Lee Harvey Oswald skrev:Vilket tragiskt slut för #23 ändå, mannen som bar DIF ensam på sina axlar under några säsonger
Först är han i allra högsta grad delaktig i att TIk stannar kvar i ES medans DIF åker ur.
Sedan går han in med den fetaste av lönecheckar i DIF & gör endast sporadiska inhopp under säsongen.
Vad hade vi kunnat få för den pengen tro?
Ett lika ovärdigt som olyckligt avslut
Ja det känns helt overkligt sunkigt faktiskt...
I krissituationer letar man ofta en syndabock för att lägga sin besvikelse på. Ofta är det obefogat, men vi har en klockren syndabock och jag vågar påstå att det inte alls är irrationellt.
Denna någon ÄR Järlan. Janne J. JJ, J-boy, Bajen-Janne.
Skrota all naiv optimism man hade i kroppen och slutsatsen blir att karln tog fullständigt sinnesmassakrerade beslut.
Hans fula flin kostade oss allt. D'ä sant dä.
Lee Harvey Oswald skrev:Vilket tragiskt slut för #23 ändå, mannen som bar DIF ensam på sina axlar under några säsonger
Först är han i allra högsta grad delaktig i att TIk stannar kvar i ES medans DIF åker ur.
Sedan går han in med den fetaste av lönecheckar i DIF & gör endast sporadiska inhopp under säsongen.
Vad hade vi kunnat få för den pengen tro?
Ett lika ovärdigt som olyckligt avslut
Ja det känns helt overkligt sunkigt faktiskt...
I krissituationer letar man ofta en syndabock för att lägga sin besvikelse på. Ofta är det obefogat, men vi har en klockren syndabock och jag vågar påstå att det inte alls är irrationellt.
Denna någon ÄR Järlan. Janne J. JJ, J-boy, Bajen-Janne.
Skrota all naiv optimism man hade i kroppen och slutsatsen blir att karln tog fullständigt sinnesmassakrerade beslut. D'ä sant dä.
Äh, glöm Naken-Janne...ingen mening att älta det förgångna. Speciellt inte en kväll som denna, blir alldeles för deppigt...
-daniel- skrev:Malmös chans är endast teoretisk, de har nog med 99.9% sannolikhet gett upp säsongen.
EDIT: Ja, Gränbyladan är legendarisk. Men vad är liksom alternativet? Ersätts väl av något än mindre lag från någon håla om de åker ur...
Ja, typ Kiruna eller Pite.
12 poäng kvar att spela om och 9 poäng upp, men du har rätt det är så gott som kört. Oskarshamn måste förlora tre av fyra matcher och det gör de inte om de kunde slå Örebro med 1-0.
-daniel- skrev:I övrigt så var det onödigt att Malmö torskade idag och har noll att spela för på fredag mot BIK.
Men i den form Bofors är i just nu (mållöst i 3 matcher irad väl?) så finns ändå chans för poängtapp.
Ja, typ 194 mållösa minuter i rad har jag för mig. Rätt rejält...
Malmö har ju fortfarande en liten, liten chans kvar. Den chansen är mot BIK, sen har tåget gått. Så de går nog in så hårt de kan.
De där jävla almtuna kommer f.ö. klara sig kvar så det blir den förbannande skokartongen två gånger för oss nästa säsong om vi inte går upp
Lite lustigt med tanke på att de faktiskt hade en period då de spelade riktigt bra, vågar inte hoppas på vinst för dem mot BIK dock.
Ja, MIF har gått mer upp och ner än vad vi gjort. Idag ledde man mot Almtuna men förlorade. Det var deras tåg som gick.
Kollade igenom hur förkvalet gick förra säsongen. VIK som kom fyra hamnade toksist.
Vilken jävla ångestvecka det kommer bli. Hoppas så jävla mycket att det inte blir spel för DIF de åtta dagarna... Men det hoppet är nästan helt släckt efter ikväll...
DIFtomppa skrev:Är det bara jag som vill se att om vi nu tar oss till kvalserien (via playoff eller direkt) så skulle vi spela kvalseriematcherna i Globen? Tror att det skulle bli slutsålt endå fasst vi lirar i globen?
Fullsatt i Globen skall nog inte ens elitserielagen våga kliva ut på
Förmodligen bara du ja. Skulle inte vilja stå där.
Datum för förkvalet
Omg 1: Tisdag 5 mars
Omg 2: Onsdag 6 mars
Omg 3: Fredag 8 mars
Omg 4: Lördag 9 mars
Omg 5: Måndag 11 mars
Omg 6: Onsdag 13 mars
Datum för kvalserien
Omg 1: Torsdag 14 mars
Omg 2: Lördag 16 mars
Omg 3: Tisdag 19 mars
Omg 4: Torsdag 21 mars
Omg 5: Lördag 23 mars
Omg 6: Tisdag 26 mars
Omg 7: Torsdag 28 mars
Omg 8: Lördag 30 mars
Omg 9: Tisdag 2 april
Omg 10: Fredag 5 april
Det blir ett intensivt spelschema om det blir förkval och kvalserie. Samtidigt ett riktigt långt uppehåll om vi inte avancerar från förkvalet.. Mars till September, SJU (!) månaders uppehåll. Eller det är det man kanske behöver efter denna säsong?
Jag börjar fråga mig själv mer och mer hur vi nånsin ska kunna ta oss upp till elitserien som det ser ut. Vi har inte ekonomin för att få ihop ett slagkraftigt lag (i alla fall i jämförelse med elitserielag), och detta kommer bara bli värre och värre för varje år med stockholms-notor på arena och polis.
Enda man kan hoppas på är väl nåt sorts mirakel a la rögle, men en sådan underskattning kommer vi aldrig få med oss.