Grymt uppfriskande att höra.Men det är inte bara på isen han tar för sig. Behövs det backar han inte för att kliva fram och ta ansvar även i omklädningsrummet.
- Jag har hört att det ser ut som att några äldre spelare stannar i laget. Men jag vill komma in och hjälpa laget. Framförallt vill jag leda laget genom att föregå med gott exempel. Men är det rätt läge och jag kan motivera laget så säger jag vad jag tycker ska sägas. Jag håller inte tillbaka. Jag är i Djurgården för att vinna.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Gillar att kontraktet är på 1+1 år. Detta kan bli riktigt bra.
Av det man hört är det Johner som hörs mest på träningarna. Till och med mer än tränarna. En kille som sliter som ett djur både offensivt och defensivt.
Precis sådana spelare vi behöver i laget. Hatar att förlora och gör allt för att vinna.
Kommer behövas när vi möter lag som Tingsryd i mörka November.
Så här lät det ju när det begav sig.
”Är ligans kanske bästa tvåvägsspelare. Har en djävulsk attityd när det gäller att alltid göra rätt saker på isen. Lägger även stor energi på försvars och tvåvägsspelet. Kanadensaren betyder mycket mer än många tror i Växjö.”
”Han är en viktig tvåvägsspelare med ledaregenskaper som håller ruggigt hög nivå kväll efter kväll. Han var den transatlant i Växjö som imponerade mest på mig förra säsongen, du vet alltid vad du får med Johner.”
Av det man hört är det Johner som hörs mest på träningarna. Till och med mer än tränarna. En kille som sliter som ett djur både offensivt och defensivt.
Precis sådana spelare vi behöver i laget. Hatar att förlora och gör allt för att vinna.
”Är ligans kanske bästa tvåvägsspelare. Har en djävulsk attityd när det gäller att alltid göra rätt saker på isen. Lägger även stor energi på försvars och tvåvägsspelet. Kanadensaren betyder mycket mer än många tror i Växjö.”
”Han är en viktig tvåvägsspelare med ledaregenskaper som håller ruggigt hög nivå kväll efter kväll. Han var den transatlant i Växjö som imponerade mest på mig förra säsongen, du vet alltid vad du får med Johner.”
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Noterar att han också spelar i nr 49........
DIF Småland
DIF Småland
+ Att inställningen är bra Johner: "Är i Djurgården för att vinna"Remy Lebeau skrev:Gillar att kontraktet är på 1+1 år. Detta kan bli riktigt bra.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Intressant spelare, av vad man läst och hört om honom så verkar det vara en pådrivare.
Såg att nån skrev som kommentar på mrmadhawk i stil med:
- hördes ibland oftare än tränarna under träningarna
Såg att nån skrev som kommentar på mrmadhawk i stil med:
- hördes ibland oftare än tränarna under träningarna
2014-04-07, vad hände?
Detta har Johan Tornberg sagt om Dustin Johner.
Är ligans kanske bästa tvåvägsspelare. Har en djävulsk attityd när det gäller att alltid göra rätt saker på isen. Lägger även stor energi på försvars och tvåvägsspelet.
Han är en viktig tvåvägsspelare med ledaregenskaper som håller ruggigt hög nivå kväll efter kväll
Är ligans kanske bästa tvåvägsspelare. Har en djävulsk attityd när det gäller att alltid göra rätt saker på isen. Lägger även stor energi på försvars och tvåvägsspelet.
Han är en viktig tvåvägsspelare med ledaregenskaper som håller ruggigt hög nivå kväll efter kväll
Riktigt roligt med Dustin Johner. Han är förhoppningsvis en spelare som vi kommer få nytta av som 1:a eller 2:a center. Gillar även inställningen han verkar ha skarpt!
Skulle vara intressant att se "Linkan" i DIF-tröjan igen. Han och Johner skulle nog kunna bli ett fruktat radarpar.
Tänkte även på Mikael "Musse" Håkanson. Meddelade inte Linköping att dom skulle göra sig av med honom. "Musse" är ju annars en spelare med DIF-anknytning. Åldern är ju dock en nackdel...
Skulle vara intressant att se "Linkan" i DIF-tröjan igen. Han och Johner skulle nog kunna bli ett fruktat radarpar.
Tänkte även på Mikael "Musse" Håkanson. Meddelade inte Linköping att dom skulle göra sig av med honom. "Musse" är ju annars en spelare med DIF-anknytning. Åldern är ju dock en nackdel...
Jag tror faktiskt inte det är omöjligt att Norman stannar.DIF_Soldier skrev:Inte en enda tjeck i laget? Mår du bra?Therocket1 skrev:ett långt inlägg om truppen.
Välformulerat och sakligt beskrivet, det gillar jag. Men tyvärr finns det inte en chans i helvete att vi har råd med det där - det är ju i princip samma trupp som nu.
Daniel Brodin lär nog, precis som Sillen, Kempe och Norman, inte vilja spela i HA.
Henrik Eriksson kan, och ska, ersätta Brodin rakt av. Vore väldigt märkligt om man inte resonerade så, om nu Brodda inte vill vara kvar.
Förresten, ett namn som ploppade upp nu var Per-Anton Lundström. Har ingen koll på honom, har för mig att han var ganska kass i SAIK. Kan minnas fel. Någon som vet hur han står sig?
Jag har ingen koll på Hank, men jag tror det hade varit bra för Brodin att utvecklas vidare i en annan miljö. Så jag skulle faktiskt hellre säga att jag vill se Hank istället för Brodin nästa säsong i vilket fall, bara en magkänsla!
- BaronVonDif
Undrar hur det blir med Mackan? Han är ju oftast rätt kass och omotiverad under hösten, fick jag bestämma skulle han få en time out under hösten, öva hemma,leka med barnen,hitta motivation och ansluta i Januari, fit for fight och en viktig joker. Lättare att lösa löne frågan också om han inte spelar hela säsongen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Jag mår alldeles utmärkt, hur är det själv efter alla dessa år?DIF_Soldier skrev:Inte en enda tjeck i laget? Mår du bra?Therocket1 skrev:ett långt inlägg om truppen.
Välformulerat och sakligt beskrivet, det gillar jag. Men tyvärr finns det inte en chans i helvete att vi har råd med det där - det är ju i princip samma trupp som nu.
Daniel Brodin lär nog, precis som Sillen, Kempe och Norman, inte vilja spela i HA.
Henrik Eriksson kan, och ska, ersätta Brodin rakt av. Vore väldigt märkligt om man inte resonerade så, om nu Brodda inte vill vara kvar.

Det kändes rätt onödigt att lägga in massa östeuropéer när vi alla vet att chanserna att ens DIF tittar åt det hållet är minimal. Finns en hel del godis där men det är som man brukar säga en annan historia.
Jag håller med att truppen är dyr, men man får inte glömma att många måste gå ner i lön för att få spela i Hockeyallsvenskan. Av dem äldre så är de nog flesta benägna att gå ner i lön för att spela upp DIF till finrummet, det stora frågan är hur man kan och ska förvalta slantarna på de yngre spelarna.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mycket lovande start på silly. Kanske den bästa på flera år?
Dagen efter sista matchen smäller det till.
Kanske var detta klart redan innan kvalserien var spelad? Det är i vilket fall så här man ska jobba. Snabba puckar medan spelarna är lediga.
Det här lallandet med att "vänta in rätt spelare" a la JJ har ju fungerat skit.
JJ har varit klockren som "Kejsarens nya kläder". Till sist har det inte blivit något kvar.
Lika spännande som vilka till som kommer är vilka som blir kvar.
Jag vill ha kvar:
Printz, DT, Holm, Honken, Gustavsson, Lennhammer
Ölve, Nilson, Eriksson, Eklund, Otto, Norman
Självklart även Wesslau och Kempe, men de kommer med stor säkerhet att tyvärr lämna
Dagen efter sista matchen smäller det till.
Kanske var detta klart redan innan kvalserien var spelad? Det är i vilket fall så här man ska jobba. Snabba puckar medan spelarna är lediga.
Det här lallandet med att "vänta in rätt spelare" a la JJ har ju fungerat skit.
JJ har varit klockren som "Kejsarens nya kläder". Till sist har det inte blivit något kvar.
Lika spännande som vilka till som kommer är vilka som blir kvar.
Jag vill ha kvar:
Printz, DT, Holm, Honken, Gustavsson, Lennhammer
Ölve, Nilson, Eriksson, Eklund, Otto, Norman
Självklart även Wesslau och Kempe, men de kommer med stor säkerhet att tyvärr lämna
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Andy
- Säsongskort: Ja
Jag har fem spelare som jag tycker att man borde i alla fall ta ett snack med.
Samtikga fem är bra personer som är beredda att satsa och jobba hårt för laget. Ska vi ha en chans att ta oss upp igen är det exakt det vi behöver.
Dessutom borde samtliga fem att kunna passa i vår nya ekonomiska verklighet.
Samtliga fem kan i större eller mindre utsträckning sägas "vara Djurgårdare". Dessutom saknar (tror jag) samtliga fem kontrakt sässongen som kommer.
De fem kandidaterna är:
Carl Gustafsson
Christopher From Björk
Simon Mitman
Henrik Eriksson
Alexander Deilert
Utöver dessa fem tycker jag att man borde tala med Linkan och Tellqvist. Båda två vill runda av sina karriärer. Båda två vill av familjeskäl bo i Stockholm. Båda två är dessutom verkliga urdjurgårdare som håller på klubben i vått och torrt. Kan de förlåta att vi (mest Järlan) pissat på dem och om de är beredda att vara modesta i sina löneanspråk för att satsa en sässong på att spela upp DIF borde de vara självklara.
Dessutom tycker jag att man borde ta sig en funderare krin Dick Axelsson. Killen har potential att bli en ny Håkan Södergren, är Djurgårdare, vill bo i Stockholm. Känner Challe att han är mannen att få fason på Dicken och om Dicken verkligen vill satsa, sluta gå på krogen och sluta äta semlor till frukost för att i stället kämpa hårt, träna hårt och arbeta för laget kan Dicken bli en verklig Joker.
Dessa 8 namn känns ekonomisk realistiska givet vad jag skrivit ovan. Dessutom skulle de kunna bidra till den där "jävlar annama känslan" vi behöver bygga.- Samtliga 8 har också starka eller väldigt starka känslor för klubben.
Samtikga fem är bra personer som är beredda att satsa och jobba hårt för laget. Ska vi ha en chans att ta oss upp igen är det exakt det vi behöver.
Dessutom borde samtliga fem att kunna passa i vår nya ekonomiska verklighet.
Samtliga fem kan i större eller mindre utsträckning sägas "vara Djurgårdare". Dessutom saknar (tror jag) samtliga fem kontrakt sässongen som kommer.
De fem kandidaterna är:
Carl Gustafsson
Christopher From Björk
Simon Mitman
Henrik Eriksson
Alexander Deilert
Utöver dessa fem tycker jag att man borde tala med Linkan och Tellqvist. Båda två vill runda av sina karriärer. Båda två vill av familjeskäl bo i Stockholm. Båda två är dessutom verkliga urdjurgårdare som håller på klubben i vått och torrt. Kan de förlåta att vi (mest Järlan) pissat på dem och om de är beredda att vara modesta i sina löneanspråk för att satsa en sässong på att spela upp DIF borde de vara självklara.
Dessutom tycker jag att man borde ta sig en funderare krin Dick Axelsson. Killen har potential att bli en ny Håkan Södergren, är Djurgårdare, vill bo i Stockholm. Känner Challe att han är mannen att få fason på Dicken och om Dicken verkligen vill satsa, sluta gå på krogen och sluta äta semlor till frukost för att i stället kämpa hårt, träna hårt och arbeta för laget kan Dicken bli en verklig Joker.
Dessa 8 namn känns ekonomisk realistiska givet vad jag skrivit ovan. Dessutom skulle de kunna bidra till den där "jävlar annama känslan" vi behöver bygga.- Samtliga 8 har också starka eller väldigt starka känslor för klubben.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Janne släng dig i väggen!
Extremt bra värvning, oerhört nöjd av detta. Får en flashback till säsongen 09/10 med Mackan där han presterade oerhört bra när jag läser om Johner, tror det blir en fight i första linan mellan dessa två till nästa säsong. Dock så gillar jag inte nykomlingar med stor mun, han är ny till en främmande miljö och bör anpassa sig till oss och inte tvärtom. Självklart bra att han vågar kliva fram men jag vill inte se att han snackar massa skit och tar över, sånt tål jag inte.
Extremt bra värvning, oerhört nöjd av detta. Får en flashback till säsongen 09/10 med Mackan där han presterade oerhört bra när jag läser om Johner, tror det blir en fight i första linan mellan dessa två till nästa säsong. Dock så gillar jag inte nykomlingar med stor mun, han är ny till en främmande miljö och bör anpassa sig till oss och inte tvärtom. Självklart bra att han vågar kliva fram men jag vill inte se att han snackar massa skit och tar över, sånt tål jag inte.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Dick är väl gnagare?Andy skrev:
Vill minnas att han talade om det redan under FBK-tiden.
När han kom till oss var det ju en "dröm som gått i uppfyllelse". Men alla nyförvärv talar alltid så väl om den klubb de kommer till, inget unikt för de som kommer till DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ut nu med Honken,Printz! Dessa två herrar har så fruktansvärt dålig skridskoåkning så det e skrämmande. Fruktansvärt långsamma.
Försök o förläng med Kyle. Spelet i Allsvenskan kommer passa han utmärkt. Snabbt o offensivt.
Försök o förläng med Kyle. Spelet i Allsvenskan kommer passa han utmärkt. Snabbt o offensivt.