Tror det är nitti spänn och en Tuborg 3,5. Eller halv tank till skotern.minalman skrev:Hur mycket debiterar Luleåsnuten för att slänga ut dig?vr6power skrev:Jag bor i Norrbotten så blir att se matchen mot luleå=) så om ni ser matchen på tv osv och ser en ensam DJURGÅRDARE som bråkar med säkerhetsvakterna så är det jag.
kommer mest troligt sitta där och vifta med min DIF flagga =)
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Tror det är nitti spänn och en Tuborg 3,5. Eller halv tank till skotern.minalman skrev:Hur mycket debiterar Luleåsnuten för att slänga ut dig?vr6power skrev:Jag bor i Norrbotten så blir att se matchen mot luleå=) så om ni ser matchen på tv osv och ser en ensam DJURGÅRDARE som bråkar med säkerhetsvakterna så är det jag.
Det gör dom gratis för gammal vänskaps skull =) nä men har för mig luleå inte betalar för polisen. kan ha fel? men tror inte dom gör det.
Det är ju bara Stockholms län som infört detta med att aktiebolag ska betala för polisbevakning på sportevenemang.
Örebro Fotboll fick ju betala poliskostnaderna förra säsongen eftersom även de är ett aktiebolag.Staten skrev:Det är ju bara Stockholms län som infört detta med att aktiebolag ska betala för polisbevakning på sportevenemang.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fast polisen har infört kostnader vid Luleå-Skellefteåderbyn också. De får tydligen låna in poliser från varandra (räcker inte till annars), så de derbyna tar de också betalt för.vr6power skrev:Magnutz skrev:Tror det är nitti spänn och en Tuborg 3,5. Eller halv tank till skotern.minalman skrev:Hur mycket debiterar Luleåsnuten för att slänga ut dig?vr6power skrev:Jag bor i Norrbotten så blir att se matchen mot luleå=) så om ni ser matchen på tv osv och ser en ensam DJURGÅRDARE som bråkar med säkerhetsvakterna så är det jag.
Det gör dom gratis för gammal vänskaps skull =) nä men har för mig luleå inte betalar för polisen. kan ha fel? men tror inte dom gör det.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Högre löner som vi värvar spelare från SSK med då, eller?sensei skrev: Medgångare, å andra sidan, är sunt i längden. Ju bättre DIF spelar, desto mer publik kommer vilket resulterar i att föreningen kan betala högre löner. Alla vinner.

Alltid Oavsett.
Går det inte att gå runt detta genom att starta en stiftelse eller liknande som arrangerar Djurgårdens matcher. Stiftelsen ”Djurgårdens vänner” arrangerar matcherna och enligt stadgarna så ska eventuellt överskott tillfalla DIF. Borde funka på hockeyn och fotbollen.PNY skrev:Örebro Fotboll fick ju betala poliskostnaderna förra säsongen eftersom även de är ett aktiebolag.Staten skrev:Det är ju bara Stockholms län som infört detta med att aktiebolag ska betala för polisbevakning på sportevenemang.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
För tre säsonger sedan när vi kämpade om en slutspelsplats och för att undvika kval.

Fan vad illa det känns att DIF Hockey har sabbat relationen till fansen.

Fan vad illa det känns att DIF Hockey har sabbat relationen till fansen.
DIF!
Det pratades om i höstas att man kunde ändra i firmabeskrivningen så att aktiebolaget inte var vinstdrivande (vilket det ju inte är). Men eftersom även Luleå som ju är en förening får betala poliskostnaderna tror jag inte att detta hjälper.Honken skrev: Går det inte att gå runt detta genom att starta en stiftelse eller liknande som arrangerar Djurgårdens matcher. Stiftelsen ”Djurgårdens vänner” arrangerar matcherna och enligt stadgarna så ska eventuellt överskott tillfalla DIF. Borde funka på hockeyn och fotbollen.
Vad jag vet är det bara aktiebolagen DIF Fotboll, DIF Hockey, AIK Fotboll, AIK Ishockey, Hammarby Fotboll och Örebro Fotboll samt föreningen Luleå Hockey som får betala än så länge.
Jag fattar nada…
Varför i helvete tar man med MT och Carlsson????
De sänker farten, kan inte behandla pucken och har så inte kunnat göra på 1000 matcher vid det här laget. Det enda de eventuellt bidrar med är rutin, men det märks knappt.
Weigel, Blomstrand och Åberg som sitter på bänken gör det i alla fall inte sämre! Hur tänker de?
Kan det vara så att dessa två är Järlans och Mats Larssons favoriter? Och att Zabel är tvungen? Eller vad är det frågan om?
Glömde Claesson..
De sänker farten, kan inte behandla pucken och har så inte kunnat göra på 1000 matcher vid det här laget. Det enda de eventuellt bidrar med är rutin, men det märks knappt.
Weigel, Blomstrand och Åberg som sitter på bänken gör det i alla fall inte sämre! Hur tänker de?
Kan det vara så att dessa två är Järlans och Mats Larssons favoriter? Och att Zabel är tvungen? Eller vad är det frågan om?
Glömde Claesson..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sanningen är att våra alternativ är minst lika dåliga.Lugnet skrev:Jag fattar nada…
Glömde Claesson..
Vi har ett för dåligt lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Helt sant.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sanningen är att våra alternativ är minst lika dåliga.Lugnet skrev:Jag fattar nada…
Glömde Claesson..
Vi har ett för dåligt lag.
Man är väl lite mer irriterad på "järlans stjärnor" Känslan är att de drar ner så förbannat på helheten. De yngre spelarna ser oftast ut att ha mer enerig, men målet är ju att göra mål och undvika att släppa in och då spelar det ingen roll hur spelarna "ser ut". Det är väl ingen mindre än Linkan ett gott exempel på.
Irriterar mig att vi av någon anledning fortfarande snurrar runt i sarghörnen istället för att gå rakare på mål.
Såg ett antal sekvenser av snurrandes i sarghörnen mot Luleå idag som ledde precis ingenstans.
Tror inte det finns något annat lag i ES som är lika glada i att hålla låda i sarghörnen som vi är.
Dessutom borde Kyle bänkas i nästa match.. eller helst hela resten av serien ut. Kan inte bli sämre av att inte ha honom på isen. Sätt in någon juniorback eller något, så kan de få lite erfarenhet eller nåt skit.
Kyle gjorde bort sig mot ajk ett antal gånger, var ur position etc etc, dessutom bidrog han starkt till ett av ajk's mål också.
Sen tog han en helt jävla korkad utvisning mot Luleå idag som ledde till ett PP som gav Luleå mål.
Förstår inte varför vi prompt måste ha med spelare som sviker stup i kvarten istället för att bänka dem så de lär sig. Vill de spela så får de skärpa sig.
Visst att vi inte har ett bra lag, men vafan, så kasst som de spelare som skall vara tongivande spelar kan det ju knappast bli sämre.
Såg ett antal sekvenser av snurrandes i sarghörnen mot Luleå idag som ledde precis ingenstans.
Tror inte det finns något annat lag i ES som är lika glada i att hålla låda i sarghörnen som vi är.
Dessutom borde Kyle bänkas i nästa match.. eller helst hela resten av serien ut. Kan inte bli sämre av att inte ha honom på isen. Sätt in någon juniorback eller något, så kan de få lite erfarenhet eller nåt skit.
Kyle gjorde bort sig mot ajk ett antal gånger, var ur position etc etc, dessutom bidrog han starkt till ett av ajk's mål också.
Sen tog han en helt jävla korkad utvisning mot Luleå idag som ledde till ett PP som gav Luleå mål.
Förstår inte varför vi prompt måste ha med spelare som sviker stup i kvarten istället för att bänka dem så de lär sig. Vill de spela så får de skärpa sig.
Visst att vi inte har ett bra lag, men vafan, så kasst som de spelare som skall vara tongivande spelar kan det ju knappast bli sämre.
Alltid Oavsett.
Jag hoppas efter våldtagning bakifrån hårt denna säsong att vi bryter kontrakt nästa säsong oavsett var vi spelar som med bombom.
Claesson: ska bort med alla medel om jag så ska sparka han själv i arslet.
Kyle: vete fan han ska nog börja med basket.
Honken: är slut som ishockeyspelare.
Mackan: Mkt tveksam till ha kvar han energieslukare och pengarslukare.
plus en del till men dom där 4 måste ju bara bort till förmån för andra, i dagsläget har vi en spelare som platsar i laget stackars WESSLAN.
plus en del till men dom där 4 måste ju bara bort till förmån för andra, i dagsläget har vi en spelare som platsar i laget stackars WESSLAN.
Varför hatar du Claesson så?vr6power skrev:Jag hoppas efter våldtagning bakifrån hårt denna säsong att vi bryter kontrakt nästa säsong oavsett var vi spelar som med bombom.
Alltid Oavsett.