Bengan08 skrev:Är också intresserad av hur det ser ut på skadefronten, vi har inte kunnat spela med bästa laget någon gång under försäsongen, vilket är lite oroväckande. Man bara måste fråga sig hur vi tränar med tanke på att vi dom senaste säsongerna alltid har så många skador
SENASTE
På måndagens träning var alla spelare på is förutom Nicklas Heinerö och Adam Ollas Mattsson.
Men alltså, Thoresen hade ont i helgen och vilade. Jag trodde att han inte kände någon smärta. Nu kan Fällström vara borta också. Det får inte bli en sådan säsong. Usch!
Expressens "Såhär kan DIF ställa upp" ser riktigt knasig ut. De kanske tog alla namn, lade ned dem i en tombola och plockade upp ett i taget?
Förövrigt märktes det ju tämligen tydligt att han inte var inne i matchtempo innan smällen, hoppas han får träna i kapp under några veckor istället för att kastas in i matcher när han uppenbarligen inte är redo för det.
Sen tycker jag rimligtvis Thoresens operation borde kunnat skett direkt efter föregående säsong, dröjde det inte relativt lång tid innan han la sig under skalpellen i somras...? Jag vet att det kan vara långa vårdköer i Sverige men OP'n kunde kanske skett på annat håll? Bara en tanke som slog mig.
Förövrigt märktes det ju tämligen tydligt att han inte var inne i matchtempo innan smällen, hoppas han får träna i kapp under några veckor istället för att kastas in i matcher när han uppenbarligen inte är redo för det.
Sen tycker jag rimligtvis Thoresens operation borde kunnat skett direkt efter föregående säsong, dröjde det inte relativt lång tid innan han la sig under skalpellen i somras...? Jag vet att det kan vara långa vårdköer i Sverige men OP'n kunde kanske skett på annat håll? Bara en tanke som slog mig.
Han behöver ju iof sig match för att få matchtempo
Absolut! Men man måste ju dock vara tillräckligt grundtränad för att klara av matcher.
Absolut! Men man måste ju dock vara tillräckligt grundtränad för att klara av matcher.
ciirree skrev:Glädjande besked till alla djurgårdare. Pratade med Särkijärvi. Ingen större fara med Thoresen. Kan vara aktuell för spel redan på torsdag.
Hans Abrahamsson @Twitter
Om man nu ska gå enligt "trappan" för hjärnskakningar så blir han väl borta i 10 dagar oavsett? Jag trodde det var obligatoriskt 10 dagar om man visar hjärnskakningssymtom, speciellt i förebyggande syfte.
Vad är det här för snack om att Thoresen inte är tillräckligt grundtränad? Vad är det för bisarrt rykte? Han har ju knappt stått på ett par skridskor i sommar... Kört nästan enbart styrka/cykel. Vad mer begär folk?