva, men att DIF Hockey inte kommunicerar ordentligt för hundrade gången i ordningen?
Alexander Johansson i kaffe har tydligen fått väldigt få minuters speltid de senaste matcherna och ryktas eventuellt vara på väg bort. Något rykte om Fisk och något om Växjö.
Skulle han kunna axla andralinan mellan Dicken och Bergfors?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det inte en center vi letar efter?daaviid skrev:Alexander Johansson i kaffe har tydligen fått väldigt få minuters speltid de senaste matcherna och ryktas eventuellt vara på väg bort. Något rykte om Fisk och något om Växjö.
Så nu kommer troligtvis även Luleå sondera marknaden efter centrar enligt Sanny då Olausson tvingas vila.
Vi kan ju glömma att vinna över en center av klass om det blir budkrig. Dessutom lär Växjö också hugga på allt som rör sig. Suck.
Vi kan ju glömma att vinna över en center av klass om det blir budkrig. Dessutom lär Växjö också hugga på allt som rör sig. Suck.
Örebro(som också söker center) och Luleå är två lag på den nedre halvan med sämre ekonomi än oss. Så att gå till dessa lag är nog inte det givna valet för en bra center. Varken sportsligt eller ekonomiskt.ciirree skrev:Så nu kommer troligtvis även Luleå sondera marknaden efter centrar enligt Sanny då Olausson tvingas vila.
Växjö kan nog lassa in en del dock.
Men en center av toppklass är alltid dyr.
Du glömmer Minecraft-pengarna i Luleå.mb81 skrev:Örebro(som också söker center) och Luleå är två lag på den nedre halvan med sämre ekonomi än oss. Så att gå till dessa lag är nog inte det givna valet för en bra center. Varken sportsligt eller ekonomiskt.ciirree skrev:Så nu kommer troligtvis även Luleå sondera marknaden efter centrar enligt Sanny då Olausson tvingas vila.
Jag skulle aldrig räkna bort Luleå av den anledningen.
Örebro har fått igång Abols. Så där är det avvaktande läge nu tror jag.
Örebro har sökt center i evigheter. Hittade ingen i somras som jag fattat det.ciirree skrev:Du glömmer Minecraft-pengarna i Luleå.mb81 skrev:Örebro(som också söker center) och Luleå är två lag på den nedre halvan med sämre ekonomi än oss. Så att gå till dessa lag är nog inte det givna valet för en bra center. Varken sportsligt eller ekonomiskt.ciirree skrev:Så nu kommer troligtvis även Luleå sondera marknaden efter centrar enligt Sanny då Olausson tvingas vila.
Jag skulle aldrig räkna bort Luleå av den anledningen.
Örebro har fått igång Abols. Så där är det avvaktande läge nu tror jag.
I Luleås fall verkar minecrftpengarna inte användas till spelartruppen i så stor utsträckning längre men om det nu är ett krisläge så kan det kanske skjutas till en del stålar där.
Men har Jocke kyla och laget håller sig kvar i toppen så behöver vi inte värva på en gång. Men givetvis ska en center in någon gång under säsongen.
Ah, ser nu att det endast står LW/RW på hans profil, men läser man texten så står det att det är en tvåvägscenter. Knepigt skrivet om han nu bara går som ytterforward. Där står det att han kan spela ytterforward effektivt. Han kanske har varit center i yngre år och numera endast går som LW/RW? Texten är ju, som det ser ut, skriven 2012 och det är ju några år sedan.AlltidoavsettDIF skrev:Var det inte en center vi letar efter?daaviid skrev:Alexander Johansson i kaffe har tydligen fått väldigt få minuters speltid de senaste matcherna och ryktas eventuellt vara på väg bort. Något rykte om Fisk och något om Växjö.
Jag gick på texten, därav kanske det blev fel utav mig?
Vi e för tunna så enkelt e det. Det e ju inte det mest namnkunniga laget på pappret vi har nu med Ante och Dick borta. Låna in spelare som går i 3,e formation i Almtuna nja bättre borde finnas.
Tycker att Norell är tyvärr minst lika dålig som han var när han lämnade för Nordamerika.
Visst, han kan åka skridskor, men det är typ det.
Allmänt svamlig, pinchar när han inte ska pincha osv. Hoppas han motbevisar mig stark, är orolig.
Allmänt svamlig, pinchar när han inte ska pincha osv. Hoppas han motbevisar mig stark, är orolig.
Finns mycket bra i honom, tyvärr har han tendenser att överarbeta situationer och lite risigt självförtroende.janneffs skrev:Tycker att Norell är tyvärr minst lika dålig som han var när han lämnade för Nordamerika.
Han påminner en del om Högga (Sitt ner i båten...) men har inte finnessen, smartheten och fingertopskänslan riktigt... Kommer bli bra om han blir mer ödmjuk till sin egen förmåga.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Väldigt få matcher men en i laget med bäst corsi. Bara Hultström av backarna har bättre.DIFLuWi skrev:Finns mycket bra i honom, tyvärr har han tendenser att överarbeta situationer och lite risigt självförtroende.janneffs skrev:Tycker att Norell är tyvärr minst lika dålig som han var när han lämnade för Nordamerika.
Han påminner en del om Högga (Sitt ner i båten...) men har inte finnessen, smartheten och fingertopskänslan riktigt... Kommer bli bra om han blir mer ödmjuk till sin egen förmåga.
Om man nu ska dra några växlar av det.
Det beror väl iofs på att han fått räkmackan att spela med Hultström och Josefsons kedja i 5-5-spel.mb81 skrev:Väldigt få matcher men en i laget med bäst corsi. Bara Hultström av backarna har bättre.DIFLuWi skrev:Finns mycket bra i honom, tyvärr har han tendenser att överarbeta situationer och lite risigt självförtroende.janneffs skrev:Tycker att Norell är tyvärr minst lika dålig som han var när han lämnade för Nordamerika.
Fast om han spelat mycket med Lilja-Josefson-Brodin har de snarare dragit ner hans corsi då förstakedjan faktiskt har oroväckande låg corsi. Däremot är det nog en stor fördel att spela i samma backpar som Hultström.DRC skrev:Det beror väl iofs på att han fått räkmackan att spela med Hultström och Josefsons kedja i 5-5-spel.mb81 skrev:Väldigt få matcher men en i laget med bäst corsi. Bara Hultström av backarna har bättre.DIFLuWi skrev:Finns mycket bra i honom, tyvärr har han tendenser att överarbeta situationer och lite risigt självförtroende.janneffs skrev:Tycker att Norell är tyvärr minst lika dålig som han var när han lämnade för Nordamerika.