Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

robin_dif skrev:backlund vill jag ha till dif!
Skulle även jag vilja se Backlund i Djurgårdenströja, problemet är bara att han har skrivit nytt med LIF.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ställer mig rejält tveksam till Backlund. Känns som att han och Lasilla är "lite för jämna" för att denna duo skall vara idealistuik. Bättre att ge finnen chansen en säsong till förhoppningsvis då med bättre backar framför sig.

Ser mycket hellre att vi satsar på en ung kille från stan som dessutom säkert skulle bli billigare.

Johan Ryno skulle inte var dum alls inte heller Hynning, sedan har väl Bajen en junis som slagit alla poängrekord om jag inte misstar mig. Tycker vi skall satsa på mestadels unga spelare och komplettera dessa ungtuppar med ett par stjärnor som skall bära upp det hela. Tror detta är ett av få sätt att få till en hugglig trupp till acceptabelt pris...

Gäller bara att hitta dessa stjärnor och då allra helst backar!
yvvi

Inlägg av yvvi »

Tänkte bara meddela att Challe var på Bofors-Leksand idag och scoutade.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

yvvi skrev:Tänkte bara meddela att Challe var på Bofors-Leksand idag och scoutade.
Det var väl antagligen Sjödell-Wiklander han var och tittade på...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

tror ni att henrik petré skulle höja klassen på difs backar eller är han inte bättre än ryman?
han passar ju annars bra in i difs mall.
stockholmare och lirat i dif förut!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

stockholmare som kan vara intressanta till nästa:jonas andersson (iilves)
martin samuelsson (lindköping) fredrik hynning (luleå) och patric blomdahl (lindköping)
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Någon som vet varför Patrik Nilsson inte får förlängt kontrakt?
har ju inte spelat så mycket, och va inte längesen han fick börja spela hockey igen, fast kanske inte han själv som inte vill spela i DIF, kanske DIF som inte vill ha honom mer

nån som vet?

kul att DIF är ute och jagar spelare så pass tidigt ändå
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

nilson platsar inte i dif.
han kommer inte ta nån plats i något elitserielag nästa säsong.
yvvi

Inlägg av yvvi »

Ja tycker dom skulle skickat han till almtuna och lira allsvensk hockey en eller ett par säsonger. Vem vet, killen kanske skulle få fart på karriären.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Ja kanske är seg, men det ryktas idag på sportbladet.se om att Johan Backlund är aktuell för DIF eller HV71, enligt rykten. Även då som tidigare nämnts, Niklas Persson till DIF elle MODO

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 31,00.html

Checka på leksand, konstigt att rykten in i DIF inte har med det, när det är med i rykten ut från Leksand...!
Senast redigerad av Boråsaren den 2006-03-26 21:52:08, redigerad totalt 1 gånger.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

du menar väll johan backlund?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

andreas holmqvist (lindköping)tror jag inte har kontrakt över nästa.tror ni att det finns en chans att han flyytar hem till sthlm igen?
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Nichloas Angell då, vore inte han nå att satsa på?. I mitt tycke så skulle han passa perfekt, offensiv back som kan smälla på också, men det är väl fler klubbar som är och rycker i honom. Hörde han var nära att skriva på för Brynäs.
Användarvisningsbild
Fickpluntan
Kontakt:

Inlägg av Fickpluntan »

Det är bara att inse att vi inte längre kan vraka och välja bland spelare utan är hänvisade till de sämre materialet och de kontraktslösa.

En urusel publik och ett ännu sämre drag kring ishockeyn i Stockholm är bidragande skäl till detta.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Trattnig är han inte sugen på att komma tillbaka? Men back är ju viktigare förståss!

Känns som vi är på rätt väg nu, nästa säsong blir det helt klart slutspel, inom 3 år final! :)
Skriv svar