Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

android skrev:Jobbigt för att DIFs twitterkrigare som nu får Reideborns syrra efter sig om man gnäller på Adam.
Sköter hon vårt twitterkonto?

Åsikt om att Reideborn återvänder?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

En av seriens absolut sämsta spelare alltså. Ni som skriver att Reideborn var bra när han lirade hos oss sist såg nog inte många matcher. Anledningen till att han hade ok statistik var för att han spelade i ett bra lag då - och det var i allsvenskan. Han kommer sättas på prov betydligt mer i nästa års DIF. Måste funnits någon mer spännande målvakt i allsvenskan eller utomlands om man nu kört ihop det med både Jensen och Söderström.

Knappast så att vårt försvar vart snälla mot Mantas och Tellan hela säsongen men de har ändå stått upp ganska hyfsat när det blåst. Inte som Adam som släpper lätta puckar här och där.

Mycket oroväckande att truppen och ledarstaben ska byggas efter Jockes kompisrelationer.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Det här tror jag är en rätt och bra värvning. Dessutom blir det mer attraktivt för T.ex Jensen att konkurrera med Adam när Tellan slutat.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

mb81 skrev:
android skrev:Jobbigt för att DIFs twitterkrigare som nu får Reideborns syrra efter sig om man gnäller på Adam.

Nä hon hatar DIF.

Sorry missade din andra fråga.
Han har haft kass statistik i fem mot fem två säsonger på raken, men det hade te.x Ullmark också (visserligen bättre än Reideborn).
Jag tycker att han släpper för mycket returer. Det tycker jag om alla målvakter. Sedan måste han slipa på sin koncentration eller vad som nu gör att han släpper in höstlöv lite då och då.

Han lär ju vara ganska billig, kan föreningen och är nog rätt bekväm med hovet och staden.

Inte lika negativ som andra men inte helt nöjd heller.
Senast redigerad av android den 2016-04-07 13:51:44, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jag tror att det är en helt ekonomisk värvning. Vi får antagligen Adam för skit och ingenting.

Jag hoppas att Öhman kan göra under med grabben, jag vägrar tro på att han är så dålig som Modo fick han att se ut att vara.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Det som gör mig så fruktansvärt irriterad på den här värvningen är att det finns absolut inget som pekar på att han skulle vara en bra SHL målvakt, även utvecklingen har varit lika med noll sedan han lämnade oss. Enda anledningen att vi tar in honom är för han spelat med oss tidigare och den filosofin rimmar illa när man räknar bort den sportsliga prestationen.
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2016-04-07 13:51:54, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Håller med.

Till många av er: Ni inser väl att vi inte bara kan "ta" vad som helst på marknaden?

Alla spelare vill inte till Stockholm. Vi kan inte ha Jensen bakom Tellan. Och vem vet hur stämningen är mellan Söderström och Djurgården? Det kanske viktigaste att tänkapå, alla kostar inte 70k i månaden.
Senast redigerad av ciirree den 2016-04-07 13:55:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Okej nu hoppas jag verkligen Tellan tar förstaspaden! Känns sådär, det är som att vi har 2 andramålisar just nu!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Känns väl lite väl tidigt att döma ut Adam innan han ens fått chans att visa om han är eller inte är värdig mellan stolparna.

Tycker man bör ge de flesta en chans att åtminstone beträda isen på försäsongen innan man kör över dom men Zambonin.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Håller med.

Till många av er: Ni inser väl att vi inte bara kan "ta" vad som helst på marknaden?
Det man kan va irriterad på är att vi kastar bort en talang som Söderström!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:
Håller med.

Jag reagerar på att vi tar det sämsta på marknaden, när vi har talangfulla (och sannolikt bättre) spelare underifrån.
Avgå Jocke.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:
Håller med.

Med tanke på att han förmodligen hade spelat i ett mittenlag i allsvenskan nästa säsong fanns det nog betydligt bättre alternativ även utanför svenska marknaden för ett relativt bra pris. Jocke hade nog inte ens varit intresserad av Reideborn om det inte vore så att han spela för oss tidigare.
ciirree

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
ciirree skrev:
Håller med.

Det man kan va irriterad på är att vi kastar bort en talang som Söderström!
Jag vet inte vad som hände mellan Söderström och DIF, men självklart är nog de flesta besvikna över det.
Tror dock att Söderström vore given om det inte hade varit infekterat. Något har säkert hänt.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:
mb81 skrev:

Nä hon hatar DIF.

Sorry missade din andra fråga.
Han har haft kass statistik i fem mot fem två säsonger på raken, men det hade te.x Ullmark också (visserligen bättre än Reideborn).
Jag tycker att han släpper för mycket returer. Det tycker jag om alla målvakter. Sedan måste han slipa på sin koncentration eller vad som nu gör att han släpper in höstlöv lite då och då.

Han lär ju vara ganska billig, kan föreningen och är nog rätt bekväm med hovet och staden.

Inte lika negativ som andra men inte helt nöjd heller.

Tack för ett sansat svar. Det är dessutom andramålvakten vi snackar om. Klart man vill ha två riktigt bra målvakter men det har vi sällan haft. Vi har ju haft Sandberg och Ridderwall som andraslips också tex. Det var nog ännu värre.

Hittade hennes twitter också. Hon lär nog skriva här också snart!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kan bli kul på nästa infomöte.
Låst