Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

South_Exil skrev:Arenaprojektet på paus! (Källa: hemsidan)
Skamligt dåliga förutsättningar för elitishockey i Stockholm.
Titta på t.ex Toronto.
The Garden behövde bytas ut.
Vad gör man?
Jo man upplåter mark mitt i smeten, absolut downtown för att det skrapar värde!
Så gör man i alla städer för alla större sporter utom i Stockholm tyvärr. Jag fattar fortfarande inte riktigt varför man skjuter upp det, ingen riktig orsak.

Det är snart TIO ÅR sedan man pratade om ett nytt Hovet/Globen men fortfarande har inget hänt. Sedan har man skjutit upp det årsvis och nu ändras det till OBESTÄMD TID. Katastrof.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Det ryktas om att Fredrik Mikko ersätter Jan Öhman som målvaktstränare.

"Djurgården gör om i tränarstaben inför nästa säsong.
Målvaktstränaren Jan Öhman har fått besked om att han inte får nytt kontrakt. Enligt uppgift till HockeyNews.se är erfarne Fredrik Mikko det hetaste spåret för Djurgården."

"Det finns många bra målvaktstränare. Vi har en ny målvaktstränare klar för Djurgården, men vi kommer inte att kommunicera vem det är här eller bekräfta eller kommentera någonting förrän säsongen är slut, säger Joakim Eriksson."

https://hockeynews.se/articles/7827/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För första gången sedan guldsäsongerna 99/00 och 00/01 så är vi i semifinal två säsonger i rad.

Hyll till alla som har en hand i detta.

Uppmaning till alla att passa på att njuta lite och inte bara gnälla :wink:
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:För första gången sedan guldsäsongerna 99/00 och 00/01 så är vi i semifinal två säsonger i rad.

Fantastikst jobb av alla men framförallt Jocke och Robban. Tagit oss från ett bottenlag till ett stabilt topplag!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:För första gången sedan guldsäsongerna 99/00 och 00/01 så är vi i semifinal två säsonger i rad.

Har tänkt en del på det där. Vad tråkigt det måste vara att ha gnällt sig genom denna säsong. Inte för gnällandet i sig, det färgar forumet i fler kulörer. Utan uppriktigt tråkigt för er personligen. Vi är ju inte bortskämda med semifinaler. Och så mycket skit som laget fått i år är det länge sedan. Jaja, respekterar er alla, kul med olikheter, men märkligt att det är just i år som forumet varit rena rama gnällbältet.

Men hörrni, lyssna gärna på Sir, njut mer. Så jävla illa har det inte varit. Sedan är vi inte heller några guldfavoriter. Men nog fan kommer vi ge Fisk en rejäl match. Eller kaffe, om de nu skulle lyckas slå ut Håve.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

mb81 skrev:

Fantastikst jobb av alla men framförallt Jocke och Robban. Tagit oss från ett bottenlag till ett stabilt topplag!
Jag tycker du glömmer någon här, Thomas Johansson. Han har extremt stor del i att det gått så bra de senaste säsongerna. Hyll till honom!
mb81

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:
mb81 skrev:

Jag tycker du glömmer någon här, Thomas Johansson. Han har extremt stor del i att det gått så bra de senaste säsongerna. Hyll till honom!
Absolut. Tänkte mest på de som är kvar. Men Tjomme ska givetvis också ha stort hyll.
nevyn

Inlägg av nevyn »

DIF - ta tillfället i akt och spendera hela 2020 års reklambudget på detta. Stockholm mot Göteborg. Affischera över hela jädra stan. Passa på att göra folk som inte brukar kolla på hockey väldigt väldigt medvetna om det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ytterst kompetent ledning som levererat dessa sportsliga resultat utan att ha en budget på denna nivå och dessutom fått skador på dyrare nyckelspelare.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Ytterst kompetent ledning som levererat dessa sportsliga resultat utan att ha en budget på denna nivå och dessutom fått skador på dyrare nyckelspelare.
Enig. Tycker att alla förtjänar en fet hyllning. Har kanske inte varit allt för positiv i alla lägen men nu är det fan dags att krypa till korset.
Tack för det ni gör för DIF.
DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Har tänkt en del på det där. Vad tråkigt det måste vara att ha gnällt sig genom denna säsong. Inte för gnällandet i sig, det färgar forumet i fler kulörer. Utan uppriktigt tråkigt för er personligen. Vi är ju inte bortskämda med semifinaler. Och så mycket skit som laget fått i år är det länge sedan. Jaja, respekterar er alla, kul med olikheter, men märkligt att det är just i år som forumet varit rena rama gnällbältet.

Men hörrni, lyssna gärna på Sir, njut mer. Så jävla illa har det inte varit. Sedan är vi inte heller några guldfavoriter. Men nog fan kommer vi ge Fisk en rejäl match. Eller kaffe, om de nu skulle lyckas slå ut Håve.
Njut lite nu din lättkränkte sate.
Spela fult
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Den här säsongen... jag vet faktiskt inte vart jag ska ta vägen.

Vi spelade semifinal för andra året i rad, och jag var i princip beredd att stämpla säsongen som ett fiasko med tanke på hur spelarna uppträdde i semifinal 5 och 6. Allt var skit, och det faktum att laget tagit sig till semifinal var på något sätt bortblåst i och med att laget uppträdde värre än de gjort på flera år.

Men berg- och dalbanan rullade vidare. Vi tar det på nytt:
Semi 1: total katastrof.
Semi 2: total katastrof i 35 minuter, följt av 25 minuters succé.
Semi 3: Succé!
Semi 4: Succe!
Semi 5: total katastrof!
Semi 6: Värsta katastrofen sen degraderingen till allsvenskan.
Semi 7: 100% hjärta, 100% fokus, 100% järnkamin. SUCCÉ!!!

Jag förstår verkligen inte hur det är möjligt. Att växla mellan ett helt fantastiskt lag och ett lag som knappt hade platsat i allsvenskan, det ska inte vara möjligt. Jag har sågat spelare, förening och allt som jag kunnat såga den senaste månaden. Med handen på hjärtat, Djurgårdens IF förtjänar absolut inte att spela SM-final. Ett lag som har så djupa bottnar har i normala fall inget i en final att göra. Men här står vi, med minst fyra matcher kvar, och jag förstår faktiskt ingenting. Vad fan är det vi upplever, helt ärligt?

Frölunda har gått som tåget, och har vunnit de 13 senaste hemmamatcherna. Med andra ord... INGET talar för oss i denna finalserie. Men det är å andra sidan exakt det som talar för oss. Kan grabbarna sluta larva sig och prestera på bästa möjliga nivå, då har vi goda chansern att stå för årets bragd i svensk idrott. Jag hoppas att de knyter nävarna och kör. Jag gnäller inte om Frölunda i slutändan står som segrare, för så fungerar idrotten. Men snälla, om ni ska förlora, gör det med hedern i behåll. Låt oss bevittna en finalserie utan en total förnedring i någon match.

Vi är Djurgårn, och vi kan om vi vill. Ge oss ett skäl att fira. Kör som ni aldrig gjort förr. Fyfan va kul det ska bli med final igen efter nio års väntan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Njut lite nu din lättkränkte sate.
Jamen precis....det är ju jag som med lätthet låtit lagets prestation få mig att kräkas ur mig hånfullheter mot laget. :lol:

Vila nu under påsklovet och så önskar jag dig lycka till i skolan. Kram.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev: Jag förstår verkligen inte hur det är möjligt. Att växla mellan ett helt fantastiskt lag och ett lag som knappt hade platsat i allsvenskan, det ska inte vara möjligt. Jag har sågat spelare, förening och allt som jag kunnat såga den senaste månaden. Med handen på hjärtat, Djurgårdens IF förtjänar absolut inte att spela SM-final. Ett lag som har så djupa bottnar har i normala fall inget i en final att göra. Men här står vi, med minst fyra matcher kvar, och jag förstår faktiskt ingenting. Vad fan är det vi upplever, helt ärligt?
Man skall vara bäst (eller kanske minst sämst) när det gäller och det kan det här laget. Även ett superbt lag som Capitals blandade och gav förra säsongen medan deras finalmotståndare Vegas stod för en galet hög och jämn nivå men i måstematcherna räckte de inte till. Tampa krossade allt motstånd i serien och blev svepta i fyra raka. Färjestad var kanonbra under denna säsong men föll hemma i måstematchen med 1-4. Kanadas herrar brukar spela sisådär i gruppspelet men vara nästan omöjliga när det vankas finaler osv.

Med handen på hjärtat så förtjänar grabbarna att spela final. Vi slutade fyra i tabellen och har, än så länge vunnit 8 slutspelsmatcher. Nog för att resultaten på isen inte alltid varit tipptopp men grabbarna krigar för varandra och har varit lugna och smarta när det vankats måstematcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hur mycket tjänar vi på en fullsatt globen respektive en fullsatt hovet nu i slutspelet. Redan fem utsålda hovet och en utsåld globen. Sen kommer två fullsatta finaler också.
Som jag fattat det gör vi inte lika stora vinster som landsortslagen på slutspelet men några extra mille plus borde vi väl gå på slutspelet?
Skriv svar