SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kalliasson

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:Jag vill inte försöka vara jobbig, men när du tänker så om Guter så kan du tänka att Fleury sköt hem en seger till oss och Nilson var högst bidragande till en annan. Så just nu är det Nyförvärv 2, Guter 1 :wink:
Fleury gav iofs bara en poäng till oss med sina två mål, MoDo vann efter förlängning.

Mattias Guter, Douglas Murray, Patrik Cehlin > Marcus Nilson, Damien Fleury, Tobias Hage.

Tycker iofs våra nyförvärv har gjort någorlunda bra ifrån sig, exkluderat Tobias Hage.
Känns däremot inte som att Damien Fleury har hittat kemin med sina kedjekamrater ännu. Nu såg jag förvisso inte matchen mot MoDo men i de resterande matcherna så har väl inget riktigt klickat mellan Fleury och hans kedjekamrater Sörensen och Eriksson.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

Kalliasson skrev:
ciirree skrev:Jag vill inte försöka vara jobbig, men när du tänker så om Guter så kan du tänka att Fleury sköt hem en seger till oss och Nilson var högst bidragande till en annan. Så just nu är det Nyförvärv 2, Guter 1 :wink:
Fleury gav iofs bara en poäng till oss med sina två mål, MoDo vann efter förlängning.

Mattias Guter, Douglas Murray, Patrik Cehlin > Marcus Nilson, Damien Fleury, Tobias Hage.

Tycker iofs våra nyförvärv har gjort någorlunda bra ifrån sig, exkluderat Tobias Hage.
Känns däremot inte som att Damien Fleury har hittat kemin med sina kedjekamrater ännu. Nu såg jag förvisso inte matchen mot MoDo men i de resterande matcherna så har väl inget riktigt klickat mellan Fleury och hans kedjekamrater Sörensen och Eriksson.
byter du ut Eriksson mot Ljungh eller Nilsson skulle det nog gå mycket bättre. Jocke som segar ner den kedjan tyvärr.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Ja asså Nilson fungerade bra med Jocke och Sörensen.
När Fleury kommer in så bara flyttar man ner honom till tredje. Klart som fan Nilson får svårt med ett sådant byte.

På nåt sätt ser det endå ut som att Fluery vill mer än Guter gjorde här. Får hoppas det lossnar rejält snart. Helst av allt skulle jag gärna se Ljungh i första ikväll.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vad som måste diskuteras är om djurgårdshjälpen har spelat ut sin roll om det bästa man kan få för de pengarna är en spelare som Fleury på 3 månader.

Samma peng hade kunnat bekosta en betydligt bättre fotbollsspelare till DIF t ex.
hatred
Säsongskort: Ja

Inlägg av hatred »

Kall-El skrev:Vad som måste diskuteras är om djurgårdshjälpen har spelat ut sin roll om det bästa man kan få för de pengarna är en spelare som Fleury på 3 månader.

Samma peng hade kunnat bekosta en betydligt bättre fotbollsspelare till DIF t ex.
Hockeyspelare verkar kräva då sjukt mycket mer i lön än fotbollspelare, erton ex fick ca 1milj om året i dif, slå ut det på 12 månader, vilket fotbollspelare får betalt under och han ligger långt efter hockey proffsen
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

SHL är en relativt bra hockeyliga och Allsvenskan är en relativt dålig fotbollsliga. Har med det att göra.
hatred

Inlägg av hatred »

Enbom skrev:SHL är en relativt bra hockeyliga och Allsvenskan är en relativt dålig fotbollsliga. Har med det att göra.
Likförbannat omsätter allsvenskan MILJONER mer än hockeyn, kolla hur mycket pengar som rullar runt i dif aik mff Gbg etc, bara Malmö har väl sålt spelare för en 1/4 miljard nu
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja, inte lär vi ta fler poäng den här säsongen.

Lyckas Brynäs med konststycket att ta mindre än 4 poäng på resterande matcher (jag räknar kallt in 3p för dem när vi möts)?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

hatred skrev:
Enbom skrev:SHL är en relativt bra hockeyliga och Allsvenskan är en relativt dålig fotbollsliga. Har med det att göra.
Likförbannat omsätter allsvenskan MILJONER mer än hockeyn, kolla hur mycket pengar som rullar runt i dif aik mff Gbg etc, bara Malmö har väl sålt spelare för en 1/4 miljard nu
Blanda inte ihop spelarlöner med övergångssummor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tyvärr alltså, men allt ser ut som skit nu. Kurt Georgs drag att ta in Nilson, Fleury och Hage istället för att satsa på Guter, Cehlin (och Murray) kan mycket väl skicka tillbaka oss till allsvenskan. Sen hjälper ju inte challes spetsvärvning Lauritzen särskilt långt heller... Bara att be till hockeygudarna att brunast fortsätter bajsa ner sig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

kaminor skrev:Tyvärr alltså men allt ser ut som skit nu. Kurt Georgst drag att ta in Nilson, Fleury och Hage istället för Guter, Cehlin (och Murray) kan mycket väl skicka tillbaka oss till allsvenskan. Sen hjälper ju inte challes spetsvärvning Lauritzen särskilt långt heller...
Eller hans övriga beslut på vilka spelare som spelar i truppen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Orolig? En aning måste jag erkänna
Bild
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Usel match idag. Det enda bra var väl Ahléns ingripande mot Johan Forsberg.
Djurgårdare86

Inlägg av Djurgårdare86 »

Kedjorna måste blandas om, för vi måste få ut mer offensivt hot än bara Sören.

Första kedjan dras ner av Jockes tröga grillor, jag vet vad folk tycker men hävdar bestämt att Nilson skulle lyfta kedjan

Ljunghs kedja har ingen slagkraft, förslagsvis flytta på heinerö till fördel för alvarez

Tror att tredje-kedjan skulle bli bättre med Runken-Jocke-Heinerö för att sedan byta Heinerö mot fällström när han är tillbaka

Slutligen: hur länge ska Nordlund få spela PP? Han gör en dålig andra lina ännu sämre med trasslet vid blålinjen
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Djurgårdare86 skrev:Kedjorna måste blandas om, för vi måste få ut mer offensivt hot än bara Sören.

Första kedjan dras ner av Jockes tröga grillor, jag vet vad folk tycker men hävdar bestämt att Nilson skulle lyfta kedjan

Ljunghs kedja har ingen slagkraft, förslagsvis flytta på heinerö till fördel för alvarez

Tror att tredje-kedjan skulle bli bättre med Runken-Jocke-Heinerö för att sedan byta Heinerö mot fällström när han är tillbaka

Slutligen: hur länge ska Nordlund få spela PP? Han gör en dålig andra lina ännu sämre med trasslet vid blålinjen
Tycker inte förstakedjan klickar alls, inte ens kemin mellan Sören och Fleury är bra så kanske man ska splittra på alla tre?

I 'Ljunghs kedja' så tycker jag snarare det är Saviano som drar ner kedjan med absolut ingen fysik för fem öre. Men man har väl iofs inte så mycket material att gå på för tillfället så förstår ändå varför man lirar honom.

Tycker ändå att Nordlund spelade bra i powerplay i början på säsongen, men iom att det går sämre för laget så går det även sämre för honom.
Låst