SHL Omgång 46 Djurgårdens IF - Färjestad BK, 21/2 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 46 Djurgårdens IF - Färjestad BK, 21/2 2017

Inlägg av Magnutz »

Davidsson skrev:
Magnutz skrev:
williams skrev:I varje match måste killarna jobba dubbelt så hårt som motståndarna, men det leder inte till nåt. varken bra spel eller mål. Nu måste dom slopa den här så kallade spelidén direkt. Dom som spelar tror ju inte på det.

Det verkar bara vara Robban som tror på den. (ja den funkade i gbg, men inte här!) nu får det vara nog. Personligen vill jag inte att robban ska få kicken, utan att en ny röst kommer in i båset bredvid han. NU!

-Ny röst i båset
-enklare spelidé
-något mer?
Det är inte Robert Ohlsson som äger spelidén. Det är klubben som bestämt hur laget ska spela.
Men karln måste ju få hjälp i båset. Innan det är försent.
Ja, det är ju en annan femma. Det saknas kanske en komponent i båset. Vem skulle det vara? Jag har inga namn på tungan här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
williams

Inlägg av williams »

Magnutz skrev:
williams skrev:I varje match måste killarna jobba dubbelt så hårt som motståndarna, men det leder inte till nåt. varken bra spel eller mål. Nu måste dom slopa den här så kallade spelidén direkt. Dom som spelar tror ju inte på det.

Det verkar bara vara Robban som tror på den. (ja den funkade i gbg, men inte här!) nu får det vara nog. Personligen vill jag inte att robban ska få kicken, utan att en ny röst kommer in i båset bredvid han. NU!

-Ny röst i båset
-enklare spelidé
-något mer?
Det är inte Robert Ohlsson som äger spelidén. Det är klubben som bestämt hur laget ska spela.
Ok. Klubben måste slopa spelidén nu..
Men du förstår vad jag menar. han säger i intervju "det gick bra i Gbg, inte i Sthlm". Så något bestämmer han nog över.

Va inte så ord petig. :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blir allt tydligare att vi är mentalt slut efter att fått kämpa för att undvika kval halva säsongen.
Att vi på det saknar spets gör inte saken bättre.

Men jag gillar att vi försöker föra spelet. Hellre det än att tråka oss till play-inn och där bli utspelade.
Tror på detta spel till nästa år, men vi behöver en starkare offensiv. Vi har ingen som är i närheten av exempelvis Ryno. PP blir därefter också.

DIF ska föra spelet, inte kontra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Till på köpet har råttorna åtta raka segrar. En kvalserie över sju matcher mot en formtoppad ärkefiende med detta praktusla lag utan självförtroende...
Skönt att det finns Damhockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Blir allt tydligare att vi är mentalt slut efter att fått kämpa för att undvika kval halva säsongen.

Men jag gillar att vi försöker föra spelet. Hellre det än att tråka oss till play-inn och där bli utspelade.
Tror på detta spel till nästa år, men vi behöver en starkare offensiv. Vi har ingen som är i närheten av exempelvis Ryno. PP blir därefter också.

Delikat fråga, till varje pris...verkligen?
När vi inte har en trupp för att spela det spelet, känns dumdristigt.
Det finns föreningar som vunnit ligaguldet genom att anpassa spelet efter materialet.

Det DIF håller på med nu känns så jävla tjock-skalle-mentalitet, liksom bara-för-att, vi har ju sagt så
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Blir allt tydligare att vi är mentalt slut efter att fått kämpa för att undvika kval halva säsongen.

Delikat fråga, till varje pris...verkligen?
När vi inte har en trupp för att spela det spelet, känns dumdristigt.
Det finns föreningar som vunnit ligaguldet genom att anpassa spelet efter materialet.

Det DIF håller på med nu känns så jävla tjock-skalle-mentalitet, liksom bara-för-att, vi har ju sagt så
Jag har nog blivit tjockskallad, men jag gillar att se hur vi håller uppe spelet borta mot Saik och Frölunda. Tycker vi förde spelet även igår. Jag är uppvuxen med att DIF ska vara spelförande.
Sedan hade vi aldrig tagit Guld om så Säcken stått i båset med årets lag. Då ser jag gärna att vi fortsätter träna på att vara framåtlutade.

Vi behöver spets till nästa år, då kommer vi kunna utmana på allvar. Har tjatat om det tidigare, men tänk er årets lag men med Mantas och Thore istället för Jeff och Reideborn. Vi har ett intressant lag i grunden som kan blomma ut rejält med rätt förstärkningar.

Hade vi haft Högström från start hade vi garanterat legat på säker topp 10 plats. Hoppas Jocke och Tjomme lärt sig av detta år och ställer ett kompetent lag på isen redan från start kommande år.

Det är fan på tiden att DIF utmanar på allvar. Ett spelförande och vinnande DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Det är fan på tiden att DIF utmanar på allvar. Ett spelförande och vinnande DIF.
Som spelar i SHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Som spelar i SHL.
Ja, det vore kul.
Skriv svar