Härlig seger i Linköping, gott med ännu en bortamatch live med seger som följd.
Men frågan som jag inte kunnat släppa under kvällen är: vem fan är nummer 4 i Djurgården? Han finns inte på hemsidan och inte med i officiella line-upsen på swehockey. Högst jävla oklart, är det Högström som återuppstått som forward?
SHL 18/19 : Linköping - Djurgårdens IF 30/10-2018
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Linköping - Djurgårdens IF 30/10-2018
BergforsSalas skrev:Härlig seger i Linköping, gott med ännu en bortamatch live med seger som följd.
Men frågan som jag inte kunnat släppa under kvällen är: vem fan är nummer 4 i Djurgården? Han finns inte på hemsidan och inte med i officiella line-upsen på swehockey. Högst jävla oklart, är det Högström som återuppstått som forward?

DIF!
Det blev lite Blodfors på tröja nummer 10, därav bytet.Daniel942 skrev:BergforsSalas skrev:Härlig seger i Linköping, gott med ännu en bortamatch live med seger som följd.
Nästan 24 minuters speltid för Strandberg ikväll. Lite ovanligt för en fw va? Han gör det ju bra, men bara lite förvånad över siffrorna. Hoppas inte någon mer utgick skadad.
Blir väl lätt så när han spelar både PP och BP och vår fjärdecenter inte håller samma klass som övriga centrar.ciirree skrev:Nästan 24 minuters speltid för Strandberg ikväll. Lite ovanligt för en fw va? Han gör det ju bra, men bara lite förvånad över siffrorna. Hoppas inte någon mer utgick skadad.
Ändå överraskande att just Strandberg fick så mycket mer istid än vad han brukar. Snittar knappa 17 min/match.
Tror ingen annan utgick skadad.
Annars tycker jag Grewe ser riktigt spännande ut även på seniornivå. Tar för sig en hel del. Jag blir inte överraskad om han är ordinarie innan säsongen är slut.
Tycker att Strandberg är grymt underskattad defensivt, speciellt i BP.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fullständigt enig.Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Jag tycker verkligen inte detta var en bra match, varken från oss eller lhc
Men både DIF och lhc verkar helnöjda efteråt, -det var en riktig toppmatch
Matchen hade tendenser och intentioner värdiga två topplag, men som sammanfattad bild hade jag aldrig klämt ur mig att det var en toppmatch vi fick se igår. Som du skriver i ett senare inlägg, för mycket kladd över hela matchen för att vara ett topplagsmöte.
Snudd på parodiskt när kommentatorn efter första perioden konstaterar att "det här är en match där det straffar sig DIREKT när man gör misstag" efter att vi har haft en kavalkad av "äh, äggskalle - ta pucken i vår zon och se vad som händer".
Dock riktigt nöjd över moralen, att vi tar ikapp och att vi faktiskt vinner straffarna, samt att vi är första lag att norpa poäng i leeinshöööping för säsongen. Den känslan, att vi skulle hem med poäng, hade jag redan från slutet av andra och två-tre minuter in i tredje när vi hade släppt in 3-1. Som har diskuterats i säsongs- eller SHL-tråden så är det klart och tydligt efter både den här fighten, och Malmö-LHC, att äggen inte kan försvara en ledning.
Edit: Tar också åt mig en del av äran för poängen eftersom jag bytte sida på snusen precis lagom till att vi påbörjade upphämtningen.
25/4-2025
Lee Harvey Oswald skrev:Från DIF i en Toppmatch förväntar jag mig klart fler passningar på medspelare i fart, mindre kladd bakom eget mål, färre naiva rusningar i mittzon med pucktapp (innan 2-1)....och iaf några vunna tekningar på 65min.williams skrev:Jag vet inte vad för hockey du förväntar dig. Men jag tycker den var sevärd. Ingen slutspelsmatch utan en vanlig seriematch mellan två i toppen.Lee Harvey Oswald skrev:Är jag för krävande/gnällig?
Jag tycker verkligen inte detta var en bra match, varken från oss eller lhc
Men både DIF och lhc verkar helnöjda efteråt, -det var en riktig toppmatch
Lhc såg mycket trögare ut än förväntat (kan väl till viss del tillskrivas DIF)
Men så klart, grymt sköna poäng![]()
Bra jobbat i 3:e!
Helt rätt, om man bortser ifrån domardebacklet och den skiten så var det ju för många misstag, duttpass som gick fel etc, etc. för att det skall räknas som någon "högklassig" match.
Fanns några uppspel där vi passade igenom rätt snyggt men det var ju bara enstaka ljusglimtar.
Sen för många skott rätt i bröstet på deras målis.
Men starkt att vi tar extrapoängen. Såg dock inte så mycket av 3:e perioden då TV:n åkte ut ifrån balkongfönstret.