Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Hur kan disciplinnämnden missa Alexander Johansson #16 armbåge på Possler igår. Den är medveten, ful och skaderisken är hög. Fulaste på länge!
Borde vara i paritet med Linus Js avstängning.
Sjukt!
Borde vara i paritet med Linus Js avstängning.
Sjukt!
Han träffade väl inte huvudet? De blåser väl bara för spel med hög klubba om pucken går till en medspelare?EspenK skrev:Domarnas insats igår...
Brukar inte lägga energi på sånt men det var så många konstiga domslut.
Bara några märkliga:
FBK back slår ut pucken ur zon med klubban i huvudhöjd på Hulta.
Domarna blåser i slutet av matchen av. Uppenbarlig offside i målgården. Tekningen bli kvar i vår zon.
Fjällbys friläge där backen håller fast honom sista 10 metrarna.
Otaliga slashings och hakningar förstör spelet och drar ner på tempot. Så tråkigt att kaffe ska komma undan med detta match efter match efter match.
Tacksam för att det inte blev förlust.
Samma domare ikväll?
Alla utvisningssituationer har man som supporter väldigt lätt att se motståndarnas men blunda för egna lagets. Är övertygad om att FBK-fansen sitter och svär över saker som Dif "kom undan" med.
Tror inte ett skit på att vissa lag har mer domslut med eller mot sig än andra.
- Lee Harvey Oswald
Det går att vara syniskt skicklig på "ful/grisspel", sånt vinner man till slut SM-guld på.
FBK har alltid varit ett sånt lag som balanserar precis på gränsen till det tillåtna.
Tycker DIF överlag är lite naiva, vi blir irriterade och ger igen.....så det syns
Annars är jag överrens med Burken, spela fysiskt, smäll på i spelet, ta en fajt för att markera.
Men sluta upp att stå och peta, knuffa och skolgårds-mucka efter varje avblåsning, så otroligt icke givande
FBK har alltid varit ett sånt lag som balanserar precis på gränsen till det tillåtna.
Tycker DIF överlag är lite naiva, vi blir irriterade och ger igen.....så det syns
Annars är jag överrens med Burken, spela fysiskt, smäll på i spelet, ta en fajt för att markera.
Men sluta upp att stå och peta, knuffa och skolgårds-mucka efter varje avblåsning, så otroligt icke givande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Think if...
- Kontakt:
Exakt. Nu har vi dock inte värvat spelartyper som har det grundspelet. Alla är hyggliga killar med egenskaper mer åt Micke Johanssons håll som Rinkens Riddare. Hedervärt och sportsligt men nog saknar man grabbar som Fimpen och Södergren tämligen ofta.Lee Harvey Oswald skrev:Det går att vara syniskt skicklig på "ful/grisspel", sånt vinner man till slut SM-guld på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt enig! På den gamla goda tiden var ju DIF också ett lag som verkligen balanserade på den där gränsen mellan tillåtet / otillåtet.Lee Harvey Oswald skrev:Det går att vara syniskt skicklig på "ful/grisspel", sånt vinner man till slut SM-guld på.
Blir en RIKTIGT tuff match ikväll. Själv måste jag ta extra Inderal. Innan jag åker till vidriga Scandinavium. Alltid lika störande med domarnas enögdhet i Scandinavium.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mina förväntningar på laget har sjunkit en del i och med skadan på Ante och Linus sjukdom.
Våra två viktigaste centrar är borta, möjligen att Ante kommer tillbaka inom kort.
Men hursom, vi har inte den bredd att vi kan ställa undan en av våra bästa centrar.
Kommer inte LJ tillbaka snabbt kommer vi mycket troligt sjunka nedåt i tabellen. Troligen så att vi hamnar utanför top6.
Illa, mycket illa....
Våra två viktigaste centrar är borta, möjligen att Ante kommer tillbaka inom kort.
Men hursom, vi har inte den bredd att vi kan ställa undan en av våra bästa centrar.
Kommer inte LJ tillbaka snabbt kommer vi mycket troligt sjunka nedåt i tabellen. Troligen så att vi hamnar utanför top6.
Illa, mycket illa....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Vet man att LJ inte kommer tillbaka på ett bra tag tycker jag ändå att det är läge att ta in en extern center åtminstone på lån, även om det såklart tär på ekonomin.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mina förväntningar på laget har sjunkit en del i och med skadan på Ante och Linus sjukdom.
Illa, mycket illa....
Fast Ante, Ljungh, Vejdemo och McD är inte kattskit.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mina förväntningar på laget har sjunkit en del i och med skadan på Ante och Linus sjukdom.
Illa, mycket illa....
Bara så ni vet har vi ettan och tvåan i målvaktsligan. När hände det sist?
-
You said it sister!DRC skrev:Fast Ante, Ljungh, Vejdemo och McD är inte kattskit.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mina förväntningar på laget har sjunkit en del i och med skadan på Ante och Linus sjukdom.
Illa, mycket illa....
Har vi någonsin haft en målvakt i topp förutom Wesslau i slutspelet 2010?mb81 skrev:Bara så ni vet har vi ettan och tvåan i målvaktsligan. När hände det sist?
Sådär då var man hemma igen. Idag fick jag med mig både farsan 82 bast o bägge döttrar 13 och 5år.
Sicken jävla match dom gör idag grabbarna. Sån moral,kamp,glöd ja fan allt på samma gång. Trots två sinnesjukt felaktiga utvisningar,slutet på matchen och i förlängningen så står dom upp grabbarna. Vi har ju inte direkt flyt med domarna denna säsong.
Kvällens bästa:En grabb på kanske 7-8år kommer fram till min 5åring o säger vilken ful DIF mössa du har.
Svaret:Jamen du har ju bajs på huvet.
Sicken jävla match dom gör idag grabbarna. Sån moral,kamp,glöd ja fan allt på samma gång. Trots två sinnesjukt felaktiga utvisningar,slutet på matchen och i förlängningen så står dom upp grabbarna. Vi har ju inte direkt flyt med domarna denna säsong.
Kvällens bästa:En grabb på kanske 7-8år kommer fram till min 5åring o säger vilken ful DIF mössa du har.
Svaret:Jamen du har ju bajs på huvet.
Ridderwall,Söderström,Tellqvist?AlltidoavsettDIF skrev:You said it sister!DRC skrev:Fast Ante, Ljungh, Vejdemo och McD är inte kattskit.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mina förväntningar på laget har sjunkit en del i och med skadan på Ante och Linus sjukdom.
Illa, mycket illa....
Har vi någonsin haft en målvakt i topp förutom Wesslau i slutspelet 2010?mb81 skrev:Bara så ni vet har vi ettan och tvåan i målvaktsligan. När hände det sist?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi har ofta haft bra målvakter. Daniel Larsson var seriens bästa 07/08. Wesslau och Ridderwall låg båda i topp lång tid under 09/10. Samma sak med Owuya 10/11. Wesslau stod för en grym säsong 11/12. Halvhyggliga målvakter i Allsvenskan. När vi gick upp hävdade många att Tellqvist var seriens bästa målvakt första 30-40 omgångarna. Säsongen efter var Mantas bäst i serien. Men visst, det var en svag länk ifjol och minnet är kort.
Expert.