Då blir lidandet längre, syltryggarna vill bara skynda sig in på bussen.janneffs skrev: ↑2021-12-02 21:24:47Varför använder vi aldrig timeout???Jimmy Peterson skrev: ↑2021-12-02 21:23:32 Varför är vårt försvarsspel katastrof?
Varför ser vår lagkapten till att bli utvisad i slutminuterna?
Varför tar vi ut målvakten när vi inte har kontroll på pucken?
SHL 21/22: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/12
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Det har ju inte spelat någon roll vilket lag vi än ställt på isen mot IKO eller vad de haft för trupp heller. När vann vi ens senast en match mot dem?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Harmageddon
Vi ska vinna fler än vi förlorar under dessa sju matcher som Jocke ”räknat ut” med ett powershell script som läses in i Excel.
Förlust på lördag så kan faktiskt DIF gå hem. Sen lämna kvar några spelare på vägen hem.
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-12-02 21:32:59, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Vinst idag och vi hade haft häng, fyfan
Såg en intervju med Rönnberg om att sällan använda timeouts och jag tror han har en poäng.janneffs skrev: ↑2021-12-02 21:24:47Varför använder vi aldrig timeout???Jimmy Peterson skrev: ↑2021-12-02 21:23:32 Varför är vårt försvarsspel katastrof?
Varför ser vår lagkapten till att bli utvisad i slutminuterna?
Varför tar vi ut målvakten när vi inte har kontroll på pucken?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi är hyfsat med i två perioder men jag skulle säga att det till stora delar beror på att Oskarshamn inte kommer upp i normal nivå. När de sen får för sig att rulla igång i tredje så är vi inte ens nära att kunna matcha deras fart och fysik. Sjukt imponerad över vad dem lyckas göra där borta i Oskarshamn.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan man överhuvudtaget ha jobbet kvar när man misslyckats såhär? Inte bara att vi är sämst på ALLT, hade vi varit ett lag som sportchefen förutspått skulle ligga lite längre ner så hade man kunnat ha liiiiite överseende, men han trodde ju förfan vi skulle ligga i toppen, och vi är sämre än Timrå..... HALLLLÅÅÅ. Verkar han vara rätt man för jobbet eller? Vad är det för kravställning i det här jävla skämtet till förening...
Spela fult
Kommer inte ihäg när det var senast, men tror det här är den 6:e raka förlusten mot OIK
Stolt, men aldrig nöjd
Då lämnar jag över stafettpinnen och skapar ej någon matchtråd mer!
AVGÅ TJOCKE!
AVGÅ TJOCKE!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Orkar inte skälla eller gnälla. Alla gör nog sitt bästa, utom 67 då, en stor besvikelse. Vi kom in snett in i säsongen från första början. Idag slogs nog sista spiken i kistan.
Sorgligt
Sorgligt
Nog är det svårt att få sparken med svensk arbetsrättslagstiftning, men hade jag misskött mitt arbete som JE misskött sitt så hade min arbetsgivare haftbjävligt mycket på fötterna för att avskeda mig…diftobbe89 skrev: ↑2021-12-02 21:33:28Hur kan man överhuvudtaget ha jobbet kvar när man misslyckats såhär? Inte bara att vi är sämst på ALLT, hade vi varit ett lag som sportchefen förutspått skulle ligga lite längre ner så hade man kunnat ha liiiiite överseende, men han trodde ju förfan vi skulle ligga i toppen, och vi är sämre än Timrå..... HALLLLÅÅÅ. Verkar han vara rätt man för jobbet eller? Vad är det för kravställning i det här jävla skämtet till förening...
Stolt, men aldrig nöjd
Samma har väl sagts sedan första matchen, men det här är fan slutet på SHL-sejouren.
Det var kul så länge det varade. Jag orkar inte med en vända till i HA.
Känns också så symboliskt på något sätt att Jocke var en stor anledning till att vi gick upp, och nu kör han ner oss i skiten.
Det var kul så länge det varade. Jag orkar inte med en vända till i HA.
Känns också så symboliskt på något sätt att Jocke var en stor anledning till att vi gick upp, och nu kör han ner oss i skiten.
Senast redigerad av jsson den 2021-12-02 21:48:38, redigerad totalt 2 gång.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Lee Harvey Oswald
Kul i 2 perioder, deras PP håller hög SHL-klass, vi är ett bottenlag, ganska enkelt till slut
Vi kommer ju torska även då vi gör helt ok matcher.
Vilket gör en klättring snudd på omöjlig i det läge vi satt oss i
Vi kommer ju torska även då vi gör helt ok matcher.
Vilket gör en klättring snudd på omöjlig i det läge vi satt oss i
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om jag minns rätt så vann vi en match mot dem på OT under 2019/2020 samt två reguljära vinster med andan i halsen. Sedan dess är det idel torsk.Wishes skrev: ↑2021-12-02 21:35:30Kommer inte ihäg när det var senast, men tror det här är den 6:e raka förlusten mot OIK
Enda trösten idag var oddset 8ggr pengarna på Oiiiik seger vid 1-2.