Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Luleå har skjutit segerpucken i sista minuten 2 matcher i rad, det är nåt sånt vi skulle behöva för självförtroendet
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Jaha, då är DIF jumbo i tabellen efter kvällens poäng för LHC... :lol:
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av daaviid »

Exile skrev: 2021-10-09 19:16:10 Jaha, då är DIF jumbo i tabellen efter kvällens poäng för LHC... :lol:
Så är det. Du var snabb.
rikkard

Säsongen 21/22

Inlägg av rikkard »

Ja nu är vi sist i tabellen. Hoppas att det gör ledningen mer pragmatisk. Bort med floppar och dåliga idéer. Inga fler högtflygande experiment och mer tillbaka till tradition och verkligheten. Jag tror att Jocke behöver en sund motvikt. Kanske var Thomas Johansson den personen. Det gick i varje fall mycket bättre när han var andrepilot. Statistiknissen som vi har som co-pilot nu känns överflödig som bäst och direkt skadlig som sämst. När man tittar på saker i detalj är det lätt att förlora helhetsperspektivet. Tycker att vi irrat bort oss, lite mer för varje säsong. Det är nu du behöver visa vad du står för Jocke. Det är nu din historia skapas. Kommer vi att komma ihåg dig som en ikon eller quisling. Precis som din karriär. Ska vi minnas dig som spelaren som var med och bidrog till våra framgångar, eller Legoknekten som övergav oss och spelade i LHC. Ledaren som gjorde DIF bra igen, eller DIF-Trump som blev hög på sig själv och sina idéer. Jag har haft fullt förtroende för dig fram till denna säsong. Nu tvivlar jag verkligen. Nu får du visa vem du är. Det är tydligt att du fått väldigt mycket makt i föreningen. Det du vill blir verklighet.Det gör att nu finns det ingen annan att skylla på. Visa vilken väg du vill gå. Plast eller järnkamin. Hade det gått bra i år hade jag ändå haft lite svårt att glädja mig. Det känns inte som DIF. Nu när det går dåligt känns det ännu värre.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Skicka Barry!
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

gaspo skrev: 2021-10-09 20:28:11Skicka Barry!
...och Jocke
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

rikkard skrev: 2021-10-09 19:54:30 Ja nu är vi sist i tabellen. Hoppas att det gör ledningen mer pragmatisk. Bort med floppar och dåliga idéer. Inga fler högtflygande experiment och mer tillbaka till tradition och verkligheten. Jag tror att Jocke behöver en sund motvikt. Kanske var Thomas Johansson den personen. Det gick i varje fall mycket bättre när han var andrepilot. Statistiknissen som vi har som co-pilot nu känns överflödig som bäst och direkt skadlig som sämst. När man tittar på saker i detalj är det lätt att förlora helhetsperspektivet. Tycker att vi irrat bort oss, lite mer för varje säsong. Det är nu du behöver visa vad du står för Jocke. Det är nu din historia skapas. Kommer vi att komma ihåg dig som en ikon eller quisling. Precis som din karriär. Ska vi minnas dig som spelaren som var med och bidrog till våra framgångar, eller Legoknekten som övergav oss och spelade i LHC. Ledaren som gjorde DIF bra igen, eller DIF-Trump som blev hög på sig själv och sina idéer. Jag har haft fullt förtroende för dig fram till denna säsong. Nu tvivlar jag verkligen. Nu får du visa vem du är. Det är tydligt att du fått väldigt mycket makt i föreningen. Det du vill blir verklighet.Det gör att nu finns det ingen annan att skylla på. Visa vilken väg du vill gå. Plast eller järnkamin. Hade det gått bra i år hade jag ändå haft lite svårt att glädja mig. Det känns inte som DIF. Nu när det går dåligt känns det ännu värre.
Jocke är väldigt hög på sig själv och sina idéer, som du är inne på, och han är vältalig och säljer in det bra. Problemet är bara att vi inte sett resultat på länge. Prestera eller dra. DIF är oroväckande plastigt.
Spela fult
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Donkels-3.0 skrev: 2021-10-09 20:38:48
...och Jocke
Ja inte mig emot. Tyvärr så vågar väl ingen sätta sig över han. Den där Kaarel gör ju ingen lycklig heller. Skicka ut Pehrsson också,vad gör han för nytta som utvecklingschef?
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

gaspo skrev: 2021-10-09 20:55:08
Donkels-3.0 skrev: 2021-10-09 20:38:48
...och Jocke
Ja inte mig emot. Tyvärr så vågar väl ingen sätta sig över han. Den där Kaarel gör ju ingen lycklig heller. Skicka ut Pehrsson också,vad gör han för nytta som utvecklingschef?
Ja Kaarel har jag också retat mig på länge och som sagt var Jockes knähund Pehrsson ser jag bara som en onödig lönekostnad
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Bara en fundering. Var allting ändå inte rätt bra under Jennys ledning och har allting inte blivit sämre sedan hennes avgång?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2021-10-09 21:10:11 Bara en fundering. Var allting ändå inte rätt bra under Jennys ledning och har allting inte blivit sämre sedan hennes avgång?
...ja hon hade väl lite pli på Jocke som tyvärr verkar ha duperat hela styrelsen(inte så svårt iofs med med tanke på den samlade hockeykunskapen där) och tyvärr också vår nya VD som jag hade hoppats kunnat ge Jocke en lavett
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Nu dags att börja käka huggorm och taggtråd. Förlusttrenden måste brytas innan SHL-tåget rusat förbi perrongen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-10-09 21:10:11 Bara en fundering. Var allting ändå inte rätt bra under Jennys ledning och har allting inte blivit sämre sedan hennes avgång?
Nä, det hade börjat gå utför innan hon slutade. Jag tror benhårt på att Tjomme hade pondus nog att hålla tillbaka de värsta avarterna från Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Målvakter och forwards är visserligen nödvändiga.
Men det är ändå backspelet som alltid fascinerat mig.
Först Thomas Eriksson, sedan Ragge, därefter Tjärna innan man fick underhållas av Boyle.
Sedan ett par svaga säsonger innan Ragge vände hem.
Efter det har Högström stått för underhållningen i många säsonger.

Och så…äntligen. Pontus Johansson. Vilken back, vilken potential. Den bästa egna backen vi fått fram sedan Ragge.

Äntligen :D

Nu när vi är fullkomligt bedrövliga som lag kan jag ändå fortsätta njuta av både Högga och Johansson i en säsong till. Nästa år är säkerligen båda förlorade.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

I omgång 20 kommer vi höra ”snart sätter sig spelet” och Barry har återigen laborerat med kedjorna.
Skriv svar