Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Har svängt lite om Cehlin. Ta hem honom. Han tar ju inte någon annan bättre spelares plats. Dessutom så verkar vi ha en hel del spelare på ingång av klass, då får Cehlin jobba lite i skymundan.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

pulverapa skrev:Har svängt lite om Cehlin. Ta hem honom. Han tar ju inte någon annan bättre spelares plats. Dessutom så verkar vi ha en hel del spelare på ingång av klass, då får Cehlin jobba lite i skymundan.
Jag också - var tveksam till Cehlins form i början men på slutet har han steppat upp rejält och skulle definitivt kunna ta en forwardsplats i en andra lina
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi får ett slagkraftigt lag nästa år!
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Blir att gotta ner sig lite i Thoresenklipp på Youtube. Men som alla förhoppningsvis vet. Det är inte klart förrän det presenteras på DIF Hockey. Usch om han skulle gå till Frölunda istället. Får inte vi honom vill man verkligen inte se honom i annat SHL-lag.
Donkels

Inlägg av Donkels »

#10 skrev:Vi får ett slagkraftigt lag nästa år!
Låt oss hoppas på det - Sörensen är förtjänt av en toppcenter och all respekt till Jocke som kämpade sig igenom denna säsong trots att han stundtals inte hängde med i tempot
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kan ju bli en trevlig silly detta om ryktena nu skulle stämma. Men jag kan inte släppa det med Tony Mårtensson. Minns inte om han själv dementerade det helt, men skulle vi knyta till oss Thoresen, så borde ju det i sig göra Djurgården mer intressant för Tony?
Kanske är rent drömmande, vi lär väl till slut få nöja oss med en förlängning av Fleury. Men bara att leka med tanken gör att mitt sug inför nästa säsong genast ökar markant.

Thoresen - Mårtensson - Fällström
Brodin - Sallinen - Sörenssen

Hade ju varit två skapliga förstakedjor...
Puckey

Inlägg av Puckey »

Salas skrev:Kan ju bli en trevlig silly detta om ryktena nu skulle stämma. Men jag kan inte släppa det med Tony Mårtensson. Minns inte om han själv dementerade det helt, men skulle vi knyta till oss Thoresen, så borde ju det i sig göra Djurgården mer intressant för Tony?
Kanske är rent drömmande, vi lär väl till slut få nöja oss med en förlängning av Fleury. Men bara att leka med tanken gör att mitt sug inför nästa säsong genast ökar markant.

Sörensen - Thoresen - Fällström
Cehlin - Sallinen - Kempe
Hank - Ljungh - Brodin

Där har du min gulduppställning!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Wow, tänk om Thoresen är klar! :D Men jag vill fortfarande se John Henrion & Dustin Johner i DIF till nästa säsong!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Kan ju bli en trevlig silly detta om ryktena nu skulle stämma. Men jag kan inte släppa det med Tony Mårtensson. Minns inte om han själv dementerade det helt, men skulle vi knyta till oss Thoresen, så borde ju det i sig göra Djurgården mer intressant för Tony?

KG bekräftade det i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0443319.ab

Jag tror vi får ha förståelse för resten av laget är lite billigare än Mårtensson-klass om vi landar dom det ryktas om nu.
Expert.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Hoppet för Ahlén lever fortfarande

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fyfan vilken mardröm, drömde att Thoresen var klar för kaffebönderna.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Här är en länk till Thoresens stats: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

31 år, fyller 32 i november. Har flera år kvar på toppnivå. Bör kunna ligga på 1p/match med rätt omgivning. En spelare som gör sina medspelare bättre. Gissar att lönen är ca 300k/mån. Mums.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Här är en länk till Thoresens stats: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

31 år, fyller 32 i november. Har flera år kvar på toppnivå. Bör kunna ligga på 1p/match med rätt omgivning. En spelare som gör sina medspelare bättre. Gissar att lönen är ca 300k/mån. Mums.
Jag tror att han vill ha ett långtidskontrakt, det är en del av paketet så att säga. Så möjligtvis en såpass "låg" (ja ni förstår vad jag menar) lön som 300K / månad (+ sociala avgifter) under möjligtvis 3 år. Är generellt väldigt skeptisk till långtidskontrakt men här tror jag man får acceptera det.

Är det ett kortare kontrakt tror jag vi får pröjsa 50% mer eller något.
Senast redigerad av -daniel- den 2015-03-31 07:54:01, redigerad totalt 1 gånger.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om nu Thoresen kommer in i laget kan vi ju släppa lagkaptens diskussionen. Helt klart en ledare som borde klara av att bära kaptensrollen.
Låst