SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL : Omgång 46 : Växjö - Djurgårdens IF 8/2-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

-daniel- skrev:Vi är konsekventa och riktigt jobbiga för Växjö och har ett lag som är byggt för tuffare matcher. Växjö precis tvärtom, fjollan Elias Pettersson kommer bli som Sedinarna (grym i grundserien för att vika ner sig totalt i slutspelet) och de har en del andra spelare som uppenbarligen inte gör jobbet fullt ut.

Jocke gör en grym match. Lagesson kung på isen.

Gnagar-Sam gör bort sig. Till slut rann det över med enorma motgångar för "allas favoriter" Växköp Läjkers som blivit mosade två matcher i rad. Då tar Gnagar-Sam till den stora sågen. Pinsamt och otydligt. Tror dock hans uttalande om säkerhet syftade på att spelarna inte vet vad som gäller och snart kommer bli så förbannade att de sänker en motståndare i ren frustration.

Nåväl, märktes att VLH fokuserade till 95% på domarna i sista perioden. Gott så. Fortsätt gärna med det så ryker ni i fyra raka i kvarten så vi slipper se er mer. Avskum.
Faktiskt en väldigt enkel ekvation och något man tydligt kan se ens under matchen.

Det är inte särskilt mycket fysiskt spel eller hårda dueller under de två första perioderna - då får Växjö glänsa och spela ut sitt register om än hämmade av ett bra DIF-försvar. Vi gör första målet, och sen kommer en dubbel för roughing (såg faktiskt inte situationen men kan tänka mig vem som startade den - hint, inte Falk). Kvittering i spel 4-4 och jag tror att de känner att de fortfarande har det.

Tredje perioden sköljer vi över dem med fart och frenesi. Faktiskt porrigt. Nåväl. 2-1 kommer, 3-1 kommer. Växjö tappar huvudet, tar onödiga utvisningar pådrivna av den fantastiska stämningen i arenan och alla burop. Skapar sig en chans tack vare EPs filmning även om jag kan köpa den slashingutvisningen, får ytterligare läge när Fjällby åker.

Vad gör man? Jo, men jag går in och tacklar Jocke efter avblåsning. Känns smart. Avdelning tappade huvuden.

Håller fö med om slutspelsanalysen. Ändå kul att man går ut och värvar "hårda" och "tuffa" spelare och ändå tappar det så totalt i matcher där fysiskt spel är närvarande. Lite samma lika i deras fight mot JYP i veckan.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: Håller fö med om slutspelsanalysen. Ändå kul att man går ut och värvar "hårda" och "tuffa" spelare och ändå tappar det så totalt i matcher där fysiskt spel är närvarande. Lite samma lika i deras fight mot JYP i veckan.
De har ju dock Rahimi, en spelartyp likt Urbom som jag verkligen diggar. När Daniel och Daniel (Brodin och Rahimi) fö. var inne på isen Samtidigt så förväntade jag mig en stjärnsmäll av episka proportioner någonstans i mixen men det materialiserade sig inte riktigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
förevigtdjurgården skrev: Håller fö med om slutspelsanalysen. Ändå kul att man går ut och värvar "hårda" och "tuffa" spelare och ändå tappar det så totalt i matcher där fysiskt spel är närvarande. Lite samma lika i deras fight mot JYP i veckan.
De har ju dock Rahimi, en spelartyp likt Urbom som jag verkligen diggar. När Daniel och Daniel (Brodin och Rahimi) fö. var inne på isen Samtidigt så förväntade jag mig en stjärnsmäll av episka proportioner någonstans i mixen men det materialiserade sig inte riktigt.
Ja, de har Rahimi, men det var ju inte så att han direkt satte skräck i någon igår. Eller i Tisdags. Den sortens spel finns inte i en förening som Växjö, som köper allt de ser och vill finlira sig till ett guld.
25/4-2025
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fattar inte efter att ha smält matchen kommentarerna för 5 öre. Det "farligaste" jag kommer ihåg var knätacklingen från Cinnicinnamon (grym spelare fö) men det vore ju jättekonstigt om det var det han menade.

Han ska inte komma undan med sådana svepande anklagelser utan att bli väldigt konkret tycker jag. Det skadar sporten enormt och gynnar bara kvällstidningarna som genast är där som vampyrer för att få sina klick-rubriker. På sportens bekostnad.

Om Sam vill satsa på en ny karriär som "orolig och bekymrad" så föreslår jag att han engagerar sig i säkra transporter till och från arenan; publiken utsätter sig för miljoner gånger större risker än någon spelare.

Den sista takeaway:en från matchen är ju självklart Jockes "utflykt", men det finns så mycket aspekter att diskutera om det så att det bör tas muntligt under ett par öl :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Först och främst så blir vi nästan för bortskämda med vårt nuvarande spel. Vi lyckades alltså trots en brutalt skadedrabbad trupp ta oss igenom matcher mot Växjö (b), Frölunda (h), Frölunda (b), Luleå (h), Luleå (b) samt Växjö (b) med att ta 12 av 18 poäng. Jag kände på förhand att 7-8 poäng hade jag varit nöjd med, men detta hade jag aldrig vågat drömma om.
Vi har nu 5 av 8 resterande matcher på hemmaplan, och man får nypa sig i armen lite, men faktum är att vi sitter i en ren drömsits att sluta tvåa. Färjestad känns som enda potentiella utmanaren just nu, och att de ska ta in fyra poäng plus målskillnad, nej... det känns faktiskt inte sannolikt.

Sedan går det ju inte att undvika att kommentera Sam Hallams frustration igår. Det är svårt att veta vad han faktiskt menar, men är det något han har rätt i så är det att bedömningsnivån från match till match skiljer sig avsevärt. Jag må kanske vara färgad, men jag anser att gårdagens domarinsats var en av de bästa, om inte den bästa under den här säsongen.
Sanny gnällde ju om att Växjö inte fick powerplay trots övertag de första två perioderna, men som domaren sa så fanns det ju inte ens en enda situation i princip. Den enda var väl när Shinnimins klubba flög all världens väg, fast det kändes mer som att han försökte lura domarna till sig en utvisning där.

I tredje perioden är domarna klockrena i bedömningarna bortsett från det powerplay de får på Elias filmning. Ljunghs ansiktsuttryck säger allt om hur billig den utvisningen var. Såg ut som att han hade sett ett UFO landa på isen.

Gillar Hallam ordentligt, brukar alltid vara väldigt klar och ordentligt annars. Men nej, igår gjorde han bort sig.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev: I tredje perioden är domarna klockrena i bedömningarna bortsett från det powerplay de får på Elias filmning. Ljunghs ansiktsuttryck säger allt om hur billig den utvisningen var. Såg ut som att han hade sett ett UFO landa på isen.
Hade Ljungh legat en halvmeter närmare hade det nog varit lugnt men nu blev det nästan övertydligt att han var på efterkälken och drog på ett rapp som ju inte direkt gick på benskydden om man säger så.

Tycker domarna var klockrena. Vi börjar spela fult på slutet när Växjö börjar bli desperata och domarna är ju tvungna att plocka åtminstone ett par av situationerna. Sen om Elias filmar i förstaläget vill jag låta vara osagt. Det kan göra duktigt ont att få en smäll över lateralen, mellan skydden eller i resåren så att säga. Jag missade en låg tackling och drog överarmen i sargen en gång och då trodde jag fan att armen gick av, så ont gjorde det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
Salas skrev: I tredje perioden är domarna klockrena i bedömningarna bortsett från det powerplay de får på Elias filmning. Ljunghs ansiktsuttryck säger allt om hur billig den utvisningen var. Såg ut som att han hade sett ett UFO landa på isen.
Hade Ljungh legat en halvmeter närmare hade det nog varit lugnt men nu blev det nästan övertydligt att han var på efterkälken och drog på ett rapp som ju inte direkt gick på benskydden om man säger så.

Tycker domarna var klockrena. Vi börjar spela fult på slutet när Växjö börjar bli desperata och domarna är ju tvungna att plocka åtminstone ett par av situationerna. Sen om Elias filmar i förstaläget vill jag låta vara osagt. Det kan göra duktigt ont att få en smäll över lateralen, mellan skydden eller i resåren så att säga. Jag missade en låg tackling och drog överarmen i sargen en gång och då trodde jag fan att armen gick av, så ont gjorde det.
En gång är ingen gång, men han filmade i bytet efter bakom mål oxå, då sjönk han rejält i mina ögon, diggar EP som fan i övrigt (i första hand skottet).
Skriv svar