SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårdare86

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Djurgårdare86 »

Kalliasson skrev:
Djurgårdare86 skrev:Kedjorna måste blandas om, för vi måste få ut mer offensivt hot än bara Sören.

Första kedjan dras ner av Jockes tröga grillor, jag vet vad folk tycker men hävdar bestämt att Nilson skulle lyfta kedjan

Ljunghs kedja har ingen slagkraft, förslagsvis flytta på heinerö till fördel för alvarez

Tror att tredje-kedjan skulle bli bättre med Runken-Jocke-Heinerö för att sedan byta Heinerö mot fällström när han är tillbaka

Slutligen: hur länge ska Nordlund få spela PP? Han gör en dålig andra lina ännu sämre med trasslet vid blålinjen
Tycker inte förstakedjan klickar alls, inte ens kemin mellan Sören och Fleury är bra så kanske man ska splittra på alla tre?

I 'Ljunghs kedja' så tycker jag snarare det är Saviano som drar ner kedjan med absolut ingen fysik för fem öre. Men man har väl iofs inte så mycket material att gå på för tillfället så förstår ändå varför man lirar honom.

Tycker ändå att Nordlund spelade bra i powerplay i början på säsongen, men iom att det går sämre för laget så går det även sämre för honom.
Ang. förstakedjan så absolut så verkar det vara trögt på alla håll men frågan är ju hur mycket man får ut av fleury om man inte spelar honom i första kedjan då hans främsta egenskap är skottet.

Jag upplever mest att saviano dras ner p.g.a att alla tre är små och lätta och skulle nog göras en tjänst av en något mer fysisk spelare som alvarez, som i sin tur antagligen skulle spela bättre med lite mer speltid med starkare kedjekamrater.
Alvarez har trots allt kapacitet till ett bra mycket starkare offensivt spel, bra i närkamper och ett hyfsat vasst skott på det, frågan är ju bara hur fan man får fram det av honom
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jag ser framförallt ett problem i att man spelar Fleury och Sörensen tillsammans - det finns inte utrymme nog i en kedja för två spelare som båda vill avgöra till den graden. Fällström kanske inte är den skickligaste spelaren vi har (om än oväntat bra), men han verkade gilla sin roll som stödspelare till Sören och tycks förstå Sörens intentioner bättre än övriga laget och borde absolut fortsätta i förstalinan när han är tillbaks. Fleury skulle troligen komma mer till sin rätt genom att spela ihop med två rationella och passningskloka spelare, snarare än ett irrationellt puckgeni. Ber en stilla bön för att Fällström snart är tillbaks i spel och att kemin med Sörensen inte dött ut under skadefrånvaron. Om vi får bukt med alla skadebekymmer tror jag att vi kommer ha två väl fungerande kedjor igen, om det händer i tid för att säkra plats i play off eller inte är en annan femma. Sen går det kanske inte att benämna någon av dessa som en uttalad första eller andralina, en kedja kommer helt enkelt att kretsa kring Sörensen och en kan vara en mer traditionell enhet med tre viktiga pjäser.

Sörensen - Eriksson - Fällström
Fleury - Nilson/Ljungh - Samuelsson

En kedja där Sörensen/Fällström står för fart och fläkt och Eriksson klokheten, och en kedja med två skottvilliga spelare och en hög nivå på passningsspelet. Tyvärr missade jag kvällens match, men vad jag förstått lyckades Luleå plocka bort Fleury alldeles för enkelt då det inte är särskilt svårt att förstå att han kommer att ta skotten. Spelar han ihop med Samuelsson och därtill Högström på backen blir det tre skottglada spelare att hålla ögonen på.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Någon som vet om Sillen bidrog till lyxfällans förlust, vilket var avsikten med att placera honom där?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Någon som vet om Sillen bidrog till lyxfällans förlust, vilket var avsikten med att placera honom där?
Leksingarna säger att han var rätt anonym. Spelade 15:26, Guter över 19 min.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Angående vårt lag har väl det mesta redan sagts men på de 6 senaste matcherna har vi gått lika med Brynäs, tror även vi har samma målskillnad men där dom har gjort ett mer och släppt in ett mer.
Detta är just nu mitt glädjeämne när det kommer till hockeyn.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Puckey skrev:Jag ser framförallt ett problem i att man spelar Fleury och Sörensen tillsammans - det finns inte utrymme nog i en kedja för två spelare som båda vill avgöra till den graden. Fällström kanske inte är den skickligaste spelaren vi har (om än oväntat bra), men han verkade gilla sin roll som stödspelare till Sören och tycks förstå Sörens intentioner bättre än övriga laget och borde absolut fortsätta i förstalinan när han är tillbaks. Fleury skulle troligen komma mer till sin rätt genom att spela ihop med två rationella och passningskloka spelare, snarare än ett irrationellt puckgeni. Ber en stilla bön för att Fällström snart är tillbaks i spel och att kemin med Sörensen inte dött ut under skadefrånvaron. Om vi får bukt med alla skadebekymmer tror jag att vi kommer ha två väl fungerande kedjor igen, om det händer i tid för att säkra plats i play off eller inte är en annan femma. Sen går det kanske inte att benämna någon av dessa som en uttalad första eller andralina, en kedja kommer helt enkelt att kretsa kring Sörensen och en kan vara en mer traditionell enhet med tre viktiga pjäser.

Sörensen - Eriksson - Fällström
Fleury - Nilson/Ljungh - Samuelsson

En kedja där Sörensen/Fällström står för fart och fläkt och Eriksson klokheten, och en kedja med två skottvilliga spelare och en hög nivå på passningsspelet. Tyvärr missade jag kvällens match, men vad jag förstått lyckades Luleå plocka bort Fleury alldeles för enkelt då det inte är särskilt svårt att förstå att han kommer att ta skotten. Spelar han ihop med Samuelsson och därtill Högström på backen blir det tre skottglada spelare att hålla ögonen på.
+1

Skulle väl iofs även kunna pröva annan center i förstalinan
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Jahapp hossa klar för modo.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Och Lasch till fraulunda..
Delägare
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Hepsnastian skrev:Och Lasch till fraulunda..
Marcel Hossa för resten av säsongen och Ryan Lasch denna säsong plus 1 år till.

Kan lägga till att Lasch inte kommer spela matchen mot Brynäs på lördag.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi har tydligen försökt få loss Press från SSK men fått nej.
Fel tråd. Sry
Morwin

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

Benjamin L. Willard skrev:

hur fan har dem råd?

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:

hur fan har dem råd?

Frölunda? eller Modo? Många som har lagt in pengar i Modo under denna kris.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Det som är synd med SHL är att inte intresset styr för 5 öre.. Djurgården har SHL:s näst bästa publiksnitt och förmodligen så har TV-bolagen bostats iom vår uppflytt. Trots det så har vi seriens minsta spelarbudget..

Skulle verkligen vilja se en ändring i TV-avtalet med en grundnivå och därefter provision. Djurgården borde ligga topp 4. Visst har vi gått miste om 6 miljoner, men 6 miljoner gör inte så att vi kan tävla med toppen ändå..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:Det som är synd med SHL är att inte intresset styr för 5 öre.. Djurgården har SHL:s näst bästa publiksnitt och förmodligen så har TV-bolagen bostats iom vår uppflytt. Trots det så har vi seriens minsta spelarbudget..

Skulle verkligen vilja se en ändring i TV-avtalet med en grundnivå och därefter provision. Djurgården borde ligga topp 4. Visst har vi gått miste om 6 miljoner, men 6 miljoner gör inte så att vi kan tävla med toppen ändå..
Jag håller med. Att TV-avtalen ska vara 100% lika är inte rättvist någonstans, det bör vara typ 50% intressebaserat. Sen så kommer vi ju inte ligga i botten lönemässigt kommande år utan i mitten kanske, det gjorde vi det år vi åkte ur. Men visst är det tragiskt att Sveriges näst största publiklag ska ha så lite pengar. Det är systemfel.
Avskaffa tre mot tre.
Morwin

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:

hur fan har dem råd?

Frölunda? eller Modo? Många som har lagt in pengar i Modo under denna kris.
spölunda. Jo vi borde kunna få några miljoner av våra nhl stjärnor kan man tycka.

Låst