Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Kikade precis intervjun med Pehrsson. Svårt att säga redan nu om det känns bra eller inte, men som person känns han väldigt rogivande. Bra!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jsson skrev:Kikade precis intervjun med Pehrsson. Svårt att säga redan nu om det känns bra eller inte, men som person känns han väldigt rogivande. Bra!
Karismatisk och vältalig.

Sedan återstår det att se om han har det som verkligen är viktigt, att nå goda resultat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

"– Vårt koncernresultat kommer att bli en knapp miljon plus, efter skatt, säger Kaarel Lehiste."

En miljon i vinst alltså. Hade vi inte gått så pass långt i slutspelet hade det blivit minus.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Mattias_87 skrev:"– Vårt koncernresultat kommer att bli en knapp miljon plus, efter skatt, säger Kaarel Lehiste."

En miljon i vinst alltså. Hade vi inte gått så pass långt i slutspelet hade det blivit minus.
23 miljoner i eget kapital nu. Så inte fattigast på gatan längre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Var hittar ni siffrorna?

Edit: hittade.

http://hockeynews.se/articles/3092/
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:Var hittar ni siffrorna?

Edit: hittade.

http://hockeynews.se/articles/3092/
"Det kan man lugnt säga. I SM-slutspelet snittade Djurgården 9 028 åskådare och det gungade och kokade både på Hovet och faktiskt även i Globen. Djurgården lockade 54 165 personer till sina sex hemmamatcher. Svenska mästarna Växjö drog 38 737 åskådare på sina sju matcher i Vida arena, så visst har Djurgården en mäktigare kapacitet.

Publikdraget gjorde också att Djurgården vände ett hotande minus till en ekonomisk vinst.

– Vårt koncernresultat kommer att bli en knapp miljon plus, efter skatt, säger Kaarel Lehiste."

Vi är äntligen påväg framåt. Upp mot toppen efter år av misslyckanden, efter Mackan-gate.
Men det finns en värvning som kan sänka det här totalt, och självklart är Jocke där och hugger.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

1 miljon plus är ju rätt bra om man jämför med Malmö som går back 12 miljoner..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Benjamin L. Willard skrev:1 miljon plus är ju rätt bra om man jämför med Malmö som går back 12 miljoner..

Vad hände egentligen? Vad var målsättningen? Nyemissionen gick ut med en målsättning på 7000/match (min tolkning). Vi summerar säsongen med ett snitt på 7169/grundseriematch + 54 165 sålda biljetter under slutspelet och ändå går vi bara en miljon plus?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Andspe skrev:
Benjamin L. Willard skrev:1 miljon plus är ju rätt bra om man jämför med Malmö som går back 12 miljoner..

Vad hände egentligen? Vad var målsättningen? Nyemissionen gick ut med en målsättning på 7000/match (min tolkning). Vi summerar säsongen med ett snitt på 7169/grundseriematch + 54 165 sålda biljetter under slutspelet och ändå går vi bara en miljon plus?
ÅR finns nu tillgänglig för nedladdning.

Totala publiken ökade med 38% på säsongen. Intäkterna från biljetter/entré ökade med 23% Year-on-Year.

Genomsnittsintäkten per biljett gick ner 11% till 178 kr.

Mycket positivt i ÅR överlag. Resultatet beror nog, förutom ovan, främst på 5 msek mindre i NHL-slantar och att intäkterna från souvenirer nu redovisas i ett separat bolag samägt med fotbollen.

Och alla ni som säger ”vi har inte råd”; Spelarbudgeten var i princip den samma som SAIKs och till nästa år är vår kassa 12 gånger så stor som nyss nämnda tidigare storklubb.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Krisen har nu varit total i en månad, och det finns verkligen ingenting som pekar på någon förbättring. Fortsätter det så här så kommer vi garanterat att få spela kval, och det här laget är så mentalt skört att de aldrig kommer klara ett kvalspel (än mindre ett derby).

Många som tänkt det länge och jag kan bara instämma i kören om att det behövs förändringar i ledarstaben. Spelet har kört fast fullständigt och oavsett prestation på isen eller resultat så körs det vidare på samma kedjor i samma stil.

Matchcoachningen är snudd på tjänstefel i de flesta matcher där man börjar undra ifall spelarna har kontrakterad istid, då det inte finns någon annan anledning till varför Hank & Co får spela så mycket i slutfaser på matcher där vi jagar kvittering.

Tyvärr så är vår sportsliga ledning en sån incestuös röra så det kommer aldrig hända någonting av sig självt, Robban, Musse & Co är bästa kompisar med Jocke så han kommer aldrig någonsin ersätta dem, inte minst då Robban skrivit på i flera år till. Det som behövs mest är att få in en ledare i båset som har det minsta pondus och faktiskt kan coacha en match. Robban måste faktiskt vara den absolut sämsta matchcoachen i SHL och jag undrar om han faktiskt vet att han får byta kedjor sist på hemmaplan. Låt honom återgå till en assisterande roll då det uppenbart är vad han är kompetent för.

Rent ambitionsmässigt känns säsongen över, och även om vi skulle kravla oss till en åttondelsfinal så kommer vi inte ha något att hämta i ett slutspel. Men det är nästan viktigare att tänka inför kommande säsonger så vi inte sitter i samma skit även då (om vi nu inte åkt ur SHL tills dess...)

Aja, rant over. Behövde skriva av mig och det här är troligen mitt sista inlägg på länge. Jag har fått nog då det endast betyder ångest att följa det här laget just nu.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Vikas skrev:Krisen har nu varit total i en månad, och det finns verkligen ingenting som pekar på någon förbättring. Fortsätter det så här så kommer vi garanterat att få spela kval, och det här laget är så mentalt skört att de aldrig kommer klara ett kvalspel (än mindre ett derby).

Många som tänkt det länge och jag kan bara instämma i kören om att det behövs förändringar i ledarstaben. Spelet har kört fast fullständigt och oavsett prestation på isen eller resultat så körs det vidare på samma kedjor i samma stil.

Matchcoachningen är snudd på tjänstefel i de flesta matcher där man börjar undra ifall spelarna har kontrakterad istid, då det inte finns någon annan anledning till varför Hank & Co får spela så mycket i slutfaser på matcher där vi jagar kvittering.

Tyvärr så är vår sportsliga ledning en sån incestuös röra så det kommer aldrig hända någonting av sig självt, Robban, Musse & Co är bästa kompisar med Jocke så han kommer aldrig någonsin ersätta dem, inte minst då Robban skrivit på i flera år till. Det som behövs mest är att få in en ledare i båset som har det minsta pondus och faktiskt kan coacha en match. Robban måste faktiskt vara den absolut sämsta matchcoachen i SHL och jag undrar om han faktiskt vet att han får byta kedjor sist på hemmaplan. Låt honom återgå till en assisterande roll då det uppenbart är vad han är kompetent för.

Rent ambitionsmässigt känns säsongen över, och även om vi skulle kravla oss till en åttondelsfinal så kommer vi inte ha något att hämta i ett slutspel. Men det är nästan viktigare att tänka inför kommande säsonger så vi inte sitter i samma skit även då (om vi nu inte åkt ur SHL tills dess...)

Aja, rant over. Behövde skriva av mig och det här är troligen mitt sista inlägg på länge. Jag har fått nog då det endast betyder ångest att följa det här laget just nu.

+1
Något måste göras Bryt kontrakt med Hank + sämsta back in med nytt blod sparka Musse in med nytt Blod. Ge Robban ultimatum om cotchning !
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Årets säsong är över. Om vi på något mirakulöst sätt klarar topp 6 eller inte spelar ingen roll, vi kommer åka ut direkt ändå.

Det som kommer hända på spelarsidan är att alla kompetenta spelare kommer lämna för grönare skogar och vi kommer stå här med samma tafatta ledare och ett spelsystem som funkar två gånger på hela säsongen. Gigantisk varning på kvalspel nästa år.

Det viktigaste som kan göras är att byta ut ledningen snarast möjligt. Nya tränare in som har någon som helst erfarenhet av coachning samt byte på sportchefssidan till någon som faktiskt kan göra annat än att värva gamla polare och spelade med stockholmsanknytning.

Tyvärr kommer inget av detta hända på grund av att alla i en ledande position i DIF Hockey numera är bästa polare. Nepotismen styr, och de kommer aldrig lämna sin plats så länge vi inte åker ur SHL.

Då lämnar även de sina platser för grönare skogar tillsammans med spelarna.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Vår organisation är trasig. Vi sparkar Tjomme efter ett av de bästa åren sportsligt på 8 år. Vi har fortfarande Kaarel som ordförande efter att han pissat på fansen 2011/12 - detta hänger kvar än idag hos folk(!).
Degradera Robban till ass. coach. Sen tar vi in X på huvudtränarpositionen. Musse & Nyman - hejdå. Speciellt Musse.
Jockey kan få gå till SSK, han är ej önskvärd.

Som sportchef vill jag se en Henrik Evertson-typ som inte har spelat professionell ishockey utan är en analytiker med stor koll på marknaden. Vill aldrig mer ha någon som värvar på meriter som att de har spelat ihop och att Y var så bra för 3 år sen.

Om ni orkar - titta på Fimpens resa med Växjö och sen Djurgården direkt efter. Märker ni någon skillnad? JA! Växjö skriker vinnare (kommundopningsdiskussioner tar vi i annan tråd) medans vi verkar bara hänga med huvudet i våra lokaler från 1955. Mina ögonbryn höjdes några decimeter när jag tänkte på denna skillnad.

Det finns så mycket i organisationsfrågan som är så viktigt. Vi alla borde engagera oss mer i frågan om vi vill nå nya framgångar. Uppenbarligen är vi inte på rätt spår.
Jag ska försöka sätta mig in mer i detta känner jag - hoppas fler vill detsamma.
DIF!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag förstår er som väljer att inte se fler matcher live för att ni tycker att man som lag och klubb inte levererar det som en Järnkamin ska leverera. Jag måste dock fråga, har ni framfört detta på något annat sätt än att bara inte gå? Tvivlar starkt på att man kommer förändra det som ni vill ska ändras bara för att publiken minskar, finns en större risk för att man tar till ”publikdragande” aktiviteter istället, typ mer eld vid lagpresentationen.

Nu menar jag inte heller lite skrik på hovet eller här på forumet.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Arenaprojektet på paus! (Källa: hemsidan)
Skamligt dåliga förutsättningar för elitishockey i Stockholm.
Titta på t.ex Toronto.
The Garden behövde bytas ut.
Vad gör man?
Jo man upplåter mark mitt i smeten, absolut downtown för att det skrapar värde!
Skriv svar