Faktiskt en väldigt enkel ekvation och något man tydligt kan se ens under matchen.-daniel- skrev:Vi är konsekventa och riktigt jobbiga för Växjö och har ett lag som är byggt för tuffare matcher. Växjö precis tvärtom, fjollan Elias Pettersson kommer bli som Sedinarna (grym i grundserien för att vika ner sig totalt i slutspelet) och de har en del andra spelare som uppenbarligen inte gör jobbet fullt ut.
Jocke gör en grym match. Lagesson kung på isen.
Gnagar-Sam gör bort sig. Till slut rann det över med enorma motgångar för "allas favoriter" Växköp Läjkers som blivit mosade två matcher i rad. Då tar Gnagar-Sam till den stora sågen. Pinsamt och otydligt. Tror dock hans uttalande om säkerhet syftade på att spelarna inte vet vad som gäller och snart kommer bli så förbannade att de sänker en motståndare i ren frustration.
Nåväl, märktes att VLH fokuserade till 95% på domarna i sista perioden. Gott så. Fortsätt gärna med det så ryker ni i fyra raka i kvarten så vi slipper se er mer. Avskum.
Det är inte särskilt mycket fysiskt spel eller hårda dueller under de två första perioderna - då får Växjö glänsa och spela ut sitt register om än hämmade av ett bra DIF-försvar. Vi gör första målet, och sen kommer en dubbel för roughing (såg faktiskt inte situationen men kan tänka mig vem som startade den - hint, inte Falk). Kvittering i spel 4-4 och jag tror att de känner att de fortfarande har det.
Tredje perioden sköljer vi över dem med fart och frenesi. Faktiskt porrigt. Nåväl. 2-1 kommer, 3-1 kommer. Växjö tappar huvudet, tar onödiga utvisningar pådrivna av den fantastiska stämningen i arenan och alla burop. Skapar sig en chans tack vare EPs filmning även om jag kan köpa den slashingutvisningen, får ytterligare läge när Fjällby åker.
Vad gör man? Jo, men jag går in och tacklar Jocke efter avblåsning. Känns smart. Avdelning tappade huvuden.
Håller fö med om slutspelsanalysen. Ändå kul att man går ut och värvar "hårda" och "tuffa" spelare och ändå tappar det så totalt i matcher där fysiskt spel är närvarande. Lite samma lika i deras fight mot JYP i veckan.