JP kan ju proppa som få och tillsammans med Tom troligen vår mest fysiska back. Jag tycker snarare att domarnas pet om att boxa ut fått effekt rent generellt. Spelarna vågar inte riktigt vara lika fysiska i det defensiva spelet framför kassen. Att ta kampen innan pucken kommer dit är inget alternativ för då blir det 2min direkt och när väl pucken är där så är många SHL forwards snabba nog att klippa till ändå. Lägg till nya petigheter för slashing/hakning, råkar du komma upp över bladet på motståndaren med din egen klubba är det risk för att zebrorna blåser på direkten.Donkels-2.0 skrev:Jag har min åsikt klar när det gäller backar vi behöver få in en rejält fysisk pjäs minst två av målen hade kunnat undvikas igår om vi bara fokade mer på kampmomenten framför mål men det är kanske inte den där big-time hockeyn som Olsson predikar om vad vet jag...
Förr i tiden såldes det specialskydd för forwards som gärna stod framför kassen eftersom man fick så pass mycket stryk men i dagsläget behöver du inga wristguards direkt.
Visst skulle man kunna parkera någon 2meters med jättesyndrom och 2,5m lång klubba som lägger sig på en motståndare så fort denne kommer i närheten av pucken framför mål men andelen sådana som även kan bidra med något offensivt = 1 och han spelar i NHL.
Jag har gett upp när det gäller domarnivån. Med nuvarande regler så kommer det inte göra "ont" att komma in framför mål utan bara leda till utvisningar. Det är blad mot blad, överbelastning och täcka skott som gäller och det håller inte att Haga eller Bergfors eller Basse eller nån annan står och tittar på vid egen blå eller inte backcheckar hela vägen in i tekningscirklarna.