Har man som sittplats betalat dyra pengar för det lag man älskar - då bör man väl stötta sitt lag även i motgång? Har jag fel i det?
Vi (jag och mina vänner) som har säsongskort på sittplats tycker också att spelet såg ut som skit idag.
Men vi ställer oss upp när klacken sjunger "sittplats ställer er upp". Vi stämmer in i KÄMPA så gott vi kan.
Vi försöker stämma in med klacken så ofta vi kan.
Jag vet inte, men inte är det så att klacken har ensamrätt att stötta vårt lag?
Och visst, sittplats får självklart göra som de vill, men jag tycker det fortfarande är sjukt konstigt och jävligt frustrerande att sitta omgiven av fågelholkar som inte visar minsta tillstymmelse till känsla och engagemang, inte ger fem öre för att stötta det lag som man ändå degat ca 9 lax för att komma och titta på...
Självklart är det positivt när sittplats hänger på, men du får det att låta som ett krav. Det är det inte.
Mitt förslag till dig, sätt dig (eller ställ dig, som jag gör) på Aktiv Sittplats tills nästa säsong. Där är det åtminstone i regel bra mycket bättre drag.
Metal Machine skrev:Faktum kvarstår... klacken är alltid bra första 10-15, för att sedan dö ut och bara blixtra till under vissa stunder. Detta sker i varje match. Om ni kom på detta nu kan ni inte ha följt laget på nära håll speciellt länge.
Kan bara instämma, men jag sitter bakom tv:n oxå tyvärr. Men det var inte som det var för 2 säsonger sedan.
Det är möjligt. Den säsongen är svår att få grepp om. Den var så magisk att det blir svårt att veta vad som är sant och vad som är rena mytbildningar. Skulle behöva se några repriser för att göra en riktig bedömning i det fallet. När det gäller förra säsongen och denna är jag dock säker på min sak.
Nej, att flytta tillbaks till aktiv sittplats blir det inte tal om.
Man får väl försöka snacka lite med sittplatsgrannarna runt om och försöka se om man kan skapa lite glöd under kommande matcher... Att vi blir några som hakar på klacken emellanåt.
Eller själva fortsätta försöka hålla låda tillsammans med det fåtal polare vi är.
Det eller självdö tillsammans med resten av fågelholkarna...
Det är ju en handfull(?) som hänger med, om ens det.
Resten kommer in som döda lik och lämnar som döda lik.
Tänk vilken energi det skulle bli om vi på sittplats stämde in i klackens sång iaf EN gång per period?
Eller om vi på sittplats unisont vrålade KÄMPA mot klackens varande DJURGÅRDEN.
Vilket helvete bortalagen hade fått på Hovet då...
Men det är väl bara att inse att det är en utopi och aldrig kommer att ske.
Sjukt trist dock. Man borde ju kunna engagera sig 60 sekunder per period kan man tycka.
//Cristal
För att motståndarna skulle känna skräck av att åka till Hovet vore nog den allra bästa (och tyvärr enda verkligt fungerande) metoden att laget faktiskt inte spelade som en påse nötter.
Man har fått in en losermentalitet på vår hemmaplan som är äcklig att beskåda.
-daniel- skrev:
För att motståndarna skulle känna skräck av att åka till Hovet vore nog den allra bästa (och tyvärr enda verkligt fungerande) metoden att laget faktiskt inte spelade som en påse nötter.
Ok, det kan jag köpa. Helt klart.
Men det i kombination med en sittplats som visar ett UNS mer engagemang och skapar synergier med klacken, alt. svarar klacken - stundom (för även jag fattar att vi på sittplats inte kan hålla låda 24/7). Då kan vi implementera lite skräck i bortalaget. Det är vad jag tror.
-daniel- skrev:
Ok, det kan jag köpa. Helt klart.
Men det i kombination med en sittplats som visar ett UNS mer engagemang och skapar synergier med klacken, alt. svarar klacken - stundom (för även jag fattar att vi på sittplats inte kan hålla låda 24/7). Då kan vi implementera lite skräck i bortalaget. Det är vad jag tror.
Jag håller väl egentligen typ med dig men det kändes bara helt fel att en afton som denna klaga på sittplatspubliken när det finns så mycket annat att totalsåga.
AMMC skrev:De största mupparna är alltid de som står och skriker om hur värdelösa alla andra är i klacken och att de inte är värda sina platser osv. Gärna inslängt några "horungar" också. Trots att de själva uppenbarligen inte försöker dra igång sången...
Patetiskt översitteri.
Jag kan dock förstå att vissa skriker till "Vakna klacken" ibland etc.. Framför allt när vi leder matchen och det ändå känns lite som en begravning.
Att skrika "horungar" till folk i sin egen publik är dock helt absurt och hör inte hemma där.
För mig så är klacken en plats där du köpt billig biljett och då har ingått avtal om att "Jag SKALL sjunga".
Om du inte är slut/hes efter matchen och står i klacken har du gjort ett dåligt jobb såvida vi nu inte lämnat W.O direkt...
De som står på näst översta raden i klacken är de som hörs absolut mest match efter match och gillar när folk börja idiot-förklara dem så fort de nämner att någon annan inte sjunger.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Sluta gnäll på sittplats. Vi har förutsättningarna för att ha grym klack varenda match. Ställer man sig i klacken ska man sjunga, det är inget måste för sittplats. Det är kul när de hänger på men det är folk som står tysta i klacken som borde rannsaka sig själva först och främst. Vi ska inte ens behöva ha hjälp från sittplats med tanke på hur stor klack vi har.
Klackens stora problem är ju bristen på fantasi. Återkommande låtar är Åh Djurgården, Sittplats ställ er upp och givetvis allas favorit Den som inte hoppar...
Det finns så många fler låtar att välja mellan, men det blir aldrig någon blandning. Hardy Nilssons järnkaminer används för sällan. Nu ska det bli gung, År 1891Vi älskar Djurgår'n - javisst etc.
Sedan, när stämningen är som allra segast, måste man dra igång nåt lite enklare. Det funkar alltid helt okej med Kämpa Djurgården eftersom det inte är svårt för fem öre. Därför borde en låt som Full fart framåt, håll tätt bakåt ge ungefär samma effekt, men den har jag inte hört på Hovet på åratal.
DIF_Soldier skrev:Klackens stora problem är ju bristen på fantasi. Återkommande låtar är Åh Djurgården, Sittplats ställ er upp och givetvis allas favorit Den som inte hoppar...
Det finns så många fler låtar att välja mellan, men det blir aldrig någon blandning. Hardy Nilssons järnkaminer används för sällan. Nu ska det bli gung, År 1891Vi älskar Djurgår'n - javisst etc.
Sedan, när stämningen är som allra segast, måste man dra igång nåt lite enklare. Det funkar alltid helt okej med Kämpa Djurgården eftersom det inte är svårt för fem öre. Därför borde en låt som Full fart framåt, håll tätt bakåt ge ungefär samma effekt, men den har jag inte hört på Hovet på åratal.
90% av alla som står i klacken har ju noll känsla för vilka ramsor som ska köras när. Man sparar på "Den som inte hoppar" och "Ole ole ola", så är det bara. Men folk försöker dra igång dessa hela tiden. Samt tro att "Sittplats ställ er upp" är ett vettigt alternativ när vi ligger under, då får man inte med sig sittplats på det sättet man vill, lika bra att skita i det då. Samt alla idioter som fått för sig att sjunga "den som itne hoppar han är gnagarsvin" efter VARJE seger, istället för efter matcherna mot Gnaget bara. Som det borde vara.
DIF_Soldier skrev:Klackens stora problem är ju bristen på fantasi. Återkommande låtar är Åh Djurgården, Sittplats ställ er upp och givetvis allas favorit Den som inte hoppar...
90% av alla som står i klacken har ju noll känsla för vilka ramsor som ska köras när. Man sparar på "Den som inte hoppar" och "Ole ole ola", så är det bara. Men folk försöker dra igång dessa hela tiden. Samt tro att "Sittplats ställ er upp" är ett vettigt alternativ när vi ligger under, då får man inte med sig sittplats på det sättet man vill, lika bra att skita i det då. Samt alla idioter som fått för sig att sjunga "den som itne hoppar han är gnagarsvin" efter VARJE seger, istället för efter matcherna mot Gnaget bara. Som det borde vara.
Jag håller med dig, men irriterar mig än mer på folk som försöker dra igång sega, långsamma sånger när vi ligger under och laget verkligen behöver en knuff i rätt riktning.
Vi har ju egentligen alla förutsättningar för att skapa bra tryck och för att alla ska kunna hitta en plats som funkar för just dem. I de flesta andra arenor är det ju svart eller vitt som gäller; klack eller sitt med undantag för de som börjat kopiera oss (Modo - shun)
Vill man:
Vråla - klacken
Kunna prata med kunder dagen efter men ändå tjoa en del - AS
Rätta till slipsen och golfapplådera - Sitt.
Det räcker med att gå på en match för att haja detta och om man kör klack eller AS av snålhet, lägg pengarna på en kanna öl och se matchen på O'learys istället!
Jag försöker haka på de mesta som klacken startar men gnagetprylarna demonstrationsvägrar jag att delta i.
Det ger dem mer bränsle än oss då de nöjt kan konstatera att vi är lillebror som hela tiden mäter oss med dem och jag tror inte att våra spelare heller får den där extra energin som en älska DIF-ramsa kunde gett.
Lunkans grabbar, Hunden Leif, Eya, eya, eya oh, Berömda Djurgården, Can't help falling in love, Södergren, Det är en lång väg till SM-guldet, För er sjunger vi denna sång, Sjung nu högt, Hujedamig en järnkamin, Galna och mentala samt Låt mig leda dig till Hovet är sånger jag saknar, allt som oftast.
"För er sjunger vi denna sång" och "Södergren" körs väl mer eller mindre varje match?
Dessutom så kan väl alla ni som klagar dra igång egna sånger? Dock vet jag att det är jävligt svårt att få folk att hänga med i vissa ramsor.
Men är så trött på att alla klagar på att klacken/sittplats inte sjunger. Att sitta och beklaga sig på forumet hjälper inte.
Sen är det svårt att inte sjunga med i alla "fantasilösa" ramsor, eftersom det bara känns mer pinsamt när det är en liten del av klacken som sjunger en dålig ramsa än att hela klacken gör det.
Förlåt för ett rörigt inlägg, var menat att jag skulle lägga mig egentligen. Men ni kanske förstår ändå
09/10 fick vi stundtals riktigt bra tryck när jag var på plats, minns jag. Varje gång detta skedde hade vi en grym klackledare (antagligen Martin). En slutspelsmatch var han inte där, och det där ofantliga trycket uteblev med honom. En klackledare gör mycket...