Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
"A smooth-skating blueliner with plenty of offensive potential, Klubertanz also has a fiesty attitude. Despite his average size, he doesn't back down and plays with a chip on his shoulder. His greatest attribute is his puckmoving skills. He also sees the ice extremely well and is excellent at reading the play. His time in the college system should be devoted to developing his potential further as well as improving his defensive play. He also needs to get stronger to continue to play his style."
Detta skrevs för ca 1 år sedan, bara att hoppas att hans tid i TPS "utvecklade hans defensiva spel" tiofalt om han skall passa in i lagbygget. Suck.
Detta skrevs för ca 1 år sedan, bara att hoppas att hans tid i TPS "utvecklade hans defensiva spel" tiofalt om han skall passa in i lagbygget. Suck.
Ska väl inte måla fan på väggen redan nu, Kan ju få ett smakprov av laget och Kyle imorgon då vi möter Linköping imorgon(fredag) Men eftersom de har gått ut med att de skulle höja spelarbudget med tio miljoner eller vad de sa, så undrar man för det första vart de pengar kommer ifrån och det andra hur har man använt dem? Borde inte tio miljoner göra att vi iallafall borde varit med och slåss om någon topp forward under silly season denna säsong??
There is no I in TEAM!!!!
Varför är så många förvånade, själv är inte alls det det har snackats om att "Järlan" ska ha sagt att det ska in en klassback, länk tack!
Opimist som jag är så tror jag det går bra för han här i Djurgårn, ett extra plus för hans coola efternamn.
Opimist som jag är så tror jag det går bra för han här i Djurgårn, ett extra plus för hans coola efternamn.
- Ritterwand
Höhö, Kyle Klubertanz, vilken spetsvärvning. Det positiva med det hela är att han är hyggligt stor och ung och (förhoppningsvis) utvecklingsbar. Det negativa är väl att han inte producerar i en liga som är sämre än elitserien och att han förmodligen kommer få fullt upp med att peta nån av Andersson/Deilert/Eklund. En värvning som känns väldigt mycket som "Antti Pekka Lamberg" nummer två.
Ska bli intressant att se vad Järlefelt gräver upp som sista forward. Folk med höga förväntningar bör nog skruva ner dem ett par snäpp.
Ska bli intressant att se vad Järlefelt gräver upp som sista forward. Folk med höga förväntningar bör nog skruva ner dem ett par snäpp.

Inte heller jag blev direkt nöjd nu. Men ska inte döma innan jag har sett honom. Han beskrivs såhär på Eliteprospects
"Spelskicklig och allround back med bra "tryck" i tacklingarna. Har bättre defensiva kvalitéer än dom offensiva. Är trots det mycket användbar i powerplay."
Låter ju hyggligt. Jag tycker som vanligt att det är lite smålöjligt att börja skrika skandal utan att ha sett spelaren i fråga. Men som jag skrev så blev jag inte heller helt tillfredställd av denna värvning. Hoppas på att han kan överasska oss.
"Spelskicklig och allround back med bra "tryck" i tacklingarna. Har bättre defensiva kvalitéer än dom offensiva. Är trots det mycket användbar i powerplay."
Låter ju hyggligt. Jag tycker som vanligt att det är lite smålöjligt att börja skrika skandal utan att ha sett spelaren i fråga. Men som jag skrev så blev jag inte heller helt tillfredställd av denna värvning. Hoppas på att han kan överasska oss.
Född till sportchef.
- -daniel-
"Prospect Pulse: Kyle Klubertanz
Anaheim drafted this Wisconsin Badger in the 3rd Round in 2004. An averaged size (6'0, 178) defender who plays an offensive style game, Klubertanz has always caught my eye for his feisty-bordering on dirty play. A smooth skater, Klubertanz can be seen ranging all over the ice and jumping into the play. He has the speed to get back when the puck is turned over and he will often initiate the rough stuff, despite his lack of size.
In a recent game with North Dakota that was getting ugly in the 3rd period, he started a fracas after one of his teammates was run over down low. In the ensuing melee, he and fellow Badger Kyle Turris were moving from fight to fight, sometimes jumping in and other times just watching. He was also poking at the feet of Sioux players while the referees were not looking. Though I am not one to advocate hurting other players, I like the dirty nature of a player like this because it forces other teams to worry about him instead of worrying about the game. Before the other side knows it, they have taken a bunch of penalties trying to kill the pest and Kyle Turris et al. have pumped 3 PP goals on you.
In addition to his rambunctious game, Klubertanz has other marketable skills, namely as a puck mover. He sees the ice well and is adept at quarterbacking the powerplay. He had an off-year as a junior, but is scoring at a little better than a point-per-game clip as a senior. Scouts note that he will need to improve his defensive play and strength to move on to the next level, but also comment that his work ethic can carry him to the next level. He may be in tough to crack a reasonably deep Anaheim blue line, but would likely benefit from a stint in the AHL."
http://illegalcurve.blogspot.com/2007/1 ... rtanz.html
Skrivet slutet på 2007.
Alla referenser jag hittar om honom säger bara att han måste utveckla sitt defensiva spel...får väl hoppas att han gjort det rejält senaste åren men något säger mig att så inte är fallet.
Anaheim drafted this Wisconsin Badger in the 3rd Round in 2004. An averaged size (6'0, 178) defender who plays an offensive style game, Klubertanz has always caught my eye for his feisty-bordering on dirty play. A smooth skater, Klubertanz can be seen ranging all over the ice and jumping into the play. He has the speed to get back when the puck is turned over and he will often initiate the rough stuff, despite his lack of size.
In a recent game with North Dakota that was getting ugly in the 3rd period, he started a fracas after one of his teammates was run over down low. In the ensuing melee, he and fellow Badger Kyle Turris were moving from fight to fight, sometimes jumping in and other times just watching. He was also poking at the feet of Sioux players while the referees were not looking. Though I am not one to advocate hurting other players, I like the dirty nature of a player like this because it forces other teams to worry about him instead of worrying about the game. Before the other side knows it, they have taken a bunch of penalties trying to kill the pest and Kyle Turris et al. have pumped 3 PP goals on you.
In addition to his rambunctious game, Klubertanz has other marketable skills, namely as a puck mover. He sees the ice well and is adept at quarterbacking the powerplay. He had an off-year as a junior, but is scoring at a little better than a point-per-game clip as a senior. Scouts note that he will need to improve his defensive play and strength to move on to the next level, but also comment that his work ethic can carry him to the next level. He may be in tough to crack a reasonably deep Anaheim blue line, but would likely benefit from a stint in the AHL."
http://illegalcurve.blogspot.com/2007/1 ... rtanz.html
Skrivet slutet på 2007.
Alla referenser jag hittar om honom säger bara att han måste utveckla sitt defensiva spel...får väl hoppas att han gjort det rejält senaste åren men något säger mig att så inte är fallet.
Janne har hela tiden snackat om en back och en forward till första- och andrafemman.Stadion skrev:Varför är så många förvånade, själv är inte alls det det har snackats om att "Järlan" ska ha sagt att det ska in en klassback, länk tack!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Det där att han har bättre defensiva än offensiva kvalitéer tror jag är direkt felaktigt (om inte alla andra sajter som skrivit om honom har fel, eller att han utvecklats något enormt på defensiva sidan senaste säsongen).android skrev:Inte heller jag blev direkt nöjd nu. Men ska inte döma innan jag har sett honom. Han beskrivs såhär på Eliteprospects
Nej, man ska inte såga innan man sett han spela men känns väl kanske inte som detta är en supervärvning (för att uttrycka sig milt).
Mäklaren skrev:Janne har hela tiden snackat om en back och en forward till första- och andrafemman.Stadion skrev:Varför är så många förvånade, själv är inte alls det det har snackats om att "Järlan" ska ha sagt att det ska in en klassback, länk tack!
Så han har alltså inte sagt något om någon klassback, det är alltså någon som har hittat på det så har det spridits till andra så tjatar alla om det hela tiden.
En liten fråga bara vad hade ni väntat er egentligen?
Senast redigerad av Stadion den 2009-08-06 11:10:07, redigerad totalt 1 gånger.
- Tartarus
- Kontakt:
Om man har mest speltid i ett lag kan man inte vara helt värdelös. Jag kan inte tänka mig att han är lika dålig som Lamberg var. Jag håller med om att det här inte var riktigt vad man förväntade sig, men varför ska man såga honom vid fotknölarna när man inte ens sett honom spela?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kyle varmt välkommen till Mesta Mästarna nad for you english speaking viewers, a warm welcome to american defencemen Kyle Klubertanz.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jag håller med dig -Daniel-. Det är ju ingen supervärvning, inget snack om saken. Men förhoppningsvis är det en väl scoutad värvning.
- Beskrivs som en dålig defensiv back.
- Bara en "proffssäsong"
- relativt liten
+ Mest speltid i TPS som blev 10a i finska ligan, och sedan åkte ut i kvarten mot kommande mästarna. Bra fysik.
+ Tydligen en spelskicklig back.
+ Förhoppningsvis lite attityd.
+ Utvecklas fortfarande.
Jaja, är ju inte lönt att gnälla. Inte så att man kommer bryta hans kontrakt innan serien börjar och värva en ny back. Bara att hoppas att forwarden som kommer in är en förste kedje spelare.
- Beskrivs som en dålig defensiv back.
- Bara en "proffssäsong"
- relativt liten
+ Mest speltid i TPS som blev 10a i finska ligan, och sedan åkte ut i kvarten mot kommande mästarna. Bra fysik.
+ Tydligen en spelskicklig back.
+ Förhoppningsvis lite attityd.
+ Utvecklas fortfarande.
Jaja, är ju inte lönt att gnälla. Inte så att man kommer bryta hans kontrakt innan serien börjar och värva en ny back. Bara att hoppas att forwarden som kommer in är en förste kedje spelare.
Född till sportchef.
"Sedan kände väl TPS att de inte hade råd att ha honom kvar den här säsongen och ja på den vägen är det."
Den meningen plus att han hade ett artistkontrakt i TPS betyder ju att han inte tjänar kattskit direkt. Eller har vi sååå mycket bättre ekonomi än TPS?
Sen fattar jag inte allt snack från Järlans sida att han har "potential, vi tror på honom" osv osv.
Om dom nu tror så jävla mycket på honom, varför inte skriva mer än ett år?
Luktar fiasko lång väg om ni frågar mig. Dessutom verkar han ju inte ha defensiven som sin främsta kunskap heller, suck.
Har numera inga som helst förhoppningar på någon "toppforward". Det är "is i magen och hög elitseriekvalitet-snacket" ger jag inte mycket för faktiskt.
Tror vi ska vara mycket nöjda om de blir Mathias Tjärnqvist som blir våran nya forward.....
Den meningen plus att han hade ett artistkontrakt i TPS betyder ju att han inte tjänar kattskit direkt. Eller har vi sååå mycket bättre ekonomi än TPS?
Sen fattar jag inte allt snack från Järlans sida att han har "potential, vi tror på honom" osv osv.
Om dom nu tror så jävla mycket på honom, varför inte skriva mer än ett år?
Luktar fiasko lång väg om ni frågar mig. Dessutom verkar han ju inte ha defensiven som sin främsta kunskap heller, suck.
Har numera inga som helst förhoppningar på någon "toppforward". Det är "is i magen och hög elitseriekvalitet-snacket" ger jag inte mycket för faktiskt.
Tror vi ska vara mycket nöjda om de blir Mathias Tjärnqvist som blir våran nya forward.....
Marie har pratat med Järlan om Kyle, som tydligen tränat med laget sedan i tisdags... (www.hockeymedmariehallman.se)
- Sedan kände väl TPS att de inte hade råd att ha honom kvar den här säsongen och ja på den vägen är det.
Ok då hoppas jag för guds skull att det faktiskt är möjligt att vara ännu 'pankare' and DIF
Läste någonstans att Kyle var en av få i TPS som gick plus i +/- statistiken, hoppas det håller i sig.
Ok då hoppas jag för guds skull att det faktiskt är möjligt att vara ännu 'pankare' and DIF

Läste någonstans att Kyle var en av få i TPS som gick plus i +/- statistiken, hoppas det håller i sig.