Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ta det inte så jävla ordagrant att de inte haft nån kontakt. Det är väl klart att DIF och Tellan har haft löpande kontakt under flera säsonger, då man jobbat på att få hem honom. Man vet nog rätt bra vart man har varandra.
Expert.
Hoppas verkligen inte att Järlan gör bort sig nu..
(Hem med Tellan!)
(Hem med Tellan!)
- SirDIFalot
Det ska väl tilläggas att detta sker i samråd med målvaktstränare och framför allt tränartrion, som har sista ordet gällande alla värvningar.Kentta skrev:Hoppas verkligen inte att Järlan gör bort sig nu..
(Hem med Tellan!)
Men sen måste man ju försöka se det ur DIFs synpunkt, man har fått upp en målvakt från de egna leden som till och med har DIF som moderklubb, som vinner målvaktsligan i ES. Har förmodligen sagt att han vill spela fortsätta i DIF, ska då DIF vända honom ryggen för att man ska ta hem en hemvändare? Det tror jag aldrig sker. Men visst ser jag hellre Tellqvist som förstemålvakt över flera säsonger också, men tvivlar på att han är så bra som många kids här verkar tro.
Expert.
Men uppenbarligen är ju inte Tellan någon prioritering för DIF. Ska man tolka allting som sagts så är han tredjeval bakom Mark och Wesslau.....SirDIFalot skrev:Ta det inte så jävla ordagrant att de inte haft nån kontakt. Det är väl klart att DIF och Tellan har haft löpande kontakt under flera säsonger, då man jobbat på att få hem honom. Man vet nog rätt bra vart man har varandra.
Ungefär som att medvetet slänga en trisslott när man precis skrapat fram högsta vinsten.
- SirDIFalot
Allvarligt... hur jävla bra tror ni att han är egentligen? Han skulle förmodligen vara en av de deras målvakterna i ES. Och vi har ju sett hur det gått för en del andra hemvändare. Man ska ta det jävligt lugnt med hemvändare, och framför allt målvakter gällande kontraktsbiten. Långtidskontrakt? Nej tack.jensa85 skrev:Men uppenbarligen är ju inte Tellan någon prioritering för DIF. Ska man tolka allting som sagts så är han tredjeval bakom Mark och Wesslau.....SirDIFalot skrev:Ta det inte så jävla ordagrant att de inte haft nån kontakt. Det är väl klart att DIF och Tellan har haft löpande kontakt under flera säsonger, då man jobbat på att få hem honom. Man vet nog rätt bra vart man har varandra.
Ungefär som att medvetet slänga en trisslott när man precis skrapat fram högsta vinsten.
Expert.
- reservjesus
Tror också att Tellan skulle ta ett 1-års kontrakt för att sedan kanske skriva ett längre avtal. Sen vet vi ju faktiskt inte hela sanningen bakom Dif och Tellan. Så vi kan ju sitta här och sväva iväg och hitta på olika situationer. Man kan ju inget annat göra än att sitta och vänta.
clowns to the left of me, jokers to the right
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har sagt det ett tjogtal gånger nu men kan upprepas; hur många av alla Tellan-dyrkare har sett Tellqvist spela en match senaste åren (tack "reservjesus" för rapporten, förresten)?
Varför är han inte ens påtänkt till landslaget om han är en sån jädra vägg som alla vill få honom till?
Tellqvist kanske håller en sjukt hög nivå, eller kanske inte. Jag kan inte bedöma det men jag förutsätter att värvningsansvariga + målvaktstränare kan göra en bättre bedömning än mig.
Varför är han inte ens påtänkt till landslaget om han är en sån jädra vägg som alla vill få honom till?
Tellqvist kanske håller en sjukt hög nivå, eller kanske inte. Jag kan inte bedöma det men jag förutsätter att värvningsansvariga + målvaktstränare kan göra en bättre bedömning än mig.
Den där välgörenhetsverksamheten igen som känns så skrämmande nära sanningen. Alltså att man hellre behåller någon för att vara "snäll" och för att han "kanske kommer tillbaka någon gång". Tänk på det sportsliga någon gång, SNÄLLA.SirDIFalot skrev:Det ska väl tilläggas att detta sker i samråd med målvaktstränare och framför allt tränartrion, som har sista ordet gällande alla värvningar.Kentta skrev:Hoppas verkligen inte att Järlan gör bort sig nu..
(Hem med Tellan!)
Men sen måste man ju försöka se det ur DIFs synpunkt, man har fått upp en målvakt från de egna leden som till och med har DIF som moderklubb, som vinner målvaktsligan i ES. Har förmodligen sagt att han vill spela fortsätta i DIF, ska då DIF vända honom ryggen för att man ska ta hem en hemvändare? Det tror jag aldrig sker. Men visst ser jag hellre Tellqvist som förstemålvakt över flera säsonger också, men tvivlar på att han är så bra som många kids här verkar tro.
Ska inte kasta nån skit på Mark men att han vann målvaktsligan ska vi nog ta med en väldigt stor nypa salt. Han stod väl 10-15 matcher mindre än många av sina konkurrenter. Men skitsamma.
*Owuya är sugen på NHL och DIF är hans ANDRAVAL, det är väl ganska solklart? Ändå är Owuya Djurgårdens FÖRSTAVAL.
*Tellqvist är sugen på DIF och det är föreningens TREDJEVAL.
Finn tre fel!
Bättre att räkna bort Owuya redan nu, man kan fan inte vänta ut en tänkt förstamålvakt i år igen. För vi minns väl alla Daniel Larsson-situationen?
- SirDIFalot
Som sagt... Se det ur DIFs synvinkel.
Man har fått upp en målvakt från egna leden som vunnit målvaktsligan och vill vara kvar. Ska man då säga nej för att vi ska ta hem en dyrare hemvändare, som dessutom förmodligen har haft ett par chanser att vända hem men som valt att fortsätta i utlandet flera gånger om? Jag kan förstå hur DIF tänker i frågan, om vi nu tolkat det rätt....
Man har fått upp en målvakt från egna leden som vunnit målvaktsligan och vill vara kvar. Ska man då säga nej för att vi ska ta hem en dyrare hemvändare, som dessutom förmodligen har haft ett par chanser att vända hem men som valt att fortsätta i utlandet flera gånger om? Jag kan förstå hur DIF tänker i frågan, om vi nu tolkat det rätt....
Expert.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man vinner inga SM-guld med Mark Owuya och Gustaf Wesslau. Man vinner guld med Mikael Tellqvist.
Ja, Daniel, jag har sett flera matcher med honom de senaste åren. Fantastiskt lugn och en förmåga att alltid vara bäst i slutet på matcherna/på säsongerna.
Ja, Daniel, jag har sett flera matcher med honom de senaste åren. Fantastiskt lugn och en förmåga att alltid vara bäst i slutet på matcherna/på säsongerna.
Det är väl mest att han är den som har bäst förutsättningar för att hålla en jämn nivå i några år framöver, så vi kan skippa det här hattandet hit och dit med målvakter.-daniel- skrev:Har sagt det ett tjogtal gånger nu men kan upprepas; hur många av alla Tellan-dyrkare har sett Tellqvist spela en match senaste åren (tack "reservjesus" för rapporten, förresten)?
Kan ju bara tala för mig själv här.-daniel- skrev:Har sagt det ett tjogtal gånger nu men kan upprepas; hur många av alla Tellan-dyrkare har sett Tellqvist spela en match senaste åren (tack "reservjesus" för rapporten, förresten)?
Men jag har sett en hel del matcher med honom både från NHL tiden och under Ryssland-äventyret. Och av det jag sett så håller jag fullt ut med den lilla recensionen av Tellan som någon skrev nån sida bak.
Oerhört lugn o trygg, utstrålar stabilitet. Inget fladder, placeringssäker. Ja, ungefär det man kan önska sig av en målvakt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis.SirDIFalot skrev:Som sagt... Se det ur DIFs synvinkel.
@ Mäklaren & jensa85: OK, då har ni åtminstone något på fötterna. Jag vill dock gärna se honom själv i några fler matcher än avdankade landslagsturneringar för att bilda mig en uppfattning.
Min jämförelse var lite med glimten i ögat, men det kanske inte framgick.SirDIFalot skrev:Allvarligt... hur jävla bra tror ni att han är egentligen? Han skulle förmodligen vara en av de deras målvakterna i ES. Och vi har ju sett hur det gått för en del andra hemvändare. Man ska ta det jävligt lugnt med hemvändare, och framför allt målvakter gällande kontraktsbiten. Långtidskontrakt? Nej tack.jensa85 skrev:Men uppenbarligen är ju inte Tellan någon prioritering för DIF. Ska man tolka allting som sagts så är han tredjeval bakom Mark och Wesslau.....SirDIFalot skrev:Ta det inte så jävla ordagrant att de inte haft nån kontakt. Det är väl klart att DIF och Tellan har haft löpande kontakt under flera säsonger, då man jobbat på att få hem honom. Man vet nog rätt bra vart man har varandra.
Det där med långtidskontrakt är nog knappast skrivet i sten. Vill DIF ge honom ett år först för att se vad han går för skulle jag bli väldigt förvånad om han inte godtar det.
Jag säger inte att det automatiskt skulle bli världens SUCCÈ med Tellan i kassen. Men sannolikheten att det blir just det ser jag som betydligt högre än med någon av Mark/Gustaf i kassen iaf.
"Man vinner inga guld med Gustaf Wesslau"? Här får du gärna utveckla, vi var ju i princip millimeter ifrån att göra det förra året.Anderberg skrev:Man vinner inga SM-guld med Mark Owuya och Gustaf Wesslau. Man vinner guld med Mikael Tellqvist.
Sedan undrar jag hur man bara kan vifta bort faktumet att Owuya vann målvaktsligan? Det känns som att många här inne är så inställda på att få hem Tellan att man inte tänker rationellt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.