SHL Omgång 34: Djurgårdens IF - Brynäs 12/1 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mawa

Re: SHL Omgång 34: Djurgårdens IF - Brynäs 12/1 2017

Inlägg av mawa »

2p är mer än godkänt.

Många här som klagar när vi vinner och klagar när vi förlorar, någon som förväntade sig att vi skulle ta 3p idag?
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Viktigt med två poäng men jag tycker vi förtjänade tre.

Matt är verkligen kung på straffar.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Märks att många ordinarie är sjuka. Matt och Ljungh drog sjukt tunga lass i tredje. Inte konstigt att vi blir så nermalda som seriens bästa bortalag dessutom. Riktigt viktiga poäng!
You know-Matt for president!
Koonz

Inlägg av Koonz »

Svårt att vinna på ordinarie matchtid när man spelar hela tredje perioder med tio motståndare på planen. Domarna i SHL har blivit förvånansvärt dåliga de senaste åren. Herregud.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Brynäs var grymt bra idag! Vi tappar som vanligt, men krigar hem 2 pinnar, så jag är nöjd!

Kul att vi gör mål i powerplay!
Bild
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Tror aldrig jag varit med om en sån straffduell innan. Vilken boost det måste varit för Matt att få duellera mot seriens målkung och gå vinnande ur striden.

Tellan gjorde sitt också såklart. :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker vi gör matchen till vår match så länge som det bara går mot ett starkt motstånd. Brynäs forcering i tredje var otäckt stark och 2p är en skalp som jag ser det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Innan matchen hade man ju tagit två poäng utan att tveka, men som den utvecklade sig så känns det ganska surt att vi inte lyckas döda tillställningen i andra perioden. Varför fick inte Högström lira i fem mot tre?
BigJ

Inlägg av BigJ »

rikkard skrev:
Wishes skrev:
rikkard skrev:Satsa allt på att få hem Mantas redan denna säsong. Vi har seriens sämsta målvaktspar. Det här duger inte!
Vi har seriens sämsta anfalls-coach!
Ja, det också! Fast fortfarande likväl även seriens sämsta målvakter. Tellqvist gnäller att han har tappat motivationen och vill vara hemma och vabba mer (läs Aftonbladet) För min del får du gärna vabba resten av säsongen.
Är det inte dags att banna den här killen, det enda han har i sina inlägg är hur usel Tellan är, jävligt tråkig attityd. Man kan absolut påtala en målvaktstavla men den här snubben går över alla gränser.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Riktigt bra match förutom att vi blev passiva efter Brynäs 3-2 mål. Där tappade vi matchen och 3-3 var logiskt. Däremot måste grabbarna ha bättre inställning efter att vi gjort mål. Man kan inte bara gå ut och peta med klubban. Rejält spel så slipper vi mål i baken som vanligt.. Suck. Men imponerad över grabbarna. Sett till 15 senaste matcherna är vi 7a i tabellen. Synd att vi förlorade så mycket i oktober för annars hade det nog kunnat bli en rolig säsong.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Bästa idag är att vi gör mål på straffar.. vi behöver lite självförtroende i straffskyttet som varit horribelt i år.

Nästa säsong måste vi nog fan tyvärr bänka Hank o Ahlén.. de är inte med i gamet riktigt längre och ju äldre de blir, ju mest straffas de pga sin spelstil... Har man sjyssta handleder kan man ju lira smart playmaker iaf, men är man en ångvält så blir man bara slöare med tiden. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

diftobbe89 skrev:Lundh är stekhet, iskall jävla dropp.

Ja fan vad det var snyggt. Satt på A9 och hade väldigt fin utsikt över det.
Kan det ha varit bästa anfallet på säsongen? Minns ej när vi kom in med 3-man sådär senast.

Synd att vi släpper in dom som vi gör i tredje, men är väl fullt förklarligt att det blev så ändå.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Rudi skrev:Innan matchen hade man ju tagit två poäng utan att tveka, men som den utvecklade sig så känns det ganska surt att vi inte lyckas döda tillställningen i andra perioden. Varför fick inte Högström lira i fem mot tre?
Förmodligen av samma anledning som Hultström fick lägga straff. Helt trött lirare, likförbannat uppfattar ingen i båset det utan fortsätter lira honom. Hans stora mål i sitt spel är ju att träffa första benet han möjligen kan göra - och han gör det gång på gång. Eloge.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

Koonz skrev:Svårt att vinna på ordinarie matchtid när man spelar hela tredje perioder med tio motståndare på planen. Domarna i SHL har blivit förvånansvärt dåliga de senaste åren. Herregud.
Jag håller med om att SHL och domarna på senare år blivit sämre/petigare på fel sätt men jag tycker ändå att domarnivån var ok ikväll. Brynäs växlar upp i tredje och det blir så fula som krävs (något jag saknar av årets upplaga av DIF) och det blev lite holdings och andra tjyvnyp men det hör hockeyn till. De kunde blåst sönder matchen i det läget åt båda håll men gjorde inte det vilket är plus till domarna för spelarna på båda sidor skötte ändå det hela snyggt och då bör man låta dem hållas för underhållningsvärdet.

Såg att folk gnällde på utvn för Posslers slashing. Nog för att man skall hålla i klubban men han var rejält på efterkälken och drog på ett ordentligt yxhugg precis vid övergång av blålinjen. Spelförstörande moment och vi hade själva gapat oss hesa om motsvarande hänt i omvänd situation.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Koonz

Inlägg av Koonz »

Praetori skrev:
Koonz skrev:Svårt att vinna på ordinarie matchtid när man spelar hela tredje perioder med tio motståndare på planen. Domarna i SHL har blivit förvånansvärt dåliga de senaste åren. Herregud.
Jag håller med om att SHL och domarna på senare år blivit sämre/petigare på fel sätt men jag tycker ändå att domarnivån var ok ikväll. Brynäs växlar upp i tredje och det blir så fula som krävs (något jag saknar av årets upplaga av DIF) och det blev lite holdings och andra tjyvnyp men det hör hockeyn till. De kunde blåst sönder matchen i det läget åt båda håll men gjorde inte det vilket är plus till domarna för spelarna på båda sidor skötte ändå det hela snyggt och då bör man låta dem hållas för underhållningsvärdet.

Såg att folk gnällde på utvn för Posslers slashing. Nog för att man skall hålla i klubban men han var rejält på efterkälken och drog på ett ordentligt yxhugg precis vid övergång av blålinjen. Spelförstörande moment och vi hade själva gapat oss hesa om motsvarande hänt i omvänd situation.
Efter andra perioden kände jag faktiskt att domarna hade gjort en bra match men i tredje vet jag inte riktigt vad de höll på med. Problemet var inte att de blåste för utvisningar utan snarare tvärt om, de blåste knappt överhuvudtaget trots att det vid ett par tillfällen var solklara utvisningar. En av dessa var målvaktsinterference på Tellan som domarna verkade missa totalt men även ett par andra incidenter som jag, personligen, tyckte var solklara utvisningar.

Tjuvnyp har jag inte mycket över för men fysisk hockey är något jag håller väldigt gärna hjärtat vilket är en av anledningarna till att jag anser att Brodin är en av Djurgårdens, och kanske SHLs viktigaste spelare. Han är fullkomligt fantastisk och krigar in i det sista, även om resten av laget kör på halvfart efter ett baklängesmål.
Skriv svar